×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2019-03-01

Chroń swoje płuca

Organ najbardziej atakowany przez współczesny styl życia

Kampanie antynikotynowe prezentowane są jako alfa i omega w walce z rakiem płuc.

Na osoby palące nakłada się dodatkowe podatki. Straszy się je przerażającymi bilbordami.

Tymczasem na poważne uszkodzenia narażone są płuca nas wszystkich, z uwagi na spaliny, pyły zawieszone, zanieczyszczenie powietrza i wszelkiego rodzaju toksyczne gazy wytwarzane przez zakłady przemysłowe. Problem dotyczy nas wszystkich, palących i niepalących!

Chrońmy płuca za pomocą antyoksydantów

Pewne badanie z 1996 r. wykazało, że palacze zażywający suplementy diety zawierające syntetyczny beta-karoten częściej chorowali na raka płuc1. Beta-karoten jest antyoksydantem występującym w kolorowych warzywach i owocach.

Badanie to stało się argumentem wykorzystywanym do ataku na suplementy diety. Wreszcie zyskano dowód na niebezpieczeństwo ze strony suplementów!

Nie zwrócono uwagi na fakt, iż w badaniu oceniano wpływ produktu syntetycznego, który zażywany osobno i w dużych dawkach może się przekształcać w wolne rodniki i zaburzać wchłanianie naturalnego beta-karotenu.

Wystarczyło to jedno badanie, aby na lata wstrzymać inne badania nad rolą żywienia w profilaktyce raka. Skoro uzyskano jedno wskazanie, że wyżej wymieniony składnik odżywczy stanowi zagrożenie, uznano za konieczne trzymać się z daleka od wszystkich pozostałych!

Żywienie główną barierą ochronną chroniącą przed chorobami

Zarówno w przypadku raka, jak i wszystkich chorób przewlekłych, pomijanie roli żywienia jest pozbawione sensu i nie pomoże zachować zdrowia.

Warzywa zawierające zestaw karotenoidów, nie tylko beta-karoten, ale także między innymi luteinę i likopen (nadające barwę żółtą, pomarańczową i czerwoną, na przykład pomidorom), pomagają zapobiegać nowotworom.

W nowym badaniu przeprowadzonym przez Uniwersytet Johnsa Hopkinsa w Baltimore przeanalizowano funkcje płuc oraz odżywianie u 650 osób dorosłych, najpierw w roku 2002, a następnie w roku 2012.

Badacze stwierdzili, że osoby, które codziennie jadły pomidory, zachowały większą pojemność płuc. Efekt był jeszcze wyraźniejszy u byłych palaczy, co wskazuje, że substancje odżywcze mogą pomóc naprawić szkody wyrządzone w płucach przez papierosy.

Jeśli mieszkasz w obszarze o wysokim poziomie zanieczyszczenia powietrza, jedzenie kolorowych owoców i warzyw jest szczególnie ważne. A jeśli palisz papierosy, jeszcze ważniejsze.

Moja rada:

1) Codziennie spożywaj od 6 do 8 porcji świeżych warzyw i owoców.

2) Wprowadź do swojego menu ekologiczne pomidory: likopen zawarty w pomidorach uwalnia się w trakcie obróbki termicznej. Możesz zatem jeść pomidory nawet poza sezonem, w formie sosu pomidorowego lub przetworów (z gotowanych pomidorów).

3) Jeśli palisz lub w przeszłości paliłeś, każdego roku proś lekarza o skierowanie na tomografię komputerową niskodawkową. Taka tomografia doskonale pozwala wykrywać raka płuc we wczesnym stadium, gdy jeszcze można go leczyć.

4) Zażywaj do 10 000 j.m. witaminy D dziennie. Zazwyczaj zalecam 1500 j.m. dziennie, ale badania wykazały, że witamina D jest całkowicie bezpieczna do 10 000 j.m. Przeciwnowotworowe działanie tej witaminy jest szczególnie potrzebne palaczom obecnym i byłym, u których ryzyko zachorowania na wszystkie nowotwory jest wyższe.

Skutki palenia

Nie trać nadziei na ochronę przed rakiem, nawet jeśli paliłeś przez kilka lub kilkadziesiąt lat.

Zanim tytoń wywoła mutacje w DNA prowadzące do powstania nowotworu złośliwego, mijają dziesiątki lat.

Nasze organizmy w ciągu ostatnich tysięcy lat przystosowały się do życia w zadymionych chatach, namiotach czy wiejskich domach. Większość naszych przodków w takich warunkach mieszkała jeszcze 150 lat temu.

Nasze mechanizmy detoksykacji są silne i nas chronią, o ile spożywamy niezbędne składniki (antyoksydanty) zawarte w żywności.

Każdy papieros uszkadza DNA wielu komórek płuc, ale dopiero skumulowanie uszkodzeń w tej samej komórce sprawia, że ta staje się komórką rakową.

To długotrwały proces. Logiczne zatem jest wprowadzenie długoterminowej strategii żywieniowej, aby naprawić szkody.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

---

3 mity na temat życia po 50-tce

Mit 1: Po 50. roku życia zaczyna się proces utraty zdrowia

Badania naukowe:

Istnieje kilka chorób, które stają się bardziej powszechne po skończeniu 50. urodzin. Jednak nie jest to proces automatyczny, na który jesteśmy skazani. To, w jakim stopniu będziesz zdrowy, sprawny fizycznie i mentalnie, zależy przede wszystkim od Ciebie.

