×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2018-08-28

Dieta Wikingów

Islandia to mała wyspa wulkaniczna zagubiona w okolicach koła podbiegunowego, zasiedlona w IX w. przez Wikingów.

Co zaskakujące, islandzkie pożywienie jest bardzo zbliżone do diety… śródziemnomorskiej. Zawiera ono dużo kwasów omega-3, błonnika, niewiele tłuszczów nasyconych i wydaje się bardzo zdrowe.

Islandia

Islandia to mała wyspa wulkaniczna w okolicach kręgu polarnego,
ale sposób żywienia jest tam zaskakująco podobny do diety śródziemnomorskiej

W każdym razie stosowana na Islandii dieta pozwoliła krzepkim ludom przez wieki całe stawiać czoła ekstremalnym warunkom klimatycznym: nocom polarnym, lodowatemu morzu, zamieciom śnieżnym, lawirowaniu na drakkarach pomiędzy górami lodowymi, polowaniu na foki i białe niedźwiedzie, walce z wilkami!

Chciałbym zatem dziś przedstawić kilka informacji na temat kuchni islandzkiej.

Tej, której Wikingowie zawdzięczali siły, by tak wiele razy napadać i łupić Europę.

Wikingowie

Wikingowie, zdolni płynąć w górę rzek na swoich drakkarach, słynnych okrętach o płaskim dnie, znani byli ze swej nadzwyczajnej siły i terroryzowania ludów południa Europy

Dieta zbliżona do śródziemnomorskiej

W diecie islandzkiej występuje dużo zdrowych białek (dorsz z lokalnych połowów oraz jagnię islandzkie), kwasów tłuszczowych omega-3 (tłuste ryby, olej rzepakowy z roślin uprawianych lokalnie), warzyw korzeniowych (bogatych w błonnik), zioła (szczaw, koper i tymianek), zaś mało węglowodanów i tłuszczów nasyconych.

Agnar Sverrisson, znany szef kuchni (odznaczony gwiazdkami przewodnika Michelin), wyjaśnia, w jaki sposób dieta islandzka może Cię uszczęśliwić, nie pozostawiając Cię ani głodnym, ani przejedzonym.

Lubię chodzić do takiej restauracji, z której wychodząc, czuję w sobie przypływ energii, a nie – przejedzenie, które zmusza mnie do powrotu do domu i położenia się spać – tłumaczy. Musisz szukać diety, która Cię zaspokoi i doda lekkości (1).

Islandzkie specjalności

Podstawa islandzkiej diety składa się więc z produktów dobrze nam znanych: dorsza, łososia, sardeli, sardynek, skorupiaków, jagnięciny, marchwi, selera, brukwi, ziemniaków i ziół.

Ale trzeba dodać również słów kilka o specjalnościach u nas nieznanych:

Skyr

To rodzaj jogurtu przypominającego bardzo delikatny ser. Zawiera on niewiele tłuszczu, z powodzeniem zastępuje śmietanę i masło w sosach i wyrobach cukierniczych. Jest to produkt nabiałowy, który należy przechowywać w temperaturze pokojowej i dlatego był dla Wikingów idealnym produktem spożywczym na wielomiesięczne podróże drakkarem, oczywiście bez lodówki.

Islandzkie algi

Są bardzo bogate w minerały, wspomagają działanie tarczycy, szczególnie współcześnie, kiedy obserwuje się powrót niedoboru jodu, choć wydawało się, że nieobecnego w Europie. Jodowi zawdzięczamy piękną skórę, wspomaga on także funkcje nerwowe i poznawcze. Algi są również bogate w cynk, magnez, potas, miedź i wapń.

To swego rodzaju „zielenina”, bardzo zdrowa. Jednak, jeśli są solone, to należy je spożywać z umiarem.

Czarna sól

wulkan

Islandia to kraj wulkanów, którego ogromne połacie
pokrywa schłodzona lawa.

