×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2019-07-12

Dlaczego starsze Panie są lekkie jak piórko?

Kobiety stają się o 40% lżejsze i o 10% niższe

Większość kobiet po 80. roku życia jest lekka jak piórko. „Mała staruszka” to jedno z określeń, jakie zdarza się usłyszeć o starszych paniach.

 

Nie chodzi tu tylko o chudość ciała wynikającą ze zmniejszenia się masy mięśniowej, tkanki tłuszczowej i skóry.

Kobiety w ciągu życia tracą 40% masy kostnej (mężczyźni 25%).

To bardzo dużo.

W efekcie ich kości stają się lżejsze, a przede wszystkim dużo delikatniejsze i słabsze.

Do tego stopnia, że osiadają pod wpływem ciężaru ciała. Z tego powodu, a także z powodu uszkodzeń krążków międzykręgowych, kobiety w wieku 65 lat średnio stają się niższe o 4,5 cm!

 

 

Mniej hormonów żeńskich = mniej kości

Spadek poziomu hormonów żeńskich, zwłaszcza od menopauzy, powoduje szybki spadek masy układu kostnego (1,6% rocznie, co daje 15% w ciągu 10 lat). W dodatku zachodzą zmiany w strukturze kości. To wszystko sprawia, że kości stają się słabsze (osteoporoza).

Wzrasta ryzyko złamania nadgarstka, biodra i kręgosłupa. Kluczowe jest to, iż każde złamanie może prowadzić do niepełnosprawności.

W Europie co 30 sekund dochodzi do złamania kości z powodu osteoporozy. To już epidemia.

Wapń nie rozwiązuje problemu

Będę brać wapń” – zazwyczaj takie zdanie słyszymy i to ma rzekomo rozwiązać problem.

Jednak nie tędy droga.

Prawdą jest, że wapń jest niezbędnym składnikiem kości.

Jednak mamy już wystarczające ilości wapnia w spożywanej żywności: produktach mlecznych, wodzie mineralnej lub „twardej” wodzie z kranu, a także w owocach (świeżych lub suszonych), warzywach, orzechach włoskich, migdałach, orzechach laskowych i innych nasionach roślin oleistych, roślinach strączkowych, zbożach, jajach, skorupiakach, algach, kawie. Wszystkie te produkty zawierają spore ilości wapnia.

Przyczyną odwapnienia kości nie jest brak wapnia w diecie, ale problem z jego przyswajaniem i utrzymaniem w strukturze kości.

Aby przyswoić wapń i go utrzymać, potrzebny jest magnez (360 mg dziennie), witamina D (1500 j.m. dziennie) i witamina K2 (90 mg dziennie).

Tarczyca i przytarczyce naturalnie wytwarzają parathormon i kalcytoninę, które pomagają wiązać wapń w kościach. Niezbędne są także hormony płciowe: dzięki nim układ kostny rośnie w okresie dojrzewania, a gdy z powodu menopauzy poziom tych hormonów spada, masa układu kostnego się zmniejsza. Aby temu przeciwdziałać, lekarz może przepisać DHEA (25 mg dla kobiet i 50 mg dla mężczyzn).

Ważne także, aby wapń „nie uciekał”, a tak się dzieje, gdy w organizmie przewlekle utrzymuje się zbyt wysoka kwasowość.

Zbyt duże spożycie mięsa, produktów mlecznych, węglowodanów i soli kuchennej (chlorku sodu), oraz zbyt niskie spożycie warzyw (które są zasadowe i kompensują kwasowość) sprawia, że wapnia ubywa, ponieważ organizm wykorzystuje go jako tzw. bufor, aby obniżyć poziom kwasowości krwi

Prawdziwa przyczyna osteoporozy

Osteoporozę wywołuje degradacja białek tworzących strukturę kości. Zwłaszcza degradacja kolagenu.

Do nich w normalnych warunkach przytwierdza się wapń. Gdy one się rozpadają, wapń znika.

Wraz z wapniem znika również fosfor, ściśle z nim związany. Taki proces, nazywany demineralizacją kości, powoduje osłabienie kości.

 

 


OGŁOSZENIE

Przyjmowanie suplementów wapnia może zwiększyć ryzyko zawału serca aż o 30%!

Dlatego nadszedł właściwy czas, aby spróbować czegoś innego. Aby pomóc swojemu organizmowi uruchomić własne wewnętrzne procesy wzmacniania kości. Jak to robić skutecznie? – dowiesz się dzięki programowi "Osteoporoza. Jak wzmocnić kości i zmniejszyć ryzyko ich złamania".

W programie tym znajdziesz wszystkie dowiedzione naukowo naturalne metody zapobiegania osteoporozie i jej leczenia. Tak, aby zapewnić Ci możliwość swobodnego poruszania się i radość życia.

Podamy Ci tak różnorodne rozwiązania jak terapie hormonalne, fitoterapia, przywrócenie organizmowi równowagi kwasowo-zasadowej, suplementacja mikroelementów. Otrzymasz także 29 sprawdzonych przepisów na pyszne potrawy w kuchni zapobiegającej osteoporozie.

Sprawdź więcej na tej stronie


 

 

Wzmocnij białka wchodzące w skład kości

Rozwiązaniem jest wzmocnienie białek kości. To się dobrze składa, ponieważ znamy mechanizmy powstawania tych białek i ich odbudowy.

W tych mechanizmach uczestniczą osteoblasty, komórki kościotwórcze. Osteoblasty współpracują z komórkami odpowiedzialnymi za usuwanie starych komórek kostnych.

W normalnych warunkach te dwa typy komórek stale pracują, aby eliminować stare komórki i odtwarzać kości. Dzięki temu co 10 lat mamy w pełni odnowiony szkielet.

