×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2018-03-29

Czy przyjmujesz witaminy z grupy B?

Mam nadzieję, że spodoba Ci się ten newsletter Erica Müllera.
 

Zdrowia życzę
Jean-Marc Dupuis

---

Czy przyjmujesz witaminy
z grupy B?

Zwykle całą uwagę poświęcamy witaminom D i C do tego stopnia, że często zapominamy o wielkiej rodzinie witamin z grupy B.

A witaminy B to 8 z 13 witamin.

Dla przypomnienia, witaminy to substancje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bez nich grozi Ci przedwczesne starzenie się i wszelkie problemy zdrowotne: demencja, nowotwory, zatrzymanie pracy serca…

Moi Czytelnicy często pytają o działanie witamin z grupy B. Tyle ich jest! Jak się wśród nich odnaleźć? Czym się różnią? Jak wykorzystać ich zalety?

Czytając ten artykuł, dowiesz się więcej o witaminach z grupy B i o tym, czego możesz się po nich spodziewać.

Gdzie zniknęły witaminy z grupy B?

W zasadzie witaminy biorą się z pożywienia. Jednak współczesna dieta jest w nie uboższa niż wcześniejsza.

Z kolei bez porównania większą, niż było to przeszłości, mamy teraz różnorodność produktów.

Mango możesz nabyć w wielu miejscach, podczas kiedy jeszcze kilka lat temu było bardzo rzadkie. Obecnie zajmuje ono szóstą pozycję na liście najczęściej produkowanych owoców na świecie!

Pomidory możesz zdobyć przez cały rok (choć bez gwarancji zapachu i smaku), co dawniej nie mieściłoby się nawet w głowie.

Kiedy następnym razem beztrosko sięgniesz po awokado, przypomnij sobie wyczyny Magellana, a także to, że przyjechało ono aż z Chile i z Australii!

Mimo wszystko, dostępne gatunki owoców i warzyw nie zawierają już tak wielu niezbędnych mikrosubstancji odżywczych. To już nie te same warzywa. Więc nasze społeczeństwo często cierpi na niedobór witamin z grupy B. Dlatego właśnie wskazana byłaby suplementacja, żeby temu zaradzić.

Witaminy z grupy B są delikatne

Suplementacja jest tym bardziej wskazana, że witaminy z grupy B szybko ulegają rozkładowi. Organizm ich nie przechowuje (z wyjątkiem B12). Jeśli więc nie odżywiasz się zdrowo, to szybko wyczerpiesz swoje zapasy i zaczniesz cierpieć z powodu niedoborów witamin z grupy B.

Ponadto witaminy z grupy B są nietrwałe i rozpuszczają się w wodzie. Ulegają więc rozkładowi podczas gotowania i pod wpływem alkoholu. Rafinacja produktów zbożowych i przetwarzanie żywności niszczą witaminy z grupy B.

Aby zachować zdrowie, koniecznie zapewnij sobie
odpowiednią ilość witamin z grupy B.
Przyniesie Ci to wiele korzyści.

Spowolnij postępy demencji
(witaminy B6, B9, B12)

Interesującym działaniem witamin z grupy B jest powstrzymanie kurczenia się Twojego mózgu. Wraz z wiekiem, traci on swoją masę – około 0,5% rocznie1. Zjawisko to wiąże się z demencją i chorobą Alzheimera.

Biorąc pod uwagę epidemię choroby Alzheimera w Europie, ważne jest, by podejmować środki ochronne. Choć ciągle jeszcze nie do końca zrozumieliśmy tę chorobę, wyraźnie widać, że odżywianie się ma w niej swoją ważną rolę. To wtedy właśnie na ratunek ruszają witaminy B6, B9 i B12.

Twój mózg kurczy się, kiedy w organizmie masz nadmiar homocysteiny, aminokwasu. Pozbycie się nadmiaru homocysteiny umożliwia właśnie suplementacja witamin B6, B9 i B12.

Przeprowadzono badanie, które trwało 2 lata. U osób przyjmujących witaminy B6, B9 i B12 kurczenie się mózgu spowolniono o 90%2.

Obniż ryzyko udaru mózgu
(witaminy B6, B9, B12)

Pozbywając się homocysteiny dzięki witaminom z grupy B, możesz także obniżyć ryzyko incydentu mózgowo-naczyniowego, nawet jeśli już masz go za sobą.