Tej szczególnej geologii zawdzięczają Islandczycy czarną sól, która powstaje w kontakcie z aktywnym węglem ze skały wulkanicznej. Aktywny węgiel to dobrze znana substancja o właściwościach detoksykujących (stosuje się go w zatruciach jelitowych). Jest to oryginalny element na stołach islandzkich.

czarna sól

Czarna sól o wysokiej zawartości aktywnego węgla
jest oryginalnym elementem na stołach islandzkich

Warto także zauważyć, że Islandczycy uwielbiają rabarbar. Rabarbar jest bogaty w witaminę K, substancję bardzo potrzebną i kościom i komórkom nerwowym. Ponadto zawiera on bardzo dużo witaminy C i bardzo mało cukru.

Aby więc zrobić znajomym niespodziankę, podejmij ich posiłkiem Wikingów!

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

---

Chcesz żyć długo i zdrowo?

Sprawdź, co masz w kuchni!

Wyniki badań szokują! Niezdrowe odżywianie się jest przyczyną śmierci setek tysięcy Polaków rocznie!

Choroby układu krążenia, otyłość, cukrzyca, zawał serca, wylew, nowotwory – te wszystkie choroby są powiązane ze sposobem odżywiania się.

Ryzyko, że Ty i członkowie Twojej rodziny umrzecie w wyniku chorób wywołanych nieodpowiednim odżywianiem, jest niezmiernie wysokie!

W roku 2010 aż 89% wszystkich zgonów w Polsce spowodowanych było chorobami przewlekłymi.

A przecież można je zminimalizować. To kwestia Twoich codziennych wyborów dokonywanych zarówno w sklepie, jak i w kuchni.

Nowy miesięcznik „Jedz na Zdrowie” jest pełen przepisów na zdrowe potrawy, porad ekspertów na temat odżywiania się, diet i ich rzeczywistego wpływu na zdrowie. Jeśli więc chcesz uniknąć kłamliwych informacji i mitów rozprzestrzenianych przez żądny zysków przemysł spożywczy, to jest to miesięcznik dla Ciebie.

Jeśli to Ty odpowiadasz w swojej rodzinie za przygotowywanie jedzenia, pomyśl jak wiele możesz zrobić dobrego dla zdrowia swojego i najbliższych.

Wystarczy, że zaczniesz stopniowo wprowadzać do Waszych posiłków zasady i produkty, o których przeczytasz w miesięczniku „Jedz na Zdrowie” oraz wyeliminujesz szkodliwe substancje, których pełno jest w dostępnych w sprzedaży produktach.

Nadszedł właściwy czas, żeby odzyskać kontrolę nad swoim zdrowiem!

Aby teraz zaprenumerować nowy miesięcznik, kliknij: Chcę otrzymywać miesięcznik „Jedz na Zdrowie”.

Uwaga: Jeśli zdążysz to zrobić TERAZ, wykorzystasz aż 50% rabatu na prenumeratę oraz otrzymasz w prezencie najnowszy raport specjalny „20 dodatków do żywności, których powinieneś unikać”. Sprawdź teraz

---

Źródła:

1) https://www.telegraph.co.uk/health-fitness/nutrition/diet/eat-like-icelander-healthy-alternative-mediterranean-diet/

---

Komentarze

Jerzy Wojno 2018-08-22 09:24
jak z innych, dotychczasowych informacji .. wiele racji i zapomnianych czy niechcianych faktów należy tylko polecić tą lektórę wszystkim ... ilu lek. med zapomina o takim dyplomie ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

To nadaje mojemu sercu tempo lepiej niż rozrusznik

Rozrusznik serca to urządzenie, które wysyła elektryczne impulsy pobudzające do bicia serce osoby o zaburzonym lub spowolnionym... czytaj więcej

Wreszcie się wyspać

„O śnie, słodki śnie! Dlaczego lepiej ci w zadymionej chałupie, na nieprzyjaznym i twardym posłaniu, zasypiać w takt wędrówek... czytaj więcej

Sześć błędów, których nie jesteś świadomy

Wykonując te czynności, zapewne myślisz, że robisz coś korzystnego dla zdrowia. A jednak popełniasz wtedy jeden z sześciu błędów,... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.