×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2015-06-19

9 pokarmów dla wzmocnienia włosów i paznokci

Oto lista pokarmów, których spożywanie zapewni Ci mocniejsze włosy i paznokcie. Te dwa elementy idą ze sobą w parze, gdyż zarówno włosy, jak i paznokcie powstają z tego samego budulca – keratyny.

1. Jajka

Keratyna jest białkiem. Aby ją wytwarzać, musisz więc dostarczać sobie białka.

Białka to duże cząsteczki zbudowane z aminokwasów powiązanych w długie łańcuchy. Występują w czerwonym mięsie, warzywach strączkowych, a pokarmem zawierającym najwięcej najlepiej zrównoważonego białka są jajka.

Są one ponadto bogate w biotynę, czyli witaminę B8, która, bierze udział wytwarzaniu keratyny.

Jeśli masz poważne problemy z paznokciami (łamliwość, bruzdy, plamki itd.), rozważ codzienne przyjmowanie biotyny w dawce 2,5 mg – zgodnie z zaleceniem medycznym opublikowanym w Journal of Drugs in Dermatology1.

Samo jedzenie jajek nie wystarczy (powyższa dawka dzienna odpowiadałaby zawartości biotyny w 300 jajach).

2. Czerwone mięso

Czerwone mięso również jest bogate w białko. Ale dodatkowo zawiera jeszcze jeden składnik niezbędny dla paznokci i włosów: żelazo.

Osoby cierpiące na anemię w związku z niedoborem żelaza w organizmie (mówimy wtedy o anemii z niedoboru żelaza) często skarżą się na płaskie, rzadkie i cienkie włosy.

Ponadto brak żelaza zwykle idzie w parze z koilonychią – która objawia się poprzez wklęsłość paznokci (brzegi paznokci podnoszą się u brzegów, tworząc zagłębienie).

Bardzo ważne jest więc, abyś poznał swój poziom żelaza we krwi:

  • W razie niedoboru żelaza – uzupełnij go suplementami,
  • W przypadku nadmiaru – unikaj pokarmów bogatych w żelazo. Pamiętaj przy tym, że nadmiar żelaza w organizmie jest jeszcze bardziej niezdrowy niż jego niedobór!

******************************************

Ramiona coraz mniej jędrne, a barki usztywnione? Jak to powstrzymać?

Stajesz przed lustrem, podnosisz ramiona w górę i z frustracją zauważasz, jak Twoje mięśnie trójgłowe obwisają pozbawione jakiegokolwiek napięcia.

Również Twoje barki nie funkcjonują prawidłowo. Stają się sztywne, są niszczone przez stany zapalne i dochodzi w nich do zwapnień (miejscowe złogi wapnia odkładają się w nich wskutek krwawień wewnątrz mięśni). Takie zmiany ograniczają ruchomość i powodują ból. Co więcej, nie poddają się łatwo leczeniu chirurgicznemu, gdyż nawroty i powikłania pooperacyjne są częste.

Czy da się z tym cokolwiek zrobić, jeśli szukanie pomocy u lekarza rodzinnego lub reumatologa nie przynosi już rezultatu?

Na szczęście TAK.

Terapia hormonalna i odpowiednie żywienie mogą pomóc zahamować proces starzenia się ramion i barków oraz sztywnienia tych drugich. Takie leczenie jest często skuteczniejsze od wszystkich stosowanych innych metod, a poznasz je dzięki miesięcznikowi Zdrowie, Witalność i Długowieczność. Terapie młodości dra Thierry’ego Hertoghe’a.

Jeszcze tylko do jutra, niedzieli 12 lutego 2016 r., zapisując się na prenumeratę tego miesięcznika, otrzymasz aż 115,20 zł wyjątkowego rabatu oraz 2 prezentyPrzejdź tutaj

Uwaga: osoby po 50. roku życia otrzymają jeszcze więcej, bo aż 60% zniżki od ceny rocznej prenumeraty. Aby skorzystać z tej możliwości, kliknij tutaj

******************************************

3. Jagody

Jagody to jedne z owoców o największej zawartości przeciwutleniaczy zapewniających ochronę przed wolnymi rodnikami.

Wolne rodniki atakują wszystkie komórki ciała, w tym także komórki włosów i paznokci.

Jagody mają przede wszystkim dobroczynny wpływ na mikrokrążenie – sprzyjają dobremu nawilżeniu owłosionej skóry i ułatwiają zaopatrzenie cebulek włosowych w składniki odżywcze.

4. Migdały

Podobnie jak czerwone mięso i jajka, migdały są świetnym źródłem białka, tym razem jednak roślinnego.

Ale ich znaczenie dla włosów i paznokci polega jeszcze na czym innym: zawierają bardzo dużo magnezu.

