×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Pobierz bezpłatnie świąteczny raport: Cynamon - przyprawa o niezwykłych właściwościach zdrowotnych

Dowiesz się:

  • jakie właściwości lecznicze ma cynamon,
  • jaki rodzaj cynamonu wybrać i w jakiej postaci,
  • do jakich potraw stosować tę przyprawę, aby wzbogacić smak i nie stracić jej cennych właściwości.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych o za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2015-01-30

Dziesięć minut wcześniej wszystko było w porządku…

Pamiętam, że informacje o tym tragicznym zdarzeniu trafiły na pierwsze strony gazet.

W nocy z 17 na 18 października 2014 roku młody uczestnik programu telewizyjnego Rising Star – Gael Lopes zginął na miejscu po tym, jak wyskoczył z czwartego piętra budynku w Paryżu.

Dzień wcześniej ten dwudziestopięciolatek wywarł na widzach niesamowite wrażenie swoją interpretacją piosenki „Prayer in C” grupy Lilly Wood & The Prick, otrzymując 91% pozytywnych głosów. Był to pierwszy krok w kierunku kariery muzycznej, o której zawsze marzył – liczba pochwał, które zebrał jego występ, była ogromna!

Mimo tego następnej nocy Gael Lopes otworzył okno mieszkania, w którym przebywał, i rzucił się z niego, prawdopodobnie będąc w amoku.

Jego tragiczna śmierć przywiodła mi na myśl ostrzeżenie, które wystosował dr Hertoghe:

„Większość prób samobójczych podejmowana jest po gwałtownym, silnym skoku adrenaliny i noradradrenaliny, czyli neuroprzekaźników pełniących funkcję stymulującą. Uderzenie adrenaliny otępia człowieka i popycha go do szalonych czynów takich jak samobójstwo – próba samobójcza to faktycznie akt szaleństwa. Praktycznie połowa niedoszłych samobójców, twierdzi, że nie planowała odebrać sobie życia na dziesięć minut przed całym zajściem.”

Dziesięć minut wcześniej wszystko było w normie. Aż tu nagle, doświadczając napadu gniewu czy rozpaczy, który z chemicznego punktu widzenia jest uderzeniem adrenaliny i noradrenaliny, człowiek zostaje popchnięty do podjęcia dramatycznego kroku.

Co więc należy robić? Przyjmować leki jak miliony osób w Europie, które znalazły się pod wpływem środków antydepresyjnych ograniczających ich procesy poznawcze i swobodę? Czy sięgnąć po inne rozwiązania?

Przede wszystkim należy wiedzieć, że istnieją składniki odżywcze, które mogą pomóc w zapobieganiu temu zjawisku.

Kwas γ-aminomasłowy (GABA) jest neuroprzekaźnikiem, który podawany w dużych dawkach (od 750 do 2250 mg) łagodzi i zmniejsza poczucie lęku, co sprawia, że dana osoba w przypadku doznania ciężkiego szoku lub niesprzyjających okoliczności czuje się spokojniejsza.

Można również zwalczać uczucie niepokoju 5

*********************************

Chroniczny niepokój przyczynia się do wrzodów żołądka, a także:

  • zwiększa o 50% ryzyko raka
  • o 2,5 raza zwiększa ryzyko zawału serca
  • zwiększa o 50-250% ryzyko śmierci z powodu zawału serca!

W najnowszym numerze miesięcznika Zdrowie, Witalność i Długowieczność dr Thierry Hertoghe podaje konkretny program uzupełniania niedoborów – zarówno składników odżywczych, neuroprzekaźników, jak i hormonów – który w sposób naturalny pozwala pozbyć się uczucia nadmiernego niepokoju i lęku. Bez stosowania niebezpiecznych leków!

Kliknij, aby rozpocząć prenumeratę lub sprawdzić jej warunki

*********************************

-hydroksytryptofanem (5-HTP), który neutralizuje lub zmniejsza poczucie frustracji. Przy dawce większej niż 50 mg osoba przyjmująca ten aminokwas zacznie raczej ziewać i odczuwać senność niż chęć zrobienia sobie krzywdy.

