×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2013-10-04

12 pomysłów, jak być szczęśliwym, swobodnym i pełnym wigoru

Wiele osób przechodzi przez życie, czekając na szczęście.

Gdybym tylko miał więcej pieniędzy..., gdybym tylko schudła..., gdybym dostał tę pracę, zdobył ten dyplom... lub gdybym wreszcie kogoś spotkała... – ...to byłbym/byłabym szczęśliwa.

A przecież możesz być szczęśliwy przez cały czas. Badania wykazały, że szczęście nie wiąże się z urodą, bogactwem czy sławą. Być może Cię zaskoczę, ale bycie kochanym czy zakochanym na dłuższą metę też nie sprawia, że jesteśmy szczęśliwi.

Wiele osób, mimo że ma wspaniałe rodziny, gdzieś w głębi duszy wcale nie jest szczęśliwych.

Tajemnica szczęścia

Szczęście możesz utożsamiać z tym, co Cię ekscytuje. Kiedy już będziesz wiedzieć, co to jest, zorganizuj swoje życie tak, aby móc robić to jak najczęściej.

Dla większości ludzi szczęście to dreszczyk przygody i wolność.

Wcale nie trzeba daleko szukać. Wykorzystuj każdą okazję, aby robić to, co sprawia, że czujesz się swobodny i niezależny. Może to oznaczać zmianę pracy i rozpoczęcie własnego biznesu lub przeprowadzkę, dzięki której poznasz nowe, nieznane miejsca. Możesz także po prostu zmienić trasę, którą wracasz do domu, lub iść na spacer tam, gdzie jeszcze nie byłeś.

Ulubione zajęcie rodziny Dupuis

Nie znam lepszego sposobu na sprawienie radości moim dzieciom niż pozwolić im założyć buty, wiatrówki, zabrać latarki i pojechać w nocy na spacer do lasu. Ledwo wejdą do samochodu, a już zdaje im się, że widzą wilki. Potem straszą się nawzajem, udając duchy. Po przybyciu do lasu piszczą już na samą myśl o otwarciu drzwi, a, wyskakując z samochodu, drżą z niecierpliwości i co chwilę wybuchają śmiechem.

Mają spocone dłonie, szybki oddech i wyostrzony słuch. Zaskakuje je ciemność, cisza i odgłosy dzikich zwierząt. W każdym cieniu widzą niedźwiedzia, sowę czy nietoperza. Małe dzieci biorą dorosłych za rękę, a starsze wybiegają do przodu, trzymając w dłoniach latarki... żeby za chwilę zawrócić, krzycząc ze strachu i radości.

Muszę przyznać, że nawet dorosłym nocny spacer po lesie przysparza wielu intensywnych doznań: krzyki ptaków, dziwne kształty drzew, wiatr wyjący w ich koronach, zapach mchu i ziół, potykanie się o kamienie czy wpadanie w koleiny... Potem rozpalamy ognisko (jeżeli nie jest to zabronione) i pieczemy kiełbaski.

Organizujemy takie wyprawy raz czy czy dwa razy do roku, ale to wystarczy, aby sprawić przyjemność i przynieść wiele niezapomnianych wrażeń, którymi później często się dzielimy.

Każdy może znaleźć coś, co go ekscytuje. Jednakże najczęściej to małe, proste rzeczy sprawiają nam najwięcej radości i pomagają nam odzyskać energię.

Możesz przecież w swoim codziennym życiu robić rzeczy, które Cię uszczęśliwią. Oto ich niepełna lista:

1. Wychodź z domu

Wyłącz telewizor, zdejmij kapcie i wyjdź z domu.

Każda godzina spędzona przed telewizorem skraca przewidywaną długość życia o 22 minuty. Telewizja ma także znaczący wpływ na reakcje chemiczne zachodzące w mózgu. Czym więcej oglądasz telewizji, tym bardziej pasywny staje się Twój mózg, a informacje „przepływają” przez Ciebie bez Twojego udziału. Stajesz się podatny na wszelkie wpływy.

