×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2015-08-14

Co zrobić, jeśli masz zbyt wysoki cholesterol?

…To nie cholesterol jest winny.

Cholesterol to nie trucizna.

Leki obniżające cholesterol są toksyczne.

Wszystko jedno.

Możesz znać wszystkie argumenty, ale i tak nie jest to zabawne wracać z laboratorium z wynikami badań wskazującymi na zbyt wysoki poziom cholesterolu.

Trzeba coś zrobić! Przecież nie będziesz dalej żyć jakby nic się nie stało. Bo jak tu cieszyć się życiem, przyjemnościami czy posiłkami z tym mieczem Damoklesa wiszącym nad głową?

Masz całkowitą rację. Rola cholesterolu w chorobach układu krążenia jest prawdopodobnie całkowicie przesadzona.

Obniżenie poziomu cholesterolu – czy to dietą pozbawioną tłuszczów nasyconych, czy też farmakologicznie (poprzez statyny) nie zmniejsza ryzyka zgonu.

Ale bez względu na wiek i stan zdrowia, istnieją naturalne metody obniżania ryzyka chorób krążenia. I byłoby absurdem ich nie wykorzystać! Zwłaszcza, wracając od lekarza z informacją o zbyt wysokim poziomie cholesterolu.

Ale zanim przejdę do omówienia, co możesz zrobić już dziś, pozwól, że krótko przypomnę najważniejsze informacje na temat cholesterolu.

Cholesterol jest dobry dla zdrowia

Cholesterol to jeden z najważniejszych związków w ciele ludzkim.

Jest niezbędny:

  • w procesie tworzenia komórek, a także
  • do produkcji hormonów, takich jak np. hormony stresu i hormony płciowe,
  • a także do syntezy witaminy D.

Cholesterol konieczny jest również do trawienia tłuszczów: wchodzi w skład kwasów żółciowych wytwarzanych w wątrobie.

Jest wreszcie niezbędny dla mózgu, gwarantując funkcjonowanie pamięci: osoby o niewystarczającym poziomie cholesterolu i osoby, które farmakologicznie obniżają poziom cholesterolu (statyny), mają problemy z pamięcią1, a także podwyższone ryzyko zachorowania na cukrzycę i depresję oraz podwyższone ryzyko samobójstwa lub nagłej śmierci2.

To wszystko zostało naukowo udokumentowane. Nie mówię tu o subtelnych tendencjach, tylko o konkretnych i ścisłych związkach przyczynowo-skutkowych.  
 

Medycyna kiepsko się zna na działaniu serca i tętnic

Trzeba sobie zdawać sprawę, że kardiologia, czyli dział medycyny zajmujący się schorzeniami i wadami układu sercowo-naczyniowego, jest bardzo nieścisła.

Oczywiście, lekarze dokonują cudów ze sztucznym sercem. Zrobili także ogromne postępy w zakresie medycyny ratunkowej, ratując życie osób, które przeszły epizod sercowy (zawał), odblokowując tętnice w trybie pilnym.

Natomiast wciąż brakuje ich ostatecznej odpowiedzi na pytanie, co powoduje choroby układu krążenia: dlaczego się pojawiają, jak można im zapobiegać, jak uniknąć kolejnego epizodu po pierwszym zawale lub udarze mózgu. Niewielu lekarzy przyzna to wprost, ale ścierają się tu najbardziej sprzeczne teorie.

Przykład: wielu lekarzy uważa, że to cholesterol zatyka tętnice. W rzeczywistości to, co nazywamy płytką miażdżycową, która zwęża światło tętnic i podwyższa ryzyko ich zatykania, przede wszystkim składa się z komórek, włóknika oraz z wapnia i żelaza, zaś cholesterol jest jej mniejszościowym składnikiem.

Niektórzy naukowcy są nawet zdania, że cholesterol to swego rodzaju opatrunek. Pojawia się, by złagodzić uszkodzenia wywołane stanami zapalnymi ścian tętnic: i to uzasadniałoby obecność cholesterolu w tym miejscu.

Podwyższenie poziomu cholesterolu byłoby zatem dla organizmu rodzajem samoobrony. Zaś jego obniżanie farmakologiczne – bardzo złym pomysłem!

Ocena zagrożenia chorobami serca: prawdziwe badania

Jedno jest pewne: poziom całkowitego cholesterolu nie jest miarodajny dla określenia ryzyka chorób układu krążenia.

Dużo bardziej przydatne jest wykonanie następujących badań:

  • Poziom trójglicerydów: pomimo, że poziom 200 mg/dl oficjalnie jest do akceptowania, eksperci są zgodni, że poziom trójglicerydów zbliżający się do 150 mg/dl już wskazuje na bardzo zły stan serca i naczyń krwionośnych. Idealny poziom trójglicerydów nie powinien przekraczać 120 mg/dl3.
  • Wskaźnik HDL/cholesterol: poziom HDL (tzw. „dobry” cholesterol) jest wskaźnikiem ryzyka chorób serca. Wystarczy podzielić poziom HDL przez poziom całkowitego cholesterolu. Wskaźnik ten powinien być wyższy niż 24%.
  • Wskaźnik trójglicerydy/HDL: to samo możesz zrobić ze wskaźnikiem trójglicerydów do HDL. Wynik powinien być niższy niż 2.
  • Poziom cukru we krwi na czczo: badania wykazały, że osoby, których poziom cukru we krwi na czczo wynosi 100–125 mg/dl mają blisko 300% większe ryzyko zachorowania na miażdżycę naczyń wieńcowych, niż osoby, u których wskaźnik ten nie przekracza 79 mg/dl4.
  • Poziom żelaza: nadmiar żelaza w organizmie to znaczące źródło stresu oksydacyjnego. Nadmierny poziom żelaza (poziom ferrytyny przekraczający 200 ng/ml) może prowadzić do uszkodzenia ścian tętnic i podwyższenia ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia, w tym niebezpiecznych zdarzeń sercowo-naczyniowych (zawał serca, udar mózgu). Najprostszy sposób obniżenia poziomu żelaza we krwi polega na oddaniu krwi. Jeśli poziom ten jest szczególnie wysoki, musisz skonsultować się z hematologiem, gdyż to może być jednym z objawów hemochromatozy, choroby genetycznej.

Naturalne sposoby obniżenia ryzyka chorób układu krążenia

Uwaga: jeśli stwierdzisz, że wyniki powyższych badań nie są u Ciebie najlepsze, raczej nie łykaj pigułek, by je skorygować. To nic nie da.

Jeśli wyniki są złe, problem leży w stylu życia, a to się koryguje, zmieniając sposób odżywiania.

Poniżej lista naturalnych sposobów:

  • Zastąp żywność przemysłową, przetworzoną, sztuczną produktami pełnowartościowymi, świeżymi, jak najmniej przetwarzanymi i w miarę możliwości ekologicznymi oraz z lokalnych upraw.
  • Unikaj produktów light i zwiększ spożycie zdrowych tłuszczów: awokado, tłustych ryb, jaj ekologicznych od kur z wolnego wybiegu, masła od krów wypasanych na łąkach, oleju kokosowego, oleju z orzechów włoskich tłoczonego na zimno, orzechów włoskich, migdałów, orzechów laskowych i innych (nieprażonych i niesolonych), nierafinowanego i ekologicznego oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek.

Szczególnie uważaj na wskaźnik omega-3/omega-6, który powinien wynosić minimalnie 1:1, a maksymalnie 1:5, ale na pewno nie 1:20 czy 1:30, jak to ma miejsce we współczesnym zachodnim sposobie odżywiania.

  • Optymalizuj dostarczane ilości wapnia, magnezu, sodu i potasu. Jeśli jesz dużo warzyw z upraw ekologicznych, nie powinieneś się martwić o niedobór tych składników mineralnych. Wystarczy Ci to, co jesz. Przygotowuj w sokowirówce soki z warzyw. Ułatwi Ci to spożywanie dużej ilości tych produktów.
  • Czuwaj nad poziomem witaminy D. Najlepsza jest, w miarę możliwości, bezpośrednia ekspozycja na słońce. Optymalny poziom witaminy D osiągniesz, wystawiając na słońce codziennie przez 15–20 minut przynajmniej trzy czwarte ciała. Jeśli nie masz takiej możliwości – suplementuj witaminę D wraz z witaminą K2, gdyż obydwie te witaminy, działając razem, spowalniają zwapnienie tętnic (arteriosklerozę)5.
  • Za wszelką cenę przestań palić.
  • Unikaj win słodzonych, przetwarzanych, likierów i mocnego alkoholu, natomiast pij kieliszek (100 ml) wytrawnego czerwonego wina dziennie.
  • Regularnie ćwicz: to najpewniejszy i najskuteczniejszy sposób zapobiegania i leczenia chorób serca.
  • Dbaj o higienę zębów i jamy ustnej: martwe zęby (zatrute), próchnica (bakterie gromadzące się na zębach i dziąsłach), zapalenie dziąseł (zaczerwienienie) wiążą się z licznymi chorobami, w tym chorobami serca. Badanie z 2010 r. wykazało, że osoby niedbające o higienę jamy ustnej miały o 70% większe ryzyko rozwoju chorób serca w stosunku do osób myjących zęby dwa razy dziennie6.
  • Unikaj statyn, które sztucznie i bez wysiłku obniżają poziom cholesterolu, wywołując jednocześnie  liczne niepożądane skutki uboczne.
    Jedynie osoby cierpiące na hipercholesterolemię rodzinną, niezwykle rzadką chorobę charakteryzującą się bardzo wysokim poziomem cholesterolu bez względu na sposób odżywiania się i tryb życia, mogą skorzystać na zażywaniu statyn. W razie konieczności ich zażywania, przyjmuj również koenzym Q10. Jest on bardzo ważny dla energii komórkowej, a jego synteza jest hamowana podczas przyjmowania statyn, które blokują wytwarzanie cholesterolu.
  • Obniżenie poziomu insuliny i poprawa wrażliwości organizmu na nią możliwe są dzięki diecie niskoglikemicznej, tj. opierającej się na produktach o niskim indeksie glikemicznym, które nie podnoszą zbyt szybko poziomu cukru we krwi: wybieraj raczej bataty zamiast ziemniaków, miód zamiast cukru, warzywa strączkowe (groch, fasola, bób) zamiast produktów zbożowych. Istnieje także suplement diety poprawiający wrażliwość na insulinę: kwas alfa liponowy (400 mg).

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

Co wspólnego mają osoby chore na raka, choroby serca, nadciśnienie, otyłość, cukrzycę i chorobę Alzheimera?

Odpowiedzią jest niski poziom pewnego hormonu we krwi.

Mowa o: DHEA. To pod względem ilości główny hormon w organizmie.

{Szanowny/Szanowna} {Czytelniku/Czytelniczko}, jeżeli...

  • czujesz, że starzejesz się zbyt szybko;
  • Twoja skóra jest wysuszona i trudniej się goi,
  • Twoje kości stały się delikatne i łamliwe;
  • pogarsza Ci się pamięć,
  • zmniejsza się Twoje pożądanie seksualne i odczuwalna przyjemność z kontaktów intymnych,

sprawdź swój poziom DHEA albo hormonu wzrostu.

DHEA służy jako prekursor wielu innych hormonów, takich jak testosteron, estrogeny, androstenedion.

Jeśli brakuje Ci DHEA, Twój system hormonalny zaczyna funkcjonować nieprawidłowo, co ma tak zróżnicowane skutki, jak zwiększone ryzyko otyłości, choroby Alzheimera, impotencji, jak i udaru mózgu.

Niestety poziom DHEA zmniejsza się wraz z wiekiem u osób, które nie starają się temu przeciwdziałać: organizm wytwarza go 4 razy mniej w wieku lat 60 niż 20 – i to tłumaczy gwałtowny wzrost różnych zachorowań i pogarszania się naszej formy.

W nowym wydaniu miesięcznika Zdrowie, Witalność i Długowieczność dr Hertoghe podzieli się z Tobą, jak dzięki kilkumiesięcznej terapii hormonem DHEA:

 √ Bóle stawów znacznie się zmniejszą

  Pozbędziesz się wreszcie tłuszczu na brzuchu; ponownie stanie się on płaski i jędrny

 Znów zaczniesz wchodzić bez trudu po schodach

To specjalne opracowanie powstało po to, aby Ci pomóc. Możesz je zdobyć, prenumerując Zdrowie, Witalność i Długowieczność. Terapie młodości dra Thierry'ego Hertoghe'a (więcej informacji na temat publikacji Thierry'ego Hertoghe’a możesz znaleźć tutaj).

Uwaga: zapisując się na prenumeratę miesięcznika do niedzieli 9 lipca, do 23:59, otrzymasz aż 115,20 zł wyjątkowego rabatu oraz 2 prezentyPrzejdź tutaj

A jeśli skończyłeś 50. rok życia, otrzymasz jeszcze więcej, bo aż 60% zniżki od ceny rocznej prenumeraty. Sprawdź teraz

---

 

 

******************************************

Źródła: 

1) Could Low Cholesterol Levels Jeopardise Brain Function? http://www.thecholesteroltruth.com/could-low-cholesterol-levels-jeopardise-brain/

2) Low cholesterol and violent crime; http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11104842

3) Triglycerides and Cardiovascular Disease, A Scientific Statement From the American Heart Association; http://circ.ahajournals.org/content/123/20/2292.long

4) If Your Fasting Blood Sugar is Above 90 You Are At Risk of Heart Disease; http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2002/05/25/fasting-part-one.aspx

5) Vitamin D and K2 Work in Tandem to Slow Arterial Calcification; http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/10/19/vitamin-d-vitamin-k2.aspx

6) Toothbrushing, inflammation, and risk of cardiovascular disease: results from Scottish Health Survey; http://www.bmj.com/content/340/bmj.c2451.abstract

Komentarze

Elżbieta 2015-08-16 14:32
Wśród porad, na jakie wskaźniki należy zwrócić uwagę, nie ma nic o poziomie homocysteiny, w zasadzie najistotniejszym w procesach miażdżycowych.
alina cyga 2015-10-18 20:03
mam wysokie trójglicerydy ponad 350 i i hipercholesterolemie poproszę o pomoc i wskazówki z góry dziękuję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Światowej sławy czarodziej roślin

Młodzi już o nim nie pamiętają, ale mieliśmy we Francji w Langwedocji w latach siedemdziesiątych znanego na całym świecie zbieracza... czytaj więcej

Bob Marley i zwariowana historia konopi

Kiedy opowiadam o naturalnym leczeniu, o roślinach leczniczych, nadchodzi też moment, kiedy ktoś pyta mnie o zdanie na temat... czytaj więcej

Dlaczego wolę mleko migdałowe?

Zanim pierwszy raz zalałem płatki kukurydziane mlekiem migdałowym, spodziewałem się najgorszego. Zachodziłem w głowę, jakim cudem... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.