×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2018-12-25

Czy masz kogoś bliskiego w odległości mniejszej niż kilometr?

życzenia

 

Szanowny Czytelniku,

życzę Ci ciepłych, pogodnych Świąt Bożego Narodzenia spędzonych w w gronie rodziny i przyjaciół.

Zdrowia i pogody ducha dla wszystkich,
Jean-Marc Dupuis

PS I zapraszam do lektury dzisiejszego newslettera :)

Mieszkanie w niedużej odległości od swoich Bliskich lepiej wpływa na zdrowie niż odżywianie czy aktywność fizyczna!

Według naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, jeśli mamy kogoś bliskiego (brata, siostrę, rodzica, najlepszego przyjaciela) mieszkającego w odległości mniejszej niż 1 km, istnieje o 25% wyższe prawdopodobieństwo, że będziemy czuć się szczęśliwi.

Człowiek to „zwierzę społeczne”. Bycie szczęśliwym jest niemożliwe bez utrzymywania częstych i serdecznych kontaktów.

Jeśli spędzamy od 6 do 7 godzin dziennie z rodziną i przyjaciółmi, mamy 12 razy większe szanse, że będziemy się czuć szczęśliwi zamiast zestresowani i niespokojni.

To zapewnia długie życie.

Odizolowanie wywołuje poważniejsze skutki niż cukrzyca i nadciśnienie

U osób w podeszłym wieku odizolowanie wywołuje poważniejsze skutki dla zdrowia niż cukrzyca i nadciśnienie – tak wynika z badania opublikowanego w czasopiśmie naukowym „Proceedings of National Academy of Sciences”1.

Z kolei u młodych dorosłych, życie w dobrym otoczeniu innych ludzi bardziej zmniejsza poziom stanu zapalnego i ryzyko otyłości niż prawidłowe odżywianie i uprawianie sportu!

Dobre otoczenie, zdrowsze życie

Przebywając z ludźmi, łatwiej żyć zdrowo i jadać regularne, prawdziwe posiłki.

W razie problemów zdrowotnych czy pobytu w szpitalu, obecność współmałżonka lub innych członków rodziny, którzy nas odwiedzają i opiekują się nami, skraca czas rekonwalescencji i ułatwia powrót do zdrowia2.

Aby spędzać wystarczająco dużo czasu z innymi, trzeba poznać wiele osób w niedalekiej odległości od swojego miejsca zamieszkania i utrzymywać z nimi dobre relacje.

Według badania przeprowadzonego w 2012 roku i obejmującego tysiące Brytyjczyków, trzeba mieć co najmniej 10 bliskich osób lub więcej, aby nasze poczucie szczęścia zauważalnie wzrosło.

Osoby, które miały najmniej przyjaciół, czuły się mniej szczęśliwe we wszystkich dziedzinach.

Pięć podstawowych obszarów przebywania w otoczeniu ludzi

Przypomnijmy, istnieje pięć podstawowych sposobów na utrzymywanie kontaktów z innymi ludźmi:

  • relacje rodzinne,
  • relacje z przyjaciółmi,
  • kontakty ze współpracownikami,
  • relacje sąsiedzkie,
  • aktywności społeczne, sportowe, udział w stowarzyszeniach.

Aby utrzymać mocne relacje w każdym z tych pięciu obszarów, konieczne jest świadome zaangażowanie.

W praktyce, zbyt łatwo skupiamy się tylko na jednym z tych obszarów.

I tak na przykład dla mamy tym obszarem może być wąskie grono rodzinne. Dla osoby, która dużo pracuje, być może będą to współpracownicy.

Co się dzieje u pierwszej z tych osób, gdy dzieci wyprowadzają się z domu? A u drugiej, gdy zostanie zwolniona z pracy lub gdy musi przejść na emeryturę? Takie osoby tracą grunt pod nogami.

Uświadamiają sobie, że nie mają już żadnego kontaktu ze społeczeństwem.

Rozwijaj kompetencje społeczne

Nieśmiałość, kompleksy czy brak kompetencji społecznych poważnie utrudniają nawiązywanie i budowanie relacji.

Ale można temu zaradzić w każdym wieku.

Oto trzy podstawowe wskazania, które pomogą Ci budować dobre relacje z nowo poznanymi osobami:

Odpowiednia postawa ciała

Aby nawiązywać relacje z nowymi osobami, trzeba mieć otwarty umysł, co znajduje odzwierciedlenie w postawie ciała. Zadbaj o to, aby stać prosto i naprzeciwko osoby, z którą nawiązujesz znajomość. Ramiona odchyl do tyłu. Twarz powinna być odsłonięta, a nie zakryta włosami, okularami przeciwsłonecznymi lub dłonią. Każda inna postawa będzie interpretowana, świadomie lub nieświadomie, jako chęć obrony, ucieczki, ukrywania czegoś lub brak potrzeby nawiązania znajomości. Weź pod uwagę, że rozmówca także może się czuć nieswojo. Jeśli siedzisz, krzyżowanie rąk i/lub nóg jest oznaką dyskomfortu i tworzy dystans (nieuświadomiony) względem rozmówcy.

Przedstawianie się

Równie ważne jest jak najwyraźniejsze przedstawienie się. Jeśli masz skomplikowane brzmienie imienia lub nazwiska, pomóż swojemu rozmówcy je zrozumieć i zapamiętać; w razie potrzeby możesz je przeliterować.