Metaanaliza przeprowadzona na podstawie wyników 19 badań klinicznych obejmujących okresy od 6 do 85 miesięcy wykazała, że suplementacja witamin z grupy B pozwala obniżyć ryzyko wystąpienia udaru o średnio 12% w porównaniu z grupą kontrolną otrzymującą placebo3.

Brakuje Ci energii? Pomyśl
o witaminach B1, B2, B3, B5, B6 i B8!

Witaminy z grupy B są niezbędne do wzrostu i rozwoju organizmu. Regulują pracę enzymów i białek w organizmie, aby zamieniać pożywienie w energię.

Na przykład witamina B3 wspomaga wytwarzanie neuroprzekaźników, a także hormonów, aby stymulować funkcjonowanie organizmu4. Witamina B1 przekształca glukozę w energię, by Twój mózg lepiej działał. Witamina B2 poprawia wzrok i stan Twojej skóry5.

Ponadto witaminy z grupy B pozwalają wzmocnić koncentrację umysłu i dbać o system nerwowy. Badanie przeprowadzone na 422 pracownikach administracji miejskiej w Japonii wykazało, że wysoki poziom witaminy B6 był kojarzony z lepszym zdrowiem umysłowym – mniejszą liczbą przypadków depresji6.

Kobiety w ciąży,
nie zapominajcie o witaminie B9

Jeśli planujesz potomstwo lub jeśli już zaszłaś w ciążę, ważne jest kontrolowanie poziomu witaminy B9.

Witamina ta umożliwia regenerację komórek i bierze udział w produkcji czerwonych krwinek, ale przede wszystkim zmniejsza zagrożenie poronieniem, a także wystąpienia wrodzonych wad u dziecka (spina bifida) i autyzmu4.

Niedobór witaminy B9 może się także przekładać na wystąpienie anemii – niedoboru czerwonych krwinek.

Aby utrzymać jej wysoki poziom, ważne jest spożywanie w dużych ilościach zielonych warzyw liściastych lub jej systematyczna suplementacja, którą zalecają lekarze i organizacje w Europie i Ameryce.

Zapamiętaj

To tylko ułamek zalet witamin z grupy B. Są one ważne dla różnych funkcji organizmu. Skutki działania witamin z grupy B nigdy nie są piorunujące, ale kiedy je zsumujemy, to ich globalnie działanie jest godne uwagi.

Ważne też jest, by dbać o odpowiedni poziom witamin z grupy B, bez względu na wiek, bo dzięki temu poprawisz jakość swojego życia na co dzień. Zwłaszcza, jeśli boisz się spadku funkcji poznawczych lub jeśli jesteś w ciąży.

Najprościej jest przyjmować po prostu kompleks witamin z grupy B, ale najlepiej bez B8 i B12. Witamina B8 często występuje w pożywieniu (żółtko jajka, awokado, banany itp.), co sprawia, że często jest suplementacja jest zbędna. Natomiast witamina B12 może wywoływać problemy alergiczne i dlatego lepiej jest dostosować jej suplementację do własnych wymogów.

Dobrze jest też pamiętać o suplementacji magnezu, o którym zbyt często zapomina się na rzecz wapnia. Tymczasem magnez również jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu7.

Z poważaniem,
Eric Müller

PS Więcej o tym, które pokarmy mają wysoką zawartość witamin z grupy B, przeczytasz w jednym z newsletterów Poczty Zdrowia: Zanieczyszczenie powietrza: stosuj witaminy z grupy B

******************************************

Wyzdrowiej. Odzyskaj siły.
Bądź znowu sobą

Dożycie w dobrym zdrowiu setnych urodzin jest bardzo realne. Nawet jeśli Twoi bliscy zmarli młodo... Nawet jeśli jesteś w grupie ryzyka wielu chorób przewlekłych... Nadal masz ogromną szansę żyć ponad 100 lat.

Ale musisz wiedzieć na co jesteś podatny… i jakich konkretnie błędów powinieneś unikać.

Wbrew pozorom uzyskanie takich informacji nie jest tak łatwe. Jak rozpoznać prawdziwą wiedzę naukową i rzeczywiście przełomowe odkrycia od pseudomedycznego bełkotu marketingowego.

