×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2018-09-20

(Grill na koniec sezonu?) Oto 5 prozdrowotnych porad

Być może w ciepłe wrześniowe dni skusisz się jeszcze na spotkanie z rodziną czy przyjaciółmi przy grillu. Zapewne już się domyślasz, że całe to przypalone mięso, sól, chipsy i napoje słodzone, delikatnie mówiąc, nie są dobre dla Twojego organizmu.

Masz rację. Z węgla używanego do grillowania uwalniają się duże ilości dioksyn, wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych i toksycznych aminokwasów heterocyklicznych.

Według stowarzyszenia ekologicznego Robin des Bois:

Spalenie dwóch kilogramów węgla drzewnego podczas dwugodzinnego przyjęcia przy grillu, w trakcie którego grilluje się cztery steki, cztery kawałki indyka i osiem dużych kiełbasek, generuje od dwunastu do dwudziestu dwóch nanogramów dioksyn, co jest odpowiednikiem od stu dwudziestu tysięcy do dwustu tysięcy papierosów1.

Oczywiście to porównanie zakłada, że ktoś przez dwie godziny pochłonąłby cały dym z grilla, co jest oczywiście niemożliwe.

Niemniej jednak sposób, w jaki zazwyczaj przygotowuje się produkty z grilla, sprawia, że te zawierają ogromną ilość produktów zaawansowanej glikacji (AGE), czyli toksycznych związków powstających w wyniku działania wysokiej temperatury na białka zawarte w mięsie.

Produkty AGE zwiększają ryzyko choroby Alzheimera i demencji2. Węglowodory mają działanie rakotwórcze.

Oto pięć przydatnych porad na zdrowe, przyjemniejsze i bardziej udane przyjęcia przy grillu:

1. Przed grillowaniem zamarynuj mięso w winie lub w piwie

Wino, zwłaszcza czerwone wino, zawiera dużo antyoksydantów, które wnikają w mięso i częściowo neutralizują wolne rodniki powstające podczas grillowania.

Efekt będzie tym lepszy, jeśli do marynaty dodasz aromatyczne przyprawy i zioła bogate w antyoksydanty: pieprz, kurkumę, paprykę, tymianek, curry, estragon, czosnek itp.

Dawniej marynaty stosowano głównie po to, aby mięso było bardziej miękkie i aby pozbyć się smaku charakterystycznego dla długo leżącego mięsa, w czasach, gdy nie istniały lodówki. Niemniej jednak pamiętaj, aby zamarynowane mięso zawsze przechowywać w lodówce.

2. Najpierw podgotuj mięso na parze lub podpiecz w niskiej temperaturze (80°C)

Jeśli wyjmiesz mięso z lodówki i położysz je bezpośrednio na grillu, trzeba je będzie długo (zbyt długo) trzymać na grillu, aby zrobiło się ciepłe w środku.

Dlatego najpierw podgotuj mięso na parze lub podpiecz w niskiej temperaturze, a na grillu tylko dokończ. Dzięki temu mięso nie będzie zwęglone ani wysuszone.

3. Używaj pionowego grilla

Klasyczny grill jest poziomy: kratka znajduje się nad żarem. Przygotowane na takim grillu mięso chłonie nie tylko ciepło, ale także rakotwórcze węglowodory powstające w procesie spalania.

W profesjonalnych restauracjach serwujących wyroby z grilla możesz zobaczyć, że mięsa nie kładzie się nad źródłem ciepła, ale obok.

Do tego nadaje się pionowy grill.

Warto zauważyć, że nasi praprzodkowie z okresu łowiecko-zbierackiego nie mieli rożen ani kratek wykonanych z żelaza. Prawdopodobnie kładli przygotowywaną żywność obok ognia, na dużych gorących kamieniach, a nie nad ogniem.

4. Przygotuj sobie wcześniej wszystko, czego będziesz potrzebować

To prosta rada, ale być może na tej liście najważniejsza.

Zanim zaczniesz grillować, upewnij się, że masz wszystko w zasięgu ręki: mięso, marynaty, warzywa, naczynia, rozpałkę, przybory kuchenne, zioła, fartuch kuchenny, podkładki, serwetki, ręczniki papierowe, rękawice kuchenne, a nawet zimne napoje.

Chodzi o to, abyś nie musiał się oddalać od grilla w trakcie grillowania.

Grillowania trzeba pilnować tak samo uważnie jak gotowania mleka. Doświadczenie pokazuje, że zazwyczaj właśnie wtedy, gdy na chwilę wyjdziesz, wszystko się zaczyna „palić”. A wówczas po powrocie masz zwęglone mięso, zawierające szczególnie dużo toksycznych związków.

5. Co pić i jeść z grillowanym mięsem?

Z pewnością już się domyślasz, co napiszę. Przyjęcia przy grillu są szkodliwe dla zdrowia także, a może przede wszystkim z powodu wszelkiego rodzaju „świństw”, które się wówczas zazwyczaj spożywa.