Jednak osteoblasty tworzące kości mogą zwolnić tempo, zatrzymać się lub umrzeć. Dzieje się tak w następujących przypadkach:

  • w przypadku stanu zapalnego, ponieważ związki chemiczne wytwarzane wówczas przez nasz organizm (cytokiny, interleukiny, interferony) są szkodliwe dla osteoblastów;
  • w obecności kortyzonu i wszystkich jego pochodnych: kortyzon jest katastrofalny dla kości. W samej tylko Francji jest przyczyną 500 tysięcy przypadków osteoporozy;
  • innych leków niekorzystnych dla osteoblastów: klopidogrel (stosowany w chorobie wieńcowej), lit (przepisywany w psychiatrii), metotreksat (sztandarowy produkt do chemioterapii przeciwnowotworowej, stosowany także w leczeniu reumatoidalnego zapalenia stawów), leki przeciwdrgawkowe stosowane w leczeniu padaczki;
  • palenie papierosów: każde zaciągnięcie się dymem papierosowym generuje miliardy agresywnych wolnych rodników, które wnikają do krwi i zabijają osteoblasty;
  • powtarzające się diety odchudzające: utrata masy ciała na początku diety odchudzającej nie wynika ze zmniejszenia się tkanki tłuszczowej, ale z utraty wody i tkanki kostnej. Wiele kobiet odchudza się przez kilka dni lub kilka tygodni przed latem, aby „zmieścić się w strój kąpielowy”. To bardzo negatywnie wpływa na białka szkieletowe, a poza tym wywołuje tzw. efekt jo-jo.

Ważne jest, aby wyeliminować wszystkie te przyczyny, które szkodzą osteoblastom, a tym samym osłabiają kości i zaburzają proces ich odbudowy.

Składniki odżywcze, które odżywiają osteoblasty, pobudzają ich aktywność i namnażanie

Możesz dodatkowo zwiększyć spożycie składników odżywczych, które odżywiają osteoblasty, pobudzają ich aktywność i namnażanie:

  • magnez (360 mg dziennie), którego dodatkową zaletą jest to, iż ułatwia wchłanianie i przytwierdzanie się wapnia i fosforu do kości;
  • cynk (11 mg dziennie), który pomaga również w produkcji kolagenu (białka wchodzącego w skład kości);
  • krzem, który także pobudza aktywność i namnażanie osteoblastów. Stosuj od 6 do 12 mg kwasu ortokrzemowego na dobę.

Składniki odżywcze, które pomagają w tworzeniu białek kości

Trzeba pamiętać, że osteoblasty muszą mieć z czego wytworzyć białka do budowy kości.

Do tworzenia kolagenu, białka tworzącego macierz kostną, niezbędna jest witamina C (500 mg dziennie, w postaci dużej ilości świeżych owoców i warzyw) oraz witamina B6.

Kości są jak mięśnie: im bardziej pracują, tym są mocniejsze

Aby utrzymać prawidłowy stan kości i je wzmacniać, musimy naszych kości używać, podobnie jak mięśni.

Gdy uprawiasz sport, na kości jest wywierany nacisk, napięcia i wstrząsy, które są dla nich dobre.

Z kolei bezczynność sprawia, że masa kości się zmniejsza.

Zachowaj jednak umiar, gdyż nadmierna aktywność fizyczna (maraton, sport wyczynowy) prowadzi do obniżenia poziomu hormonów żeńskich (estrogenów), co zmniejsza masę tkanki kostnej.

Unikaj suplementacji wapnia

Jak wspomniałem powyżej, nie potrzebujesz spożywać więcej wapnia. Po prostu potrzebujesz lepiej go przyswajać i lepiej utrzymać.

Suplementy diety zawierające wapń są więc zbędne.

Chciałbym w tym miejscu zasygnalizować, że powstało badanie, w którym wykazano wzrost ryzyka złamań przy spożywaniu więcej niż 1157 mg wapnia na dobę, a taką ilość niewątpliwie można osiągnąć w trakcie suplementacji.

Poza tym, suplementy diety zawierające wapń mogą prowadzić do zwapnienia tętnic wieńcowych (oplatających mięsień sercowy). Badanie przeprowadzone w Nowej Zelandii z udziałem 1471 kobiet w wieku 74 lat wykazało, że w przypadku zażywania 1000 mg wapnia dziennie wzrastała liczba zawałów mięśnia sercowego.

Nie czekaj, zastosuj te wskazówki

Powyższe wskazówki pozwolą znacząco zmniejszyć ryzyko złamań kości oraz ryzyko, że z wiekiem staniesz się mniejsza.

Gorąco zachęcam, aby je zastosować. To wpływie pozytywnie nie tylko na kości, ale przyniesie wiele innych korzyści dla ogólnego stanu zdrowia.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

---

Komentarze

J.Misiak 2019-07-12 07:50
Ciekawe i przydatnej informacje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Dziwna historia Simona Bolingbroke’a

W latach 70. ubiegłego wieku Simon Bolingbroke służył jako żołnierz armii brytyjskiej w Rodezji (dzisiejsze Zimbabwe), kiedy ukąsił go... czytaj więcej

Podróż steku z frytkami przez Twój organizm

Swój grób kopiesz własnymi zębami – powtarzają nam jedzeniowi purytanie, którzy chcą nam uprzykrzyć korzystanie z życia.... czytaj więcej

Wojna roślin

Po pierwszych oznakach śniegu i zimowych chłodów miło wspominam mój skąpany w słońcu warzywnik. W tym roku na przykład zabrałem... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.