×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Dieta Wikingów

Opublikowano dnia: 2018-08-28

Islandia to mała wyspa wulkaniczna zagubiona w okolicach koła podbiegunowego, zasiedlona w IX w. przez Wikingów.

Co zaskakujące, islandzkie pożywienie jest bardzo zbliżone do diety… śródziemnomorskiej. Zawiera ono dużo kwasów omega-3, błonnika, niewiele tłuszczów nasyconych i wydaje się bardzo zdrowe.

Islandia

Islandia to mała wyspa wulkaniczna w okolicach kręgu polarnego,
ale sposób żywienia jest tam zaskakująco podobny do diety śródziemnomorskiej

W każdym razie stosowana na Islandii dieta pozwoliła krzepkim ludom przez wieki całe stawiać czoła ekstremalnym warunkom klimatycznym: nocom polarnym, lodowatemu morzu, zamieciom śnieżnym, lawirowaniu na drakkarach pomiędzy górami lodowymi, polowaniu na foki i białe niedźwiedzie, walce z wilkami!

Chciałbym zatem dziś przedstawić kilka informacji na temat kuchni islandzkiej.

Tej, której Wikingowie zawdzięczali siły, by tak wiele razy napadać i łupić Europę.

Wikingowie

Wikingowie, zdolni płynąć w górę rzek na swoich drakkarach, słynnych okrętach o płaskim dnie, znani byli ze swej nadzwyczajnej siły i terroryzowania ludów południa Europy

Dieta zbliżona do śródziemnomorskiej

W diecie islandzkiej występuje dużo zdrowych białek (dorsz z lokalnych połowów oraz jagnię islandzkie), kwasów tłuszczowych omega-3 (tłuste ryby, olej rzepakowy z roślin uprawianych lokalnie), warzyw korzeniowych (bogatych w błonnik), zioła (szczaw, koper i tymianek), zaś mało węglowodanów i tłuszczów nasyconych.

Agnar Sverrisson, znany szef kuchni (odznaczony gwiazdkami przewodnika Michelin), wyjaśnia, w jaki sposób dieta islandzka może Cię uszczęśliwić, nie pozostawiając Cię ani głodnym, ani przejedzonym.

Lubię chodzić do takiej restauracji, z której wychodząc, czuję w sobie przypływ energii, a nie – przejedzenie, które zmusza mnie do powrotu do domu i położenia się spać – tłumaczy. Musisz szukać diety, która Cię zaspokoi i doda lekkości (1).

Islandzkie specjalności

Podstawa islandzkiej diety składa się więc z produktów dobrze nam znanych: dorsza, łososia, sardeli, sardynek, skorupiaków, jagnięciny, marchwi, selera, brukwi, ziemniaków i ziół.

Ale trzeba dodać również słów kilka o specjalnościach u nas nieznanych:

Skyr

To rodzaj jogurtu przypominającego bardzo delikatny ser. Zawiera on niewiele tłuszczu, z powodzeniem zastępuje śmietanę i masło w sosach i wyrobach cukierniczych. Jest to produkt nabiałowy, który należy przechowywać w temperaturze pokojowej i dlatego był dla Wikingów idealnym produktem spożywczym na wielomiesięczne podróże drakkarem, oczywiście bez lodówki.

Islandzkie algi

Są bardzo bogate w minerały, wspomagają działanie tarczycy, szczególnie współcześnie, kiedy obserwuje się powrót niedoboru jodu, choć wydawało się, że nieobecnego w Europie. Jodowi zawdzięczamy piękną skórę, wspomaga on także funkcje nerwowe i poznawcze. Algi są również bogate w cynk, magnez, potas, miedź i wapń.

To swego rodzaju „zielenina”, bardzo zdrowa. Jednak, jeśli są solone, to należy je spożywać z umiarem.

Czarna sól

wulkan

Islandia to kraj wulkanów, którego ogromne połacie
pokrywa schłodzona lawa.