Dawka od 400 do 1000 mg magnezu pierwiastkowego rozluźnia, zmniejsza drażliwość i obniża poziom adrenaliny. Pomaga to uniknąć jej gwałtownego wzrostu co jest częstą przyczyną podejmowania prób samobójczych.

W preparatach medycznych magnez występuje zawsze związany z inną cząsteczką, która ułatwia jego wchłanianie (na przykład z cytrynianem, glukonianem). Część tego połączenia, która stanowi magnez w czystej postaci, nazywa się magnezem pierwiastkowym. Jego zawartość w preparatach medycznych jest podawana zazwyczaj po to, żeby było wiadomo, jaka jest rzeczywista ilość przyjmowanego magnezu.

Regularne uprawianie sportu pomaga uniknąć depresji

Uprawianie sportu stanowi dobry sposób na złagodzenie depresji. Ruszaj się więc, maszeruj, biegaj, pływaj! Ryzyko wystąpienia nawrotu głębokiej depresji jest mniejsze o 25% u osób, które regularnie ćwiczą.

Kobieta po przezwyciężeniu raka piersi, która ma w zwyczaju dużo się ruszać, będzie miała nie tylko więcej energii, ale również zmniejszy prawdopodobieństwo popadnięcia w depresję. Jej nastawienie wobec własnego zdrowia i poczucie własnej wartości będzie zdecydowanie bardziej pozytywne.

Terapia światłem pomaga w łagodzeniu depresji

Aby na nowo odnaleźć chęć życia, należy spędzać czas na świeżym powietrzu i korzystać ze światła dziennego. W południe, kiedy słońce znajduje się w zenicie, natężenie światła wynosi 50 tysięcy luksów, podczas gdy w pomieszczeniach zamkniętych jest to jedynie 150 luksów z uwagi na to, że sztuczne światło jest o wiele mniej intensywne.

Terapia światłem stanowi jeden z głównych sposobów leczenia depresji. Przebywanie, czy to w ramach rozrywki, czy podczas pracy, w odległości 50 – 70 centymetrów przez dwie godziny dziennie od lampy promieniującej intensywnym światłem (powyżej 2 tysięcy luksów) łagodzi depresję, a zwłaszcza jej sezonową odmianę. Ten rodzaj depresji występuje głównie w krajach północy, w których zimą nie ma wystarczającej ilości światła. Sytuacja poprawia się wiosną, kiedy naturalne światło na nowo staje się bardziej intensywne.

Co można zrobić, żeby poczuć się szczęśliwszym i przywrócić radość życia?

1. Unikaj wszystkich negatywnych myśli i emocji

„Unikać” nie znaczy „ignorować” to, co się czuje, ale raczej odpowiednio się do swoich negatywnych emocji odnieść. Nie rób niczego, aby je tłumić w sobie. W przeciwnym razie ta negatywna energia może wywołać nerwowość i rozdrażnienie. Wykorzystaj ją raczej do podjęcia pozytywnych działań takich jak sprzątanie mieszkania lub rozwiązanie jakiejś kwestii, która od dawna Cię trapi.

W obliczu problemu najlepiej jest zmierzyć się z nim jak najprędzej tak, aby następnie móc pozwolić sobie na odpoczynek. Takie podejście eliminuje wszelkie powody do pogrążania się w czarnych myślach.

Jak wykazały badania, tłumienie lub wyrażanie negatywnych emocji, które się odczuwa, prowadzi do choroby. Dlatego nie należy robić ani jednego, ani drugiego, ale zamienić te odczucia w pozytywne działanie.

Na tej samej zasadzie warto szukać okazji do śmiechu i radości, otaczając się bliskimi sercu, życzliwymi osobami, które pomogą Ci w zachowaniu radosnego usposobienia.

2. Zmień sposób odżywiania i postaw na dobre tłuszcze, które są bardzo skuteczne w walce z depresją.

Częściowo wyjaśnia to fakt, że mózg jest w ponad 90% złożony z dobrych tłuszczów (wielonienasyconych, ale także nasyconych), podobnie jak wiele hormonów i korzystnych składników odżywczych.

