×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2018-08-30

Ciężkie nogi

Jedyne leki na zaburzenia krążenia to… rośliny!

Medycyna konwencjonalna nie wymyśliła dotąd nic innego na problemy, na które cierpi 75% populacji, przynajmniej w tym przypadku.

Mimo że leczenie żylaków, opuchlizny, zaczerwienienia nie jest kwestią wygody czy estetyki.

Niewydolność żylna może spowodować poważne powikłania, szczególnie powstawanie zakrzepicy. W zbyt rozszerzonych żyłach łydek następuje stagnacja krwi, co skutkuje powstaniem skrzepu. Pewnego dnia skrzep odrywa się i wraz z krwią dostaje się do płuc, gdzie korkuje tętnicę. Jest to zator tętnicy płucnej, śmiertelny, jeśli skrzep jest duży i nie zostanie natychmiast poddany leczeniu.

Nasz dzisiejszy temat jest więc poważny.

Podstawowe środki

Pierwsze środki na ciężkie nogi nie polegają wcale na zastosowaniu roślin czy suplementów diety. Przede wszystkim – co jest powszechnie wiadome – należy się ruszać, a szczególnie chodzić.

Ponadto dobrze jest po prysznicu oblewać sobie nogi zimną wodą, a także jak najczęściej nosić pończochy przeciwżylakowe.

Należy również kłaść stopy nieco wyżej podczas snu. To umożliwi przepływ limfy i krwi.

Uwaga: nie popełnij powszechnego błędu i nie podkładaj poduszki ani książek pod materac. To wywołuje zmianę nachylenia materaca na poziomie łydek, które będą zgniecione, co utrudni krążenie krwi.

Najlepiej jest podnieść nieco nogi łóżka – oczywiście od strony nóg – podkładając pod nie książki o grubości 5 cm. Muszą mieć dokładnie taką samą grubość. W razie potrzeby – posłuż się drewnianymi listwami.

Spacer w morzu

Jeśli masz szczęście mieć w pobliżu morze, spaceruj w morzu w wodzie po kolana.

Jeszcze lepiej byłoby, gdyby woda była zimna, na plażach północnych lub atlantyckich.

Drenaż limfatyczny

Trzeba sobie codziennie masować łydki i regularnie chodzić do fizjoterapeuty na drenaż limfatyczny.

Drenaż limfatyczny to masaż wykonywany od dołu w górę nóg. Jak wskazuje jego nazwa, służy on do stymulacji przepływu w górę limfy gromadzącej się w tkankach i wywołującej obrzęki. Zabieg kończy się „pompowaniem” do węzłów chłonnych, co jest bardzo ważnym etapem, którego nie da się wykonać samemu. Istnieją „buty do drenażu limfatycznego”, ale nie zapewniają one pompowania do węzłów chłonnych.

Pozostając ciągle przy drenażu, stosuj drenaż całego organizmu dzięki roślinom o działaniu moczopędnym, które pozwalają na pozbycie się nadmiaru płynów z organizmu. Stosuj:

  • napar z mniszka lekarskiego,
  • tabletki z jastrzębca kosmaczka albo z ortosyfonu – 2 kapsułki rano i wieczorem.

Masaże

Poprawisz zarówno skuteczność masażu, jak i przyjemność z niego płynącą dzięki obfitemu zastosowaniu podgrzanego olejku migdałowego, do którego dodasz kilka kropli olejku z:

  • arniki,
  • cyprysu,
  • mięty pieprzowej,
  • nieśmiertelnika (aksamitki),
  • pistacji kleistej,
  • jałowca,
  • wawrzynu i
  • cytryny.

Te olejki ułatwiają krążenie i łagodzą ewentualne dolegliwości bólowe. Mają one również działanie antybakteryjne, antyseptyczne i przeciwzapalne.

Nie obawiaj się mieszać olejków w różnych proporcjach, w zależności od Twoich upodobań zapachowych, by wykorzystywać je na zmianę. W ten sposób unikniesz rutyny i na nowo będziesz czerpać przyjemność z zajmowania się własnymi nogami.

Kuracja termalna w problematycznych przypadkach

Jeśli dokuczają Ci ciężkie nogi, którymi nikt nie zajmował się od lat, a co do których wiesz, że chcesz wreszcie zabrać się za nie na poważnie, skorzystaj z trzytygodniowej kuracji termalnej w specjalistycznym ośrodku flebologii (leczenia żylaków). Szybko osiągniesz zmniejszenie bólu i stopniowo będziesz wracać do chodzenia.

Zostaną Ci tam zaoferowane okłady z glinki i prawdopodobnie także seanse akupunktury. Jeśli Cię na to stać, zachęcam do skorzystania z nich.

W ciągu sześciu miesięcy od zakończenia kuracji obrzęk (opuchlizna) ulega zmniejszeniu u 87% kuracjuszy, skurcze i ciężkość nóg – u 85% z nich, zaś dolegliwości bólowe ulegają zmniejszeniu o 24%.

Nie czekaj aż będzie za późno. Kiedy naczynia krwionośne będą już rozciągnięte, zdeformowane, a nawet popękane, nie pozostaje do zrobienia nic poza zabiegiem chirurgicznym.

Wzmacnianie ścian żył

Aby walczyć z ciężkimi nogami, potrzebujesz roślin o działaniu wzmacniającym ściany naczyń krwionośnych, uniemożliwiającym ich rozciąganie się, oraz roślin o działaniu zwężającym naczynia, czyli takich, które zmuszają rozszerzone żyły do kurczenia się.

Pięć najważniejszych tak działających roślin to1:

  • Czerwona winorośl, innymi słowy liście ciemnych winogron czerwieniejące jesienią: 1 000 mg dziennie.
  • Kasztanowiec zwyczajny: 1500 mg dziennie w postaci masy suchej o zawartości aktywnego składnika, escyny 10%.
  • Myszopłoch kolczasty, zwany także ruszczykiem kolczastym: 200 mg suchej masy dziennie, o zawartości 10% ruskogeniny.
  • Oczar: w postaci naparu, 2–3 g liści 3 razy dziennie.
  • Nostrzyk: 2–3 g kwiatów dziennie, w postaci naparu, 3 razy dziennie.

Dieta zwalczająca ciężkie nogi

Dzięki odpowiedniej diecie można wiele zdziałać, by przynieść sobie ulgę.

Pierwsza kwestia, najbardziej oczywista, polega ogólnie na konieczności walki z nadwagą i otyłością. Są one zabójcze dla krążenia w nogach. Systematycznie powodują problemy.

Ponadto, wolne rodniki uszkadzające ściany naczyń krwionośnych są oczywiście złe. Dieta o dużej zawartości przeciwutleniaczy (zwalczają wolne rodniki) jest zatem oczywiście pomocna.

No i wreszcie wszystkie substancje odżywcze rozrzedzające krew będą pomagały w walce z problemami krążenia. To także te, które poprawiają krążenie w naczyniach włosowatych, zmiękczając czerwone krwinki, aby łatwiej się poruszały w tych cieńszych od włosa naczyniach.

Utrata wagi, przeciwutleniacze, pokarmy rozrzedzające krew: trzeba zatem zmniejszyć spożycie cukru i węglowodanów, zaś zwiększyć spożycie kolorowych warzyw i owoców o wysokiej zawartości przeciwutleniaczy oraz suplementować kwasy omega-3.

Szczególnie zaleca się kakao, w postaci gorzkiej czekolady o zawartości przynajmniej 70% kakao, jagody, zieloną herbatę, cytrusy, czosnek i cebulę, bardzo bogate w przeciwutleniacze, a także wszystkie przyprawy korzenne (paprykę, kurkumę, imbir oraz wszelkie zioła…).

Aby rozrzedzić krew, jedz tłuste ryby z zimnych mórz, bogate w kwasy omega-3. Mają one właściwości przeciwzapalne, dzięki czemu złagodzą stany zapalne naczyń krwionośnych. Wybieraj raczej sardele i łososia z Alaski, mniej skażone rtęcią i PCB niż sardynki i makrele.

Suplementy diety na niewydolność żylną

Suplementy diety odżywią ściany żył, mięśnie otaczające żyły, fibroblasty, w których wytwarzany jest kolagen i elastyna w ściankach naczyń krwionośnych.

Jak z pewnością wiesz, jest mnóstwo składników odżywczych, które na to działają: witamina D, witamina E, witamina B6, selen, cynk, beta-karoten, białka

Najlepszym sposobem na dostarczenie ich sobie jest stosowanie preparatu multiwitaminowego dobrej jakości, który przyniesie korzyści również na innych polach (pod kątem poprawy stanu układu sercowo-naczyniowego czy stawów, nastroju, możliwości umysłowych, zapobiegania nowotworom…), za wyjątkiem białka, które występuje w warzywach strączkowych (soczewica, ciecierzyca, fasola), mięsie i rybach.

Ale nie zadowalaj się łykaniem tych „pigułek”, nawet pochodzenia roślinnego albo istotnych składników diety. Pamiętaj, ż,e jeśli chodzi o niewydolność żylną, najlepszym lekiem… jesteś ty sam, prowadząc zdrowy i aktywny tryb życia.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

---

Już wkrótce:

  • Temat miesiąca: Uspokoić niespokojne nogi
  • Wyleczenie z cukrzycy typu 2 to żaden mit!  
  • Na konkretny problem określony sport 
  • Rak żołądka: co może pomóc Bernardowi Tapie  
  • Chromatoterapia: wysoka medycyna napełniona kolorami

Te i innego typu porady znajdziesz już w najnowszym wydaniu  miesięcznika Naturalnie Zdrowym Być – niezależnego czasopisma, które o problemach zdrowotnych mówi  bezkompromisowo.

Zaprenumeruj go TERAZ, aby otrzymać: 3 prezenty:

Prezent 1. Ponad 30% RABAT na zakup prenumeraty Naturalnie Zdrowym Być,

Prezent 2. E-book Rak – wszystkie naturalne rozwiązania,

Prezent 3. E-book Stop Artrozie – jak skutecznie leczyć chorobę zwyrodnieniową stawów.

Aby skorzystać ze specjalnej oferty powitalnej dla nowych prenumeratorów miesięcznika Naturalnie Zdrowym Byćkliknij tutaj

---

Źródła:

1) Dosages issus du dossier Guérir & bien vieillir du Dr Éric Ménat, n° 3, juillet 2017, Biosanté éditions.

---

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Narty – więcej wypadków śmiertelnych wśród osób jeżdżących… w kasku

We francuskiej prasie przeczytałem kiedyś przejmujący artykuł, mówiący o tym, że wśród narciarzy jeżdżących w kasku... czytaj więcej

Zapomniane remedium na raka

Jest rok 1890, noc w Nowym Jorku. Doktor William Coley przewraca się z boku na bok w swoim łóżku, nie może spać. Wczoraj temu młodemu... czytaj więcej

Fabryka chorych

Pod wpływem euforii zwycięstwa w 1945 roku alianccy przywódcy polityczni doszli do przekonania, że w podobny sposób, w jaki wygrali... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.