Jednak kluczowym momentem dla przyszłej relacji jest moment, gdy przedstawia się rozmówca. Uważnie, z pełną koncentracją postaraj się zrozumieć i zapamiętać, jak się nazywa. Oczywiście, jeśli rozmówca sam się nie przedstawi, delikatnie poproś, aby Ci „przypomniał”. Jeśli nie zrozumiesz, poproś o powtórzenie lub o przeliterowanie.

Sprawa robi się jeszcze bardziej skomplikowana, jeśli nie jesteś przyzwyczajony do poznawania nowych osób i jeśli jesteś przedstawiany kilku osobom w tym samym czasie. Jest jednak sposób, który może zdecydowanie pomóc: kontynuując rozmowę, staraj się jak najczęściej używać imienia rozmówcy. To pomoże lepiej je zapamiętać.

Na przykład, zamiast pytać: „W jakiej branży Pani pracuje?”, zapytaj: „W jakiej branży Pani pracuje, Pani Amelio?” I tak samo przy każdym kolejnym pytaniu: „A gdzie Pani mieszka, Pani Amelio?”; „Czym się Pani interesuje, Pani Amelio?” itd.

W Stanach Zjednoczonych ludzie naprawdę dobrze zapamiętują imiona. Pamiętam, jak któregoś dnia moi rozmówcy w ciągu 5 minut spotkania wypowiedzieli moje imię 20 razy. I muszę przyznać, że brzmiało to było bardzo naturalnie. W dodatku miałem poczucie, że rozmowa była przez to bardziej osobista i przyjemniejsza!

Od tamtej pory bez wahania robię to samo i zdecydowanie łatwiej zapamiętuję imiona.

Poznawanie

Bardzo ważne jest, aby skupić się na drugiej osobie. Nie na samym sobie ani na tym, co chcesz powiedzieć, ani na tym, jakie chcesz zrobić wrażenie. Oczywiście to trudne, ale jeśli myślisz o sobie zamiast o rozmówcy, obrałeś zły kierunek.

Należy zainteresować się drugą osobą, zadawać jej pytania i wysłuchać odpowiedzi do końca, nie przerywając, nawet jeśli masz coś ekscytującego do powiedzenia. Słuchanie jest tu kluczowe. Po czym poznasz, że umiesz słuchać? Gdy druga osoba zaczyna mówić otwarcie, zaczyna się zwierzać.

Postaraj się zrozumieć, co jest dla rozmówcy ważne. Czego potrzebuje? Zazwyczaj ludziom brakuje docenienia i poświęcenia im uwagi. Czy możesz to dać swojemu rozmówcy? Tak! W tym, co mówi, możesz znaleźć powody, aby powiedzieć komplement i podkreślić zalety rozmówcy. Jeśli to zrobimy, rozmówca zapamięta nas jako sympatycznych i uprzejmych i będzie chciał przebywać w naszym towarzystwie.

Oczywiście, kompetencji społecznych nie nabywa się z dnia na dzień. Rozwijamy je jak wszystkie inne kompetencje – na początku popełniamy błędy. Ale prawdziwą odwagą jest próbować, nawet jeśli wie, że na początku możemy się wydawać śmieszni. I z pokorą zaakceptować, że mamy prawo do błędów. Za to po pierwszych niepowodzeniach, będziemy lepiej umieć nawiązywać dobre relacje. I będziemy dużo szczęśliwi oraz… zdrowsi!

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

---

Już wkrótce w miesięczniku Rośliny i Zdrowie.Twoja naturalna apteka:

W końcu bez alergii dróg oddechowych Wywiad z Dr Catherine Rossi: Ukryta wiadomość, jaką chcą Ci przekazać zęby Moja roślinna kosmetyczka: Młodsza twarz na dłużej Dobry wybór: Pokrzywa, idealna dla naszego dobrostanu Medycyna naturalna: W Amazonii rośnie światowe dziedzictwo dla zdrowia Poznaj i ugotuj rośliny dziko rosnące: Piękne trucicielki: pozory mogą mylić.

A jeśli do czwartku 27 grudnia zamówisz pełną 12-miesięczną prenumeratę miesięcznika Rośliny i Zdrowie, otrzymasz 4 wyjątkowe e-booki:

  1. Skończ z uzależnieniem od cukru,
  2. Naturalne kosmetyki (t. 1),
  3. wydanie specjalne miesięcznika "Rośliny i Zdrowie. Twoja naturalna apteka" oraz
  4. Oczyszczanie organizmu,

a także dodatkowy rabat:

-10% od ceny promocyjnej.

Oznacza to, że cena całego zestawu, wraz z 4 e-bookami,
wynosi jedynie 87,30 zł (zamiast 247,80 zł)

Wejdź na tę stronę, aby skorzystać z tej specjalnej propozycji

---

Źródła:

1) Claire Yang, Courtney Boen, Karen Gerken, Ting Li, Kristen Schorpp, Kathleen Mullan Harris, «Social relationships and physiological determinants of longevity across the human life span», Proceedings of the National Academy of Sciences, 2016; 201511085 DOI: 10.1073/pnas.1511085112

2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2888874/

---

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Suplementy – zastrzyk dla Twojego zdrowia

Przez pięćdziesiąt lat po II wojnie światowej medycyna żyła w złudzeniu, że prędzej czy później wymyśli lek na każdą chorobę. Aby... czytaj więcej

Sól zabija

Czy zauważyłeś jak rządzący z zapałem usiłują nas czasem przez czymś chronić? Wyroby tytoniowe, przekroczenie prędkości, cukier,... czytaj więcej

Rosół – doskonały dla zdrowia!

Każdej zimy bardzo się boję, żeby się nie przeziębić. Moja babcia zawsze o tej porze roku karmiła nas rosołem. Powtarzała, że jest... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.