×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2018-09-25

Dziś mam dla Ciebie pewną ciekawostkę

Jest piękny poranek (jeśli jesteś w Europie!) i mam dla Ciebie małą ciekawostkę:

Jeśli zamierzasz wyjść: zrób to na czczo! Zalety spaceru, biegania, przejażdżki rowerem czy innych ćwiczeń dla zdrowia będą znacznie większe, jeśli wykonasz te aktywności na czczo. (Wypij jednak najpierw zdrową herbatę lub kawę).

Napychanie się węglowodanami przed aktywnością fizyczną nie poprawi wyników

Długo sądzono, że przed aktywnością fizyczną trzeba zjeść dużo węglowodanów (np. makaronu).

Prawdą jest, że w krótkiej perspektywie czasowej węglowodany pomagają przy gwałtownym wysiłku (np. w sprincie).

Ale jedzenie przed aktywnością fizyczną nie pozwala organizmowi spalić własnych zapasów tłuszczu.

Aktywność fizyczna na czczo pomaga spalać tłuszcz

Kiedy uprawiasz aktywność fizyczną z pustym żołądkiem, Twój organizm czerpie energię z własnych zapasów tłuszczu, przekształcając je w tzw. ciała ketonowe.

Aby dobrze zrozumieć, co to są ciała ketonowe, pozwól mi krótko przypomnieć, w jaki sposób organizm „zajmuje się” dostarczanym mu pożywieniem na potrzeby wytwarzania energii.

Kiedy jesz, strawiona żywność przedostaje się do krwi, podwyższając tym samym poziom cukru we krwi (glikemię).

Następnie, w ciągu 4 do 6 godzin, trzustka wytwarza insulinę, która obniża poziom cukru we krwi, umożliwiając mu przedostanie się do komórek.

Jelita powoli się opróżniają, nie wysyłając już nowych porcji cukru do krwi. Wtedy zaczyna brakować cukru. Twój organizm przestaje wytwarzać insulinę, a zamiast niej – produkuje glukagon.

Glukagon przekształca tłuszcz znajdujący się w tkance tłuszczowej w wolne kwasy tłuszczowe, które następnie zostaną przekształcone w paliwo dla komórek nazywane ciałami ketonowymi. Paliwo to bardzo dobrze zastępuje w organizmie glukozę, kiedy nam jej brakuje.

Natomiast, kiedy zaczniesz jeść, ten proces się zatrzymuje. Nie spalasz tłuszczu.

Wszechobecność jedzenia nie pozwala nam na wykorzystywanie funkcji „spalania tłuszczu” w organizmie

W przeszłości system ten pozwalał maksymalnie oszczędzać własny tłuszcz, bardzo cenny dla przeżycia w świecie zagrożonym głodem.

Współcześnie, kiedy wszędzie jest mnóstwo jedzenia, większość z nas cały czas je (co 4 do 6 godzin w ciągu dnia). W tym stanie nigdy, lub prawie nigdy, nie udaje nam się osiągnąć wytwarzania „ciał ketonowych”.

Nigdy więc nie spalasz swoich zapasów tłuszczu, które się nawarstwiają i starzeją.

Badania wykazują, że uprawianie aktywności fizycznej z pustym żołądkiem po przespanej nocy zwiększa wykorzystanie ciał ketonowych. Wiele z tych badań wykazuje, że w takich okolicznościach spalisz o 20 – 30% tłuszczu więcej.

„Czy nie poczuję się słabo, jeśli nie zjem?”

Jeśli masz zwyczaj dobrze się najeść przed aktywnością fizyczną, na początku możesz poczuć się słabo.

To nieprzyjemne odczucie złagodzisz, podejmując spokojną aktywność, taką jak chód czy wolne pływanie. Ale łatwo się przyzwyczaisz, gdyż organizm szybko uczy się przestawiać na ketozę (stan, w którym wytwarza i zużywa ciała ketonowe).

Kiedy się przyzwyczaisz, nie będzie już odwrotu, bo źle będziesz znosić pełny żołądek, który daje odczucie ciężkości i letargu podczas aktywności fizycznej.

Natomiast nie obawiaj się wypić dobrą kawę lub zieloną herbatę przed rozpoczęciem działań. To przyśpieszy Twój metabolizm i pomoże Ci jeszcze szybciej spalać własny tłuszcz. I oczywiście – pij regularnie wodę.

Czy potem zjesz więcej?