Wiele osób w dojrzałym wieku ma lepsze zdrowie niż niejeden czterdziesto- czy trzydziestolatek.

– Dlaczego?

– Bo ludzie dojrzali świadomie stosują środki zapobiegawcze, które zmniejszają ryzyko wystąpienia chronicznej choroby w podeszłym wieku.

Mit 2: Utrata pamięci jest nieodłączną częścią procesu starzenia się

Badania naukowe:

W miarę upływu czasu możesz zauważyć, że nie pamiętasz wielu rzeczy lub przywoływanie wspomnień zajmuje więcej czasu niż kiedyś. Spokojnie, to normalny fizjologiczny proces.

Nie jesteś skazany na utratę pamięci.

Trening mózgu to coś, co możesz robić w każdym wieku. Jeśli dodasz do tego odpowiednią dietę i odpowiednie ćwiczenia fizyczne, możesz zachować pamięć do późnej starości. Im szybciej wdrożysz tę strategię, tym szybciej zobaczysz rezultaty.

Mit 3: Nie możesz nauczyć się języka obcego ani zdobyć nowych umiejętności

Badania naukowe:

Jednym z bardziej szkodliwych mitów na temat starzenia jest to, że w pewnym wieku po prostu nie będziesz w stanie nauczyć się nowych rzeczy.

To nieprawda.

Osoby dojrzałe są równie zdolne do uczenia się nowych rzeczy i rozwoju nowych umiejętności. Potrzebują tylko odpowiednich metod uwzględniających ich doświadczenie i zdobytą już wiedzę.

Jeśli nie możesz nauczyć się mówić w obcym języku, to winien jest Twój nauczyciel (sposób uczenia się), a nie Twój mózg. Zwróć uwagę, że coraz więcej osób w wieku powyżej 50. lat zmienia pracę, zaczyna nowe hobby i zapisuje się na różnego rodzaju zajęcia. Dotyczy to również aktywności fizycznej. Ich życie wcale się nie skończyło. Twoje też nie musi.

Aby nie ulec wymienionym tu mitom wcale nie musisz przeprowadzać rewolucji w swoim życiu. Najważniejsza jest wiedza o tym, co Ci służy, a co nie. Co pomoże Ci wydłużyć życie, a co ewidentnie je skraca.

Możesz nieświadomie prowadzić tryb życia, który naraża Cię na krótsze życie, nawet o tym nie wiedząc!

Dlatego skorzystaj z wiedzy popartej naukowymi badaniami. Znajdziesz ją w miesięczniku:

Zdrowie po 50-tce. Najnowsze wyniki badań naukowych

Sięgnij po niego, by poznać wskazówki, dzięki którym możesz wydłużyć życie, ale również poprawić JEGO JAKOŚĆ.

Każdy artykuł ma na celu pomóc Ci ZAPOBIEGAĆ rozwojowi chorób lub niekorzystnych dla zdrowia stanów, które do niedawna uznawane były za nieuchronne oznaki starzenia, a dziś należą do chorób cywilizacyjnych.

Tryb życia, jaki prowadzisz, ma olbrzymi wpływ na Twoje zdrowie. Mając odpowiednią wiedzę, możesz uniknąć zapalenia stawów, kłopotów z pamięcią, nadciśnienia, chorób serca czy nowotworów. Tylko musisz mieć świadomość, co jest dla Ciebie dobre, a co działa na Twoją niekorzyść – począwszy od diety, po zwykłe czynności, takie jak pora snu, czas na pracę i odpoczynek.

W każdym wydaniu tego miesięcznika znajdziesz bardzo konkretne, jasne i praktyczne porady specjalistów, którzy przedstawiają rozwiązania zgodne z najnowszymi wynikami badań naukowych. Dzięki nim łatwiej będzie Ci utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie.

Tylko TERAZ
oferta powitalna: 30% rabatu i prezent

Ze względu na to, że miesięcznik Zdrowie po 50-tce jest nowością wydawniczą, objęty jest specjalną ofertę powitalną.

Można zaoszczędzić aż 30% od ceny regularnej oraz otrzymać w prezencie e-book: Zgrabne i szczupłe ciało również po pięćdziesiątce – praktyczny przewodnik o tym, jak się odżywiać i jak postępować, aby na długo zachować sprawność ciała i umysłu), jeśli go teraz zaprenumerujesz).

Aby dowiedzieć się więcej, sprawdź teraz na tej stronie

---

Źródła:

1) https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejm199605023341802

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Błąd, który może uczynić Cię otyłym i nieszczęśliwym

Zażywający mniej niż siedem godzin snu dziennie (dokładnie sześć godzin i pięćdziesiąt osiem minut) Francuzi królują w zestawieniach... czytaj więcej

Naturalne sposoby na natrętne myśli

Po raz dwudziesty przewracasz się w łóżku z boku na bok tej nocy, cały czas słysząc w głowie: „Jestem naprawdę... czytaj więcej

12 pomysłów, jak być szczęśliwym, swobodnym i pełnym wigoru

Wiele osób przechodzi przez życie, czekając na szczęście. Gdybym tylko miał więcej pieniędzy..., gdybym... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.