×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Drzemka krótka czy królewska?

Opublikowano dnia: 2021-01-15

Niesamowite zalety drzemki

Drzemka jest niezbędna dla osób, które muszą się zadowolić krótkim czasem snu (od zera do 5 godzin), z przyczyn zawodowych, szkolnych lub towarzyskich (takich jak wyjście z przyjaciółmi, rekreacja) lub z powodu bezsenności.

Drzemka pozwala chociaż częściowo zrekompensować niedobór snu.

Przydaje się wszystkim: każdy odczuwa senność między godziną 13 a 15 i nie wynika to z trawienia (aczkolwiek obfity posiłek może tę senność nasilić), ale z zapotrzebowania organizmu, który domaga się odrobiny odpoczynku. Nasz rytm życia jest podzielony na aktywność i odpoczynek, które powinny się przeplatać.

Krótka drzemka vs drzemka po królewsku

Krótka drzemka trwa od 10 do 20 minut. Zbyt krótka, aby wejść w sen głęboki, jednak pozwala się zrelaksować. Łatwo się z tej drzemki wybudzić, nastawiając sobie na przykład budzik.

Z kolei drzemka „królewska” (trwająca godzinę lub dłużej) powinna się zakończyć naturalnym przebudzeniem. Po przebudzeniu się ze snu paradoksalnego (REM) lub głębokiego, umysł jest zdezorientowany i potrzebujemy trochę czasu, aby to nieprzyjemne wrażenie minęło. W razie konieczności można wykonać parę ćwiczeń gimnastycznych, które pomogą się obudzić.

Krótką drzemkę powinniśmy robić na co dzień. W każdej dyscyplinie tylko trening pozwala nabrać wprawy - podobnie jest z drzemką. Po takiej drzemce jesteśmy bardziej wypoczęci, mamy większą czujność i dyspozycyjność, jesteśmy mniej spięci.

Drzemka „królewska” dotyczy wyłącznie określonych przypadków:

  • u dzieci;
  • u pracowników wykonujących pracę w nocy. Zaraz po zakończeniu pracy koniecznie trzeba zjeść śniadanie i odpocząć, w najlepszych warunkach, jakie są dostępne (najlepiej, aby nic nie przerywało snu);
  • zapobiegawczo, gdy wiemy, że będziemy spać krótko w nocy: robimy długą drzemkę późnym popołudniem, jeśli idziemy do pracy na nocną zmianę lub jeśli późnym wieczorem wychodzimy z przyjaciółmi.

Zwróć uwagę na pewien paradoks: jeśli w nocy kiepsko sypiasz, drzemka przyjdzie Ci w większą łatwością. Jeśli jesteś naprawdę zmęczony, możesz się zdrzemnąć niemal wszędzie. Odkąd pamiętam mam dość płytki sen, dlatego często pozwalam sobie na drzemkę. I o ile potrzebuję określonych warunków, aby dobrze się wyspać w nocy (musi być ciemno, cicho, dobry materac, umiarkowana temperatura, itd.), o tyle po południu z łatwością potrafię się zdrzemnąć przez 5 - 10 minut.

Zdecydowanie wolę pozycję leżącą, jednak generalnie nie mam problemu, aby znaleźć miejsce na drzemkę: na ławce w parku, pod własnym biurkiem. Wystarczy, aby miejsce było czyste. Kładę się na plecach, zakrywam oczy (np. kapturem, czapką, szalikiem), oddycham kilka razy głęboko… i na kilka minut odpływam w sen. Efekty są niesamowicie korzystne.

Dzięki tym kilku minutom snu, mam dodatkowe kilka godzin (tak, godzin) produktywnej pracy po południu i wieczorem, aby… napisać dla Ciebie kolejny bezpłatny newsletter.

 

PS. Polecam Ci nasze czasopismo Naturalnie Zdrowym Być. Informacje o alternatywnych rozwiązaniach w leczeniu, które każdego miesiąca przedstawia najnowsze, przełomowe odkrycia z zakresu medycyny naturalnej, chroni przed dezinformacją i kłamstwami lobby farmaceutycznego oraz przestrzega przed niebezpiecznymi dla Twojego zdrowia powszechnie stosowanymi lekami lub produktami.

Z lutowego wydania miesięcznika Naturalnie Zdrowym Być dowiesz się, że różnice między kobietami i mężczynami nie dotyczą wyłącznie fizjologii czy zachowania. Różnice między płciami dotyczą równiez kwestii zdrowia!

Tak, istnieją chorobvy mężczyzn i choroby kobiet!

Zaskoczony?

Dotyczą one zarówno chorób obejmujących mózg i ośrodkowy układ nerwowy, jak również chorób serca, kości, mięśni, układu oddechowego, a nawet jąkania czy bólów głowy.

Dowiedz się więcej na ten fasycujacy temat, a zrozumiesz, dlaczego konieczna jest zmiana metodologii badań i podejścia do leczenia kobiet i mężczyzn.

Tylko teraz przy zakupie prenumeraty możesz otrzymać naszą nową publikację "25 największych odkryć w dziedzinie naturalnych metod leczenia".

Dowiedz się więcej, klikając tutaj

 

Zdrowia życzę,

Jean Marc Dupuis

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

(Konopie) Kilka słów wyjaśnienia, czego dotyczą dyskusje i nadzieje

W trakcie pobytu w Niemczech z zaskoczeniem dostrzegłem, że w bufecie śniadaniowym serwowane są nasiona konopi. Konopie to roślina, z... czytaj więcej

Białko utrzymujące młodość

Kolagen jest bardzo cennym białkiem. Nadaje wytrzymałość i elastyczność skórze, kościom, mięśniom, chrząstce stawowej... czytaj więcej

Najgorszy skutek uboczny paracetamolu

W świecie medycznym zagrzmiało. Badanie przeprowadzone w Oksfordzie1, które ukazało się w czasopiśmie Social Cognitive and... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.