Jeszcze jedną zaletą uprawiania aktywności fizycznej z pustym żołądkiem jest to, że dzięki temu pomijasz jeden posiłek.

Post przerywany (16 godzin bez jedzenia) ma dowiedzione zalety dla długości życia1.

Aktywność fizyczna pozwoli Ci zapomnieć o pustym żołądku. Prawdopodobnie, jeśli uda Ci się przetrzymać moment „przyrastania żołądka do kręgosłupa”, zaczniesz myśleć o czymś innym i będzie Ci łatwiej doczekać południowego posiłku.

Przy stole będziesz bardziej niż zwykle głodny. Ale nie na tyle, by zjeść odpowiednik dwóch posiłków (śniadania i lunchu) na raz.

Więc w ostatecznym rozrachunku – zjesz mniej.

Postaraj się to zrobić (pominąć posiłek) przynajmniej raz w tygodniu.

To ma mnóstwo zalet i dla zdrowia, i dla samopoczucia. Większość osób stwierdza wzrost poziomu energii i poprawę humoru.

Mam nadzieję, że sprawdzi się to i w Twoim przypadku.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

---

Żyj długo i w dobrym zdrowiu

Szanowny Czytelniku,

dożycie w dobrym zdrowiu setnych urodzin jest bardzo realne. Nawet jeśli Twoi bliscy zmarli młodo... Nawet jeśli jesteś w grupie ryzyka wielu chorób przewlekłych... Nadal masz ogromną szansę żyć ponad 100 lat.

Ale musisz wiedzieć na co jesteś podatny… i jakich konkretnie błędów powinieneś unikać.

W miesięczniku Zdrowie po 50-tce otrzymasz cenne porady (oparte na wynikach najnowszych badań naukowych prowadzonych na całym świecie) dotyczące wszystkiego, o czym powinieneś wiedzieć, aby wydłużyć swoje życie w dobrym zdrowiu. Już w najnowszym wydaniu:

⇒ Rak trzustki – czy jest nadzieja?
Właściwości lecznicze karczocha
Problem z czosnkiem
Wyciągi roślinne sposobem na łysienie
Jak złagodzić kaszel?
Antidotum na wilgoć
Antybiotyki – złudna droga do zdrowia
Depilacja pełna – modna, ale niezdrowa
5 oznak, które mogą świadczyć o niedoborze witaminy B12

Tylko TERAZ
oferta powitalna: 30% rabatu i prezent

Ze względu na to, że miesięcznik Zdrowie po 50-tce jest nowością wydawniczą, objęty jest specjalną ofertę powitalną.

Można zaoszczędzić aż 30% od ceny regularnej oraz otrzymać w prezencie e-book: Zgrabne i szczupłe ciało również po pięćdziesiątce – praktyczny przewodnik o tym, jak się odżywiać i jak postępować, aby na długo zachować sprawność ciała i umysłu), jeśli go teraz zaprenumerujesz).

Aby dowiedzieć się więcej, sprawdź teraz na tej stronie

---

Źródła:

1) https://www.sciencedaily.com/releases/2018/06/180618113038.htm

---

Komentarze

bo 2018-09-25 11:05
A co z osobami majacymi problem z układem krążenia, gdy kardiolodzy zalecaja duzo ćwioczeń, ale nigdy nie po naturalnej kawie ?

Ja po kawie "zalewam sie potem", tetno gwałtownie "galopuje" i nie może sie uspokoić po nawet 10 minutowym odpoczynku!

I po drugie : czy osoby szczupłe , a nawet bardzo szczupłe , tez powinny zaczynać ćwiczenia przed południem na czczo?
Marylka Szesc 2018-09-25 15:08
Kawa albo herbata !?

No brawo ! Ktoś zapomniał, że one odwadniają ?

Wspaniała porada przed przebieżką.

Uczcie się !

Pozdawiam

M.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Dziwna gula w dole brzucha

Marie nie jest w ciąży, ale: od kilku tygodni odczuwa w dole brzucha dziwną gulę. Wie, że coś się dzieje, ale nie ma odwagi umówić się... czytaj więcej

Na rozgrzewkę: grog

Wieczorową zimową porą odważmy się cieszyć alkoholem, potępianym surowo przez instytucje zdrowotne. Porozmawiajmy dziś o... czytaj więcej

Żegnaj, kochany zwierzaczku

Twoje domowe zwierzę jest jednym z najlepszych „naturalnych lekarstw”! Zwierzęta domowe: Poprawiają nastrój, zmniejszają... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.