Zdrowie stało się obecnie modnym tematem, którym zajmuje się niemal każdy. Jesteśmy zasypywani setkami mniej lub bardziej rozsądnych porad, jak uniknąć zachorowań i jak się leczyć.

Część ich jest całkowicie wyssana z palca. Część to powtarzanie nieprawdziwych mitów medycznych. Ogromna część to kryptoreklama leków i suplementów produkowanych przez firmy farmaceutyczne. W tym całym chaosie informacyjnym bardzo trudno jest zorientować się, co jest prawdą, a co mrzonką.

NOWOŚĆ!

Miesięcznik: Zdrowie po 50-tce.
Najnowsze wyniki badań naukowych

Dlatego powstał nowy miesięcznik przeznaczony specjalnie dla osób po 50. roku życia oparty tylko i wyłącznie na wynikach najnowszych badań naukowych prowadzonych na całym świecie.

Przeczytasz w nim o wszystkim, o czym powinieneś wiedzieć, aby wydłużyć swoje życie w dobrym zdrowiu, pozbyć się istniejących dolegliwości i zapobiec pojawieniu się kolejnych.

Tylko teraz w ofercie powitalnej: praktyczny prezent

Ze względu na to, że miesięcznik Zdrowie po 50-tce jest nowością wydawniczą, objęty jest specjalną ofertę powitalną.

Możesz otrzymać w prezencie e-book: Zgrabne i szczupłe ciało również po pięćdziesiątce – praktyczny przewodnik o tym, jak się odżywiać i jak postępować, aby na długo zachować sprawność ciała i umysłu), jeśli zaprenumerujesz go dziś do godziny 23:59). Sprawdź teraz

******************************************

Źródła

1) Natural News, B vitamins slow progression of Alzheimer's: Study. https://www.naturalnews.com/040787_B_vitamins_Alzheimers_dementia.html

2) G. Douaund, H. Refsum, Preventing Alzheimer's disease-related gray matter atrophy by B-vitamin treatment, Proc Natl Acadm Sci USA, 2013 Jun 4;110(23):9523-8. doi: 10.1073/pnas.1301816110. Epub 2013 May 20., 2013 Jun 4;110(23):9523-8. doi: 10.1073/pnas.1301816110. Epub 2013 May 20.

3) Tao Huang, Ying Chen, Meta-analysis of B vitamin supplementation on plasma homocysteine, cardiovascular and all-cause mortality, Clinical Nutrition Journal, 14 May 2012. http://www.clinicalnutritionjournal.com/article/S0261-5614(1100005-7/abstract

4) Pål Surén, Christine Roth, Michaeline Bresnahan, Margaretha Haugen, Mady Hornig, Deborah Hirtz, Kari Kveim Lie, W. Ian Lipkin, Per Magnus, Ted Reichborn-Kjennerud, Synnve Schjølberg, George Davey Smith, Anne-Siri Øyen, Ezra Susser, Camilla Stoltenberg. Association Between Maternal Use of Folic Acid Supplements and Risk of Autism Spectrum Disorders in Children JAMA. 2013;309(6):570-577.

5) Better Health Channel, Vitamin B. https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/vitamin-b

6) Nanri A, Pham NM, et al, Serum pyridoxal concentrations and depressive symptoms among Japanese adults: results from a prospective study, Eur J Clin Nutr, 2013 Jun 26; (Epub ahead of print). (Address: Department of Epidemiology and Prevention, Clinical Research Center, National Center for Global Health and Medicine, Tokyo, Japan). http://www.vitasearch.com/get-clp-summary/40744

7) Passeport Santé, Magnésium. http://www.passeportsante.net/fr/Solutions/PlantesSupplements/Fiche.aspx?doc=magnesium_ps

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

W odpowiedzi na mój list o chorobie Alzheimera

W odpowiedzi na mój list o chorobie Alzheimera, Marie-Claude przesłała nam przejmujące świadectwo cierpienia, nad którym warto... czytaj więcej

Olej dla osób cierpiących na chorobę Alzheimera

Twój mózg pochłania ogromne ilości energii. Jego najważniejszym paliwem jest glukoza (cukier). Bez paliwa komórki... czytaj więcej

Niesamowita siła postu

Zimą lub wczesną wiosną około 2,3 mld chrześcijan przeżywa Środę Popielcową, dzień rozpoczęcia Wielkiego Postu. Wielki Post... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.