2. Ruszaj się

Niektórzy ludzie mają szczęście posiadać ogródek, który mogą uprawiać i o który mogą dbać. Inni spacerują, jeżdżą na rowerze czy pływają.

Ćwiczenia fizyczne wpływają na zwiększenie poziomu serotoniny, dopaminy i noradrenaliny, których potrzebuje Twój mózg i które mogą łagodzić niektóre skutki stresu oraz objawy depresji. Oprócz traktowania ćwiczeń jako sposobu na zrzucenie nadwagi lub utrzymanie dobrego stanu zdrowia (czyli efektów, które przyjdą z czasem), spróbuj podejść do takich chwil jak do narzędzia, które szybko poprawi Ci nastrój, zrelaksuje Cię i uszczęśliwi.

Jeśli pracujesz za biurkiem, staraj się wstawać co dziesięć minut. Dzięki temu zrównoważysz szkodliwy wpływ pozycji siedzącej na Twój organizm.

3. Odżywiaj się dobrze, ale lekko

To, co jesz, ma bezpośredni wpływ na Twoje samopoczucie i energię, zarówno doraźnie, jak i na dłuższą metę. Dzięki zdrowemu odżywianiu Twoje ciało i umysł są sprawniejsze, natomiast jedzenie pizzy i fast foodu sprawia między innymi, że jesteś apatyczny, a co gorsze – sprzyja rozwojowi przewlekłych schorzeń. Podobnie dzieje się wtedy, gdy jesz zbyt wiele.

Po posiłku złożonym ze świeżych surowych warzyw, białka i dobrych tłuszczów (tłoczonych na zimno olejów, tłustych wędzonych ryb, kwasów omega-3) w umiarkowanej ilości nie będziesz mieć ochoty na sjestę, ale poczujesz się pełen energii i gotów do rozpoczęcia nowych projektów.

4. Bierz zimny prysznic

Oto moja technika brania prysznica: najpierw kilka minut pod ciepłą, a nawet gorącą wodą, a następnie stopniowe obniżanie jej temperatury. Po każdym zmniejszeniu temperatury odczujesz zimno, ale po kilku sekundach skóra przyzwyczai się i prysznic znowu będzie przyjemny. Następnie odczekaj kilka sekund i ponownie zmniejsz temperaturę wody. Za którymś razem uda Ci się ostatecznie wykąpać w całkowicie zimnej wodzie.

Czym zimniejsza woda, tym lepiej zapobiega depresji. W pewnym momencie odczuwa się nawet euforię. Po wytarciu się ręcznikiem poczujesz się pełen energii i entuzjazmu.

5. Mniej mów, więcej słuchaj

„Mowa jest srebrem, a milczenie – złotem”. Kiedy mniej mówisz, a więcej słuchasz, jesteś w stanie skorzystać z wiedzy innych, a także się wyciszyć.

Plotkowanie przy ekspresie do kawy wprawdzie sprawia chwilową przyjemność, ale mówienie źle o innych za ich plecami powoduje też, że wypełniają Cię negatywne emocje. Twoje ciało je pochłania. Jeśli postarasz się podejść do życia pozytywnie, będziesz spokojniejszy i nastawiony do innych pokojowo.

6. Bierz odpowiedzialność za swoje czyny

Łatwo jest obwiniać innych o swoje nieszczęścia, ale ludzie szczęśliwi biorą odpowiedzialność za swoje czyny, znają swoje niedoskonałości i starają się wykorzystywać negatywne doświadczenia w celu osobistego rozwoju.

7. Codziennie korzystaj ze słońca

Czy zauważyłeś, jak przyjemnie jest spacerować w promieniach słońca podczas ładnej pogody? Rozsądne korzystanie ze słońca pozwala Twojemu ciału produkować witaminę D, która doskonale wpływa na Twoje samopoczucie.

Kremu z filtrem używaj wyłącznie wtedy, gdy planujesz dłuższe (ponad pół godziny) przebywanie na słońcu w godzinach największego nasłonecznienia latem, jak również podczas pobytu nad morzem lub w górach, aby ochronić się przed efektem odbicia promieni słonecznych. Choć kremy z filtrem pomagają uniknąć poparzenia słonecznego, to blokują syntetyzowanie witaminy D, a czasem nawet zawierają związki rakotwórcze.