Jedz więcej tłustych ryb, które pomogą zatrzymać kwasy tłuszczowe omega-3, pożyteczne w walce ze złym nastrojem. Zaleca się również spożywanie innych produktów pochodzenia zwierzęcego takich jak żółtka jaj, wątróbka, masło, smalec i boczek bogate w cholesterol – niezbędny składnik kortyzolu, estrogenów i testosteronu, czyli hormonów o działaniu antydepresyjnym.

Przyrządzaj je w temperaturze mniejszej niż 85° Celsjusza w piekarniku lub wrzącej wodzie tak, aby uniknąć spalenia tłuszczów, co spowodowałoby wydzielenie się toksyn.

Z naukowego punktu widzenia kobiety spożywające niewiele tłuszczów są dwukrotnie bardziej nerwowe i wrogo nastawione niż te, które zjadają ich większe ilości.

Unikaj cukru i wyrobów cukierniczych, ponieważ po następującej po ich spożyciu poprawie humoru, która nie trwa dłużej niż 20 minut, obniżają one produkcję hormonów o działaniu antydepresyjnym takich jak hormon wzrostu, kortyzol, dehydroepiandrosteron (DHEA) oraz hormony płciowe.

3. Sięgaj po suplementy diety poprawiające nastrój

Flora bakteryjna jelit człowieka składa się z 1,5 – 2 kilogramów bakterii, które mają pozytywny wpływ na zdrowie. Każdy brak czy zachwianie równowagi (dysbioza jelitowa) może wywołać obniżony nastrój. Wykazano, że przyjmowanie korzystnych dla organizmu bakterii – probiotyków – odwraca skutki niektórych rodzajów depresji, zwłaszcza u osób cierpiących na problemy z trawieniem.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

********************

Aż 10% chłopców z nadpobudliwością leczonych jest w Stanach Zjedoczonych przez psychiatrów... amfetaminą!

Mimo tego że, ograniczając wychwyt noroadrenaliny przez neurony, amfetamina dodatkowo przyczynia się do niszczenia neuronów, których przecież leczonym pacjentom brakuje!

Tymczasem z problemami z nadmiernym pobudzeniem można sobie radzić bez uciekania się do kontrowersyjnych leków.

Wystarczy zastosowanie specjalnej diety i przestrzeganie odpowiednich zasadami postępowania. Dzięki tej metodzie, zamiast sztucznie zwiększać koncentrację uwagi, jak to robi przepisywana przez psychiatrów amfetamina, neurony zaczynają same wytwarzają niezbędne substancje w odpowiednich ilościach i trwale, dzięki czemu zdolność koncentracji uwagi zostaje przywrócona.

Na czym polega ta dieta i jak ją zastosować – szczegółowo wyjaśniamy w przygotowywanym właśnie numerze Dossier Naturalnych Terapii.

Jeszcze trwają zapisy. Dlatego, aby rozpocząć prenumeratę Dossier od raportu poświęconego nadpobudliwości i problemom z koncentracją uwagi, skorzystaj teraz z tej strony.

********************

Komentarze

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz 2015-11-10 17:24
przypomina to "unikaj głośnych i napastliwych" tylko jak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Jak odwdzięczasz się swojej wątrobie?

Dzisiejszy list z kolejną ważną porcją informacji o zdrowiu przygotował François Mercier, ekspert w dziedzinie roślin i... czytaj więcej

Niebezpieczny grejpfrut

Dziś chcę Ci przekazać informację niezwykle istotną, choć wciąż zbyt mało znaną. Tymczasem wiedza o tym może nawet uratować życie, a już... czytaj więcej

Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi

Większość dzieci, w tym niemowlęta, to osoby niezwykle aktywne. Ciągle są w ruchu, nawet podczas snu, i nie potrafią dłużej skupić wzroku na... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Akceptuję regulamin, politykę prywatności i politykę plików cookies (więcej)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz na otrzymywanie powiadomień e-mail (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych o za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.