W zbyt wielu przypadkach całą energię wkłada się w rozpalenie grilla i grillowanie. I uznaje się, że wystarczy do tego otworzyć puszki z piwem lub słodzonymi napojami gazowanymi oraz chipsy lub ciasteczka.

Jednak przyjemność ze spotkania przy grillu będzie o wiele większa, jeśli do grillowanego mięsa podasz dobrą sałatę z cytryną, oliwą z oliwek i świeżymi ziołami, a także pomidory, paprykę, bakłażana, cebulę (mogą być także z grilla), oliwki itd.

Spożywając te wszystkie dobre produkty, atmosfera spotkania przy grillu na tym nie ucierpi. Wręcz przeciwnie, to daje okazję, aby tego typu przyjęcia robić częściej, bez obaw i skrupułów, ponieważ będziesz jeść zdrowo.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

---

Uszkodzenia, które można wykryć już 15 lat przed  wystąpieniem pierwszych objawów choroby Alzheimera! 

To rewolucja w świecie medycyny! Już wkrótce to nie lekarz będzie u Ciebie rozpoznawać chorobę Alzheimera, a... robot. 

Tak, dobrze przeczytałeś. 

Zespół włoskich naukowców opracował ostatnio sztuczną inteligencję (AI) zdolną do wykrywania choroby Alzheimera na dziesięć lat przed wystąpieniem pierwszych objawów! Maszynę AI nauczono rozpoznawać łagodne oznaki utraty funkcji poznawczych, które mogą z czasem doprowadzić do choroby Alzheimera. 

Analiza ta okazała się trafna w 84% przypadków!

Odkrycie to mogłoby dawać nam nadzieję... gdyby medycyna konwencjonalna nie była tak bezradna wobec choroby Alzheimera.

Gdyby nie mówiono Ci, że nic nie możesz zrobić, aby zapobiec chorobie oraz, że żadne leczenie nie jest skuteczne. 

Prawdą jest, że przyczyn choroby Alzheimera jest wiele, jak wykazał dr Jean-Paul Curtay w tym numerze. Ale dr Curtay pokazuje też, że każdą z tych przyczyn można kontrolować i że to Ty masz w ręku wszystkie asy w rękawie.

Wszystkie te informacje dostępne będą już wkrótce w najnowszym raporcie o zdrowiu z cyklu Dossier Naturalnych Terapii. W miesięczniku, w któym wskażemy Ci dziesiątki naturalnych metod, które nie powodują skutków ubocznych, a mogą rozwiązać wiele problemów zdrowotnych dotykających Ciebie lub Twoich Bliskich.

Znajdziesz tu szybkie i skuteczne rozwiązania, a także bardziej złożone receptury medycyny naturalnej, które są w stanie poradzić sobie z najgroźniejszymi patologiami. Dossier Naturalnych Terapii ukazuje organizm ludzki jako skomplikowaną maszynę, co pozwala zrozumieć prawdziwe przyczyny różnych chorób.

We wrześniowym numerze miesięcznika Dossier Naturalnych Terapii, zatytułowanym Choroba Alzheimera. Wszystko, co musisz wiedzieć, aby kontrolować ryzyko (cz. 2) poznasz między innymi:

  • Uszkodzenia, które można wykryć 15 lat przed wystąpieniem pierwszych objawów!
  • Czy jesteś predysponowany genetycznie do zachorowania na chorobę Alzheimera? 
  • Kiedy stan zapalny atakuje mózg 
  • Choroba Alzheimera – cukrzyca typu 3? 
  • Czy stres zabija neurony?

Wreszcie znajdziesz sposób, by wziąć sprawy zdrowia we własne ręce.

Najlepiej jeszcze dziś zaprenumeruj Dossier Naturalnych Terapii – cykl comiesięcznych raportów o naturalnych metodach leczenia.

Uwaga: Jeśli dołączysz do grona Czytelników w ciągu najbliższych 24 godzin, otrzymasz w prezencie:

  • aż 3 raporty specjalne Dossier Naturalnych Terapii 
    (w tym: Choroba Alzheimera (cz. 1). Czego się o niej nie mówi
  • i skorzystasz ze specjalnego rabatu.

Przejdź teraz na tę stronę.

---

Źródła:

1) https://www.psychologies.com/Nutrition/Equilibre/Alimentation-equilibree/Articles-et-Dossiers/Barbecue-a-savourer-ou-a-boycotter/Dangereux-le-barbecue

2) Weijing Cai, Jaime Uribarri, Li Zhu, Xue Chen, Shobha Swamy, Zhengshan Zhao, Fabrizio Grosjean, Calogera Simonaro, George A. Kuchel, Michal Schnaider-