Lepiej też wystawiać skórę na działanie słońca codziennie niż wylegiwać się na plaży tylko w weekendy. Bezwzględnie unikaj poparzeń słonecznych.

Jedząc dużo produktów zawierających antyoksydanty (takich jak świeże warzywa i owoce), podnosisz odporność skóry na działanie słońca. Astaksantyna, która jest jednym z karotenoidów, działa jak „wewnętrzny krem z filtrem” i chroni Cię przed uszkodzeniami powodowanymi przez promienie ultrafioletowe.

8. Bądź kreatywny

Aby być kreatywnym, nie trzeba być artystą. Możesz wyrażać swoją kreatywność na wiele sposobów: gotując, śpiewając, tańcząc czy próbując jeszcze innych nowych zajęć.

9. Chodź boso

Kiedy tylko nadarzy się okazja, zdejmuj buty i odkryj na nowo, jakie to uczucie stąpać po ziemi bosymi stopami. Chodzenie boso jest dobre i dla ciała, i dla duszy...

10. Bądź miły

Nasze społeczeństwo ceni sobie osoby gwałtowne, bezwzględne, ale to właśnie uprzejmość jest zaraźliwa. Oczywiście nie warto być „frajerem”, ale warto pamiętać, że kiedy jesteś miły dla innych, Twój mózg wytwarza hormony szczęścia i neuroprzekaźniki takie jak serotonina. Będzie Ci łatwiej nawiązywać kontakt z innymi, co z kolei stworzy wokół Ciebie pozytywną atmosferę.

11. Bądź wdzięczny

Wyrażaj wdzięczność wobec otaczających Cię osób. Możesz nawet prowadzić dziennik, w którym będziesz zapisywać powody do wdzięczności lub też wyrażać wdzięczność przed każdym posiłkiem, nawet jeśli cieszysz się tylko z tego, że zasiadasz przy nakrytym stole.

Jeśli te moje rady wydają Ci się trudne do zrealizowania albo bezsensowne, zachęcam do przeczytania książki pod tytułem „Des canons et des fleurs”. Pianista Georges Cziffra, nazywany „pianistą stulecia”, opowiada w niej o przeżytych czterech latach głodu i cierpienia podczas pobytu w kopalni, w której naziści zamknęli go razem z tysiącami innych więźniów z Węgier. Bardzo cenię tę książkę i zapewniam Cię, że po jej przeczytaniu już nigdy nie będziesz narzekać na swoje życie, a każdy posiłek wyda Ci się błogosławieństwem.

12. Zdrowy tryb życia sprawi, że będziesz szczęśliwy

Prowadzenie zdrowego stylu życia uszczęśliwi Cię na wiele sposobów. Nie można oddzielać zdrowia psychicznego od fizycznego. Szczęśliwi ludzie są zdrowsi, i odwrotnie. W związku z tym poniższe wskazówki pomogą Ci być jeszcze szczęśliwszym:

  • pij czystą wodę mineralną,
  • ogranicz ekspozycję na toksyny, barwniki, konserwanty, sztuczne słodziki,
  • jedz jak najwięcej surowych produktów, najlepiej ekologicznych i pochodzących z lokalnego rynku,
  • zmniejsz spożycie cukrów i węglowodanów, aby obniżyć poziom insuliny,
  • ćwicz regularnie,
  • staraj się zapewnić sobie jak najlepsze warunki do spania i śpij tyle, ile potrzebujesz; wstawaj w miarę możliwości jak najwcześniej i zawsze o tej samej porze.

Na zdrowie!
Jean-Marc Dupuis

******************************************

Zmarszczki możesz wygładzić,
stosując lepszą dietę i suplementy

Zmarszczki nie są ani nieuniknione, ani nieuleczalne, a ich obecność świadczy o gorszym stanie zdrowia, który należy poprawić, stosując odpowiednie leczenie.

