×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Pobierz bezpłatnie świąteczny raport: Cynamon - przyprawa o niezwykłych właściwościach zdrowotnych

Dowiesz się:

  • jakie właściwości lecznicze ma cynamon,
  • jaki rodzaj cynamonu wybrać i w jakiej postaci,
  • do jakich potraw stosować tę przyprawę, aby wzbogacić smak i nie stracić jej cennych właściwości.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2015-06-19

9 pokarmów dla wzmocnienia włosów i paznokci

Oto lista pokarmów, których spożywanie zapewni Ci mocniejsze włosy i paznokcie. Te dwa elementy idą ze sobą w parze, gdyż zarówno włosy, jak i paznokcie powstają z tego samego budulca – keratyny.

1. Jajka

Keratyna jest białkiem. Aby ją wytwarzać, musisz więc dostarczać sobie białka.

Białka to duże cząsteczki zbudowane z aminokwasów powiązanych w długie łańcuchy. Występują w czerwonym mięsie, warzywach strączkowych, a pokarmem zawierającym najwięcej najlepiej zrównoważonego białka są jajka.

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Są one ponadto bogate w biotynę, czyli witaminę B8, która, bierze udział wytwarzaniu keratyny.

Jeśli masz poważne problemy z paznokciami (łamliwość, bruzdy, plamki itd.), rozważ codzienne przyjmowanie biotyny w dawce 2,5 mg – zgodnie z zaleceniem medycznym opublikowanym w Journal of Drugs in Dermatology1.

Samo jedzenie jajek nie wystarczy (powyższa dawka dzienna odpowiadałaby zawartości biotyny w 300 jajach).

2. Czerwone mięso

Czerwone mięso również jest bogate w białko. Ale dodatkowo zawiera jeszcze jeden składnik niezbędny dla paznokci i włosów: żelazo.

Osoby cierpiące na anemię w związku z niedoborem żelaza w organizmie (mówimy wtedy o anemii z niedoboru żelaza) często skarżą się na płaskie, rzadkie i cienkie włosy.

Ponadto brak żelaza zwykle idzie w parze z koilonychią – która objawia się poprzez wklęsłość paznokci (brzegi paznokci podnoszą się u brzegów, tworząc zagłębienie).

Bardzo ważne jest więc, abyś poznał swój poziom żelaza we krwi:

  • W razie niedoboru żelaza – uzupełnij go suplementami,
  • W przypadku nadmiaru – unikaj pokarmów bogatych w żelazo. Pamiętaj przy tym, że nadmiar żelaza w organizmie jest jeszcze bardziej niezdrowy niż jego niedobór!

3. Jagody

Jagody to jedne z owoców o największej zawartości przeciwutleniaczy zapewniających ochronę przed wolnymi rodnikami.

Wolne rodniki atakują wszystkie komórki ciała, w tym także komórki włosów i paznokci.

Jagody mają przede wszystkim dobroczynny wpływ na mikrokrążenie – sprzyjają dobremu nawilżeniu owłosionej skóry i ułatwiają zaopatrzenie cebulek włosowych w składniki odżywcze.

4. Migdały

Podobnie jak czerwone mięso i jajka, migdały są świetnym źródłem białka, tym razem jednak roślinnego.

Ale ich znaczenie dla włosów i paznokci polega jeszcze na czym innym: zawierają bardzo dużo magnezu.

Jeśli Twoje paznokcie mają podłużne bruzdy, może to oznaczać niedobór magnezu.

Ponadto, magnez jest składnikiem mineralnym, który ułatwia rozkurczanie komórek mięśniowych i nerwowych oraz umożliwia walkę ze stresem. Zaś stres jest w dużej mierze odpowiedzialny za wypadanie włosów.

Źródłem magnezu są również warzywa zielone, kakao i gryka.

5. Piwo

Według Journal of the Science of Food and Agriculture, piwo jest jednym z najważniejszych źródeł krzemu we współczesnej diecie zachodniej.

Krzem to jeden z mikroelementów odpowiedzialnych za poprawę ukrwienia owłosionej skóry, co stymuluje wzrost włosów.

Zgodnie z badaniem opublikowanym w Archives of Dermatological Research2, dzienna dawka 10 mg krzemu wpływa na zmniejszenie łamliwości paznokci i włosów o 20%.

Jest to ilość krzemu zawarta w szklance piwa.

6. Ostrygi

Cynk to pierwiastek niezbędny do wytwarzania białka we włosach i paznokciach.

Sześć ostryg zawiera 74 mg cynku. To o wiele więcej niż jakikolwiek inny pokarm.

Za białe plamki na paznokciach odpowiada niedobór cynku.

Jeśli nie przepadasz za ostrygami, cynk znajdziesz też w wołowinie i w drobiu.

7. Pokrzywa

Pokrzywa zapewnia naturalne wzmocnienie owłosionej skóry. Zawiera witaminy i składniki mineralne, które wzmacniają włosy i paznokcie.

Można ją spożywać w formie kapsułek lub stosować w postaci płynu do włosów, nakładając bezpośrednio na włosy.

W tym celu wystarczy zaparzyć świeżo zerwane liście pokrzywy, przefiltrować i rozrzedzić małą porcją octu jabłkowego, a następnie dodać na przykład kilka kropli olejku grejpfrutowego. Sam zobaczysz, że to bardzo skuteczne.

8. Witamina D

Być może istnieje też związek pomiędzy niedoborem witaminy D a wypadaniem włosów.

Zgodnie z badaniem opublikowanym w Skin Pharmacology Physiology, poziom witaminy D u kobiet, którym wypadają włosy, jest niższy niż u kobiet o mocnych włosach3.

Witamina D wytwarzana jest przede wszystkim w skórze pod wpływem działania promieni słonecznych. Trudno pozyskać odpowiednie ilości tej witaminy, czerpiąc ją tylko z takich źródeł pokarmowych jak ryby.

Jeśli nie możesz się opalać, musisz suplementować witaminę D.

9. Łosoś

Łosoś jest świetnym źródłem biotyny, białka i kwasów tłuszczowych omega-3, które redukują stany zapalne i uzdrawiają owłosioną skórę.

Piękne włosy to zdrowe mieszki włosowe (korzenie włosów).

Działanie przeciwzapalne kwasów omega-3 sprawdza się również w przypadku paznokci.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

******************************************

Źródła:

1) Vitamins and minerals: their role in nail health and disease; http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17763607

2) Effect of oral intake of choline-stabilized orthosilicic acid on skin, nails and hair in women with photodamaged skin; http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16205932

3) Serum ferritin and vitamin d in female hair loss: do they play a role? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23428658

Komentarze

Alik88 2015-06-23 23:24
Piwo :D Jak tylko zobaczyłam, to zaczęłam się zastanawiać czy do picia, czy do robienia płukanek jakichś :P A tak serio, to prosto napisać, ale niestety gorzej wprowadzić wszystko do codziennej diety, szczególnie jak się pracuje po 10 godzin dziennie i nie ma się czasu na jedzenie tego, co by się chciało :( Dlatego ja wspomagam sie suplementem diety dla wzmocnienia włosów i paznokci. Biorę ***** i mam spokój. Włosy ładnie rosną, nie wypadają i są błyszczące, a paznokcie nie łamią się i nie rozdwajają. Dla mnie to najważniejsze! Pozdrawiam :D

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Ukryte niebezpieczeństwa tatuaży

Kiedy byłem mały, czasem zdarzało mi się widzieć tatuaż na ramieniu jakiegoś mężczyzny. Niebieski krzyż, kilka nieregularnych liter,... czytaj więcej

Co się dzieje z Twoim ciałem, gdy śpisz? 10 ciekawostek

Podczas snu Twoje ciało wyprawia „za Twoimi plecami” dziwne rzeczy. Ale nie panikuj – to normalne. Zapraszam do lektury... czytaj więcej

Nowy adiuwant w szczepionkach wrogiem noworodków

Na pewno znasz główny cel stosowania szczepionek: wprowadzenie do organizmu zmodyfikowanych mikrobów, fragmentów ich struktury... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Akceptuję regulamin, politykę prywatności i politykę plików cookies (więcej)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz na otrzymywanie powiadomień e-mail (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.