Tej szczególnej geologii zawdzięczają Islandczycy czarną sól, która powstaje w kontakcie z aktywnym węglem ze skały wulkanicznej. Aktywny węgiel to dobrze znana substancja o właściwościach detoksykujących (stosuje się go w zatruciach jelitowych). Jest to oryginalny element na stołach islandzkich.

czarna sól

Czarna sól o wysokiej zawartości aktywnego węgla
jest oryginalnym elementem na stołach islandzkich

Warto także zauważyć, że Islandczycy uwielbiają rabarbar. Rabarbar jest bogaty w witaminę K, substancję bardzo potrzebną i kościom i komórkom nerwowym. Ponadto zawiera on bardzo dużo witaminy C i bardzo mało cukru.

Aby więc zrobić znajomym niespodziankę, podejmij ich posiłkiem Wikingów!

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

---

Chcesz żyć długo i zdrowo?

Sprawdź, co masz w kuchni!

Wyniki badań szokują! Niezdrowe odżywianie się jest przyczyną śmierci setek tysięcy Polaków rocznie!

Choroby układu krążenia, otyłość, cukrzyca, zawał serca, wylew, nowotwory – te wszystkie choroby są powiązane ze sposobem odżywiania się.

Ryzyko, że Ty i członkowie Twojej rodziny umrzecie w wyniku chorób wywołanych nieodpowiednim odżywianiem, jest niezmiernie wysokie!

W roku 2010 aż 89% wszystkich zgonów w Polsce spowodowanych było chorobami przewlekłymi.

A przecież można je zminimalizować. To kwestia Twoich codziennych wyborów dokonywanych zarówno w sklepie, jak i w kuchni.

Nowy miesięcznik „Jedz na Zdrowie” jest pełen przepisów na zdrowe potrawy, porad ekspertów na temat odżywiania się, diet i ich rzeczywistego wpływu na zdrowie. Jeśli więc chcesz uniknąć kłamliwych informacji i mitów rozprzestrzenianych przez żądny zysków przemysł spożywczy, to jest to miesięcznik dla Ciebie.

Jeśli to Ty odpowiadasz w swojej rodzinie za przygotowywanie jedzenia, pomyśl jak wiele możesz zrobić dobrego dla zdrowia swojego i najbliższych.

Wystarczy, że zaczniesz stopniowo wprowadzać do Waszych posiłków zasady i produkty, o których przeczytasz w miesięczniku „Jedz na Zdrowie” oraz wyeliminujesz szkodliwe substancje, których pełno jest w dostępnych w sprzedaży produktach.

Nadszedł właściwy czas, żeby odzyskać kontrolę nad swoim zdrowiem!

Aby teraz zaprenumerować nowy miesięcznik, kliknij: Chcę otrzymywać miesięcznik „Jedz na Zdrowie”.

Uwaga: Jeśli zdążysz to zrobić TERAZ, wykorzystasz aż 50% rabatu na prenumeratę oraz otrzymasz w prezencie najnowszy raport specjalny „20 dodatków do żywności, których powinieneś unikać”. Sprawdź teraz

---

Źródła:

1) https://www.telegraph.co.uk/health-fitness/nutrition/diet/eat-like-icelander-healthy-alternative-mediterranean-diet/

---

Komentarze

Jerzy Wojno 2018-08-22 09:24
jak z innych, dotychczasowych informacji .. wiele racji i zapomnianych czy niechcianych faktów należy tylko polecić tą lektórę wszystkim ... ilu lek. med zapomina o takim dyplomie ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Flora jelitowa: Twój wewnętrzny ogród

100 000 miliardów przyjaciół w Twoich jelitach Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że... czytaj więcej

Moje rady dla prezesa Nestlé

--------------- Ogłoszenie ---------------  3 mity na temat życia po 50-tce Mit 1: Po 50. roku życia zaczyna się proces... czytaj więcej

Nie przesadzić ze zdrowiem

Hipokrates mawiał, że mądry człowiek powinien wiedzieć, że zdrowie jest jego najcenniejszą własnością. Montaigne twierdził, że zdrowie to... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.