Na przykład zmarszczki na czole mogą być skutkiem niedoboru  aminokwasów. Ponieważ układ pokarmowy u człowieka jest stosunkowo krótki (ma około siedmiu metrów długości), to ze spożywanych warzyw i owoców możesz przyswoić tylko 10% aminokwasów, co jest ilością niewystarczającą.

U źródła wielu chorób czy dolegliwości leży brak równowagi hormonalnej, a w wielu przypadkach odzyskanie prawidłowego poziomu hormonów jest możliwe w sposób całkowicie naturalny, bez żadnych skutków ubocznych.

Dzięki miesięcznikowi Zdrowie, Witalność i Długowieczność. Terapie młodości dra Thierry’ego Hertoghe’a poznasz dokładnie skutki każdej terapii przywracania równowagi hormonalnej oraz precyzyjne dawkowanie.

Jeszcze tylko do 31 stycznia 2016 r., zapisując się na jego prenumeratę, otrzymasz aż 115,20 zł wyjątkowego rabatu oraz 2 prezentyPrzejdź tutaj

Uwaga: osoby po 50. roku życia otrzymają jeszcze więcej, bo aż 60% zniżki od ceny rocznej prenumeraty. Aby skorzystać z tej możliwości, kliknij tutaj

******************************************

Komentarze

Marcin Mikuła 2013-10-04 08:04
Podoba mi się takie nastawienie :) Takie podejście do życia wznosi osobę na platformę dobroci i wyzwala z nastrojów pasji i ignorancji, które wywołują wiele niepotrzebnych napięć i stresów. Popieram Pocztę Zdrowia :)
Christina 2013-10-23 03:27
Super, pozytywne nastawienie do zycia. Ja korzystam rowniez z DAHN YOGA ( ENERGY YOGA), biore Jodyne 1-2 kropli dziennie z woda ( energia), tancze kazdy dzien rano chociaz 15 min. i z usmiechem jade do pracy. Pozdrawiam.
Basia P 2014-04-19 09:13
To wszystko prawda,w miarę stosuję się do tego z jednym tylko wyjątkiem oglądam telewizję do póznych godzin. Ale wszystkim Polakom życzę jednego, mniej zawiści a więcej serdeczności a będą zdrowi.Nie znam tego uczucia (zawiści) i przez to moje życie jest weselsze i mam przyjaciół od przedszkola. Pozdrawiam.
JoŁ 2014-04-19 12:38
„Des canons et des fleurs” czy ta książka jest w j . polskim?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz 2014-09-05 23:48
Mało odkrywcze rady podobne do "unikaj głośnych i napastliwych" (http://teksty.wywrota.pl/tekst/3767-piwnica-pod-baranami-dezyderata.html) i łańcuszków typu http://atrapa.net/chains/totemtantra.htm . "Chodzenie boso jest dobre i dla ciała, i dla duszy…" nie widzę związku - przypomina sylwoterapeutkę z "Romansu 40-latka". "Nasze społeczeństwo ceni sobie" było jakieś referendum w tej sprawie? TV nie włączam od lat, nie pijam kawy, nienawidzę plotkowania,
Szczęśliwy Adam 2015-03-18 13:53
Podstawowa sprawa w szczęściu, to robić to co się lubi, żeby w tym pomagać innym i żeby każdy był zadowolony!
2015-12-27 14:23
Zapraszam do mnie na blog, może razem spróbujemy zmienić nastawienie do życia na bardziej pozytywne na zbliżający się nowy rok? :)

lusia 2017-01-28 18:59
Myślę, że przepis na szczęście jest jeden kochać i być kochanym:))

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Coraz droższe warzywa

Bardzo dobrze pamiętam, że jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku ziemniaki (wracam do mojego ulubionego tematu!) kosztowały we Francji zaledwie... czytaj więcej

Jak zapobiegać depresji poporodowej?

Z najnowszych badań naukowych na temat macierzyństwa dowiadujemy się, że samopoczucie matki po porodzie może być nadszarpnięte z powodu... czytaj więcej

Prostata: nie martw się niepotrzebnie

Leczenie raka prostaty wymaga przede wszystkim mądrości i refleksji. Należy spokojnie rozważyć wszystkie za i przeciw. Zbyt duże ryzyko wiąże się... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.