Jeśli Twoje paznokcie mają podłużne bruzdy, może to oznaczać niedobór magnezu.

Ponadto, magnez jest składnikiem mineralnym, który ułatwia rozkurczanie komórek mięśniowych i nerwowych oraz umożliwia walkę ze stresem. Zaś stres jest w dużej mierze odpowiedzialny za wypadanie włosów.

Źródłem magnezu są również warzywa zielone, kakao i gryka.

5. Piwo

Według Journal of the Science of Food and Agriculture, piwo jest jednym z najważniejszych źródeł krzemu we współczesnej diecie zachodniej.

Krzem to jeden z mikroelementów odpowiedzialnych za poprawę ukrwienia owłosionej skóry, co stymuluje wzrost włosów.

Zgodnie z badaniem opublikowanym w Archives of Dermatological Research2, dzienna dawka 10 mg krzemu wpływa na zmniejszenie łamliwości paznokci i włosów o 20%.

Jest to ilość krzemu zawarta w szklance piwa.

6. Ostrygi

Cynk to pierwiastek niezbędny do wytwarzania białka we włosach i paznokciach.

Sześć ostryg zawiera 74 mg cynku. To o wiele więcej niż jakikolwiek inny pokarm.

Za białe plamki na paznokciach odpowiada niedobór cynku.

Jeśli nie przepadasz za ostrygami, cynk znajdziesz też w wołowinie i w drobiu.

7. Pokrzywa

Pokrzywa zapewnia naturalne wzmocnienie owłosionej skóry. Zawiera witaminy i składniki mineralne, które wzmacniają włosy i paznokcie.

Można ją spożywać w formie kapsułek lub stosować w postaci płynu do włosów, nakładając bezpośrednio na włosy.

W tym celu wystarczy zaparzyć świeżo zerwane liście pokrzywy, przefiltrować i rozrzedzić małą porcją octu jabłkowego, a następnie dodać na przykład kilka kropli olejku grejpfrutowego. Sam zobaczysz, że to bardzo skuteczne.

8. Witamina D

Być może istnieje też związek pomiędzy niedoborem witaminy D a wypadaniem włosów.

Zgodnie z badaniem opublikowanym w Skin Pharmacology Physiology, poziom witaminy D u kobiet, którym wypadają włosy, jest niższy niż u kobiet o mocnych włosach3.

Witamina D wytwarzana jest przede wszystkim w skórze pod wpływem działania promieni słonecznych. Trudno pozyskać odpowiednie ilości tej witaminy, czerpiąc ją tylko z takich źródeł pokarmowych jak ryby.

Jeśli nie możesz się opalać, musisz suplementować witaminę D.

9. Łosoś

Łosoś jest świetnym źródłem biotyny, białka i kwasów tłuszczowych omega-3, które redukują stany zapalne i uzdrawiają owłosioną skórę.

Piękne włosy to zdrowe mieszki włosowe (korzenie włosów).

Działanie przeciwzapalne kwasów omega-3 sprawdza się również w przypadku paznokci.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

Źródła:

1) Vitamins and minerals: their role in nail health and disease; http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17763607

2) Effect of oral intake of choline-stabilized orthosilicic acid on skin, nails and hair in women with photodamaged skin; http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16205932

3) Serum ferritin and vitamin d in female hair loss: do they play a role? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23428658

Komentarze

Alik88 2015-06-23 23:24
Piwo :D Jak tylko zobaczyłam, to zaczęłam się zastanawiać czy do picia, czy do robienia płukanek jakichś :P A tak serio, to prosto napisać, ale niestety gorzej wprowadzić wszystko do codziennej diety, szczególnie jak się pracuje po 10 godzin dziennie i nie ma się czasu na jedzenie tego, co by się chciało :( Dlatego ja wspomagam sie suplementem diety dla wzmocnienia włosów i paznokci. Biorę ***** i mam spokój. Włosy ładnie rosną, nie wypadają i są błyszczące, a paznokcie nie łamią się i nie rozdwajają. Dla mnie to najważniejsze! Pozdrawiam :D

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Placebo: cenny sojusznik w leczeniu

Czy znasz doktora Thierry'ego Janssena? To belgijski chirurg, autor wielu ważnych publikacji książkowych dotyczących związku pomiędzy duchem... czytaj więcej

Przesiądź się na rower!

Odkąd sięgam pamięcią, rower był moim głównym środkiem transportu do szkoły, na uczelnię, do pracy. I jest nim do dziś. Mimo że... czytaj więcej

Leki, które wyczerpują zasoby składników odżywczych

Powszechnie wiadomo, że należy uważać na skutki uboczne, które mogą wywoływać lekarstwa, jednak mało mówi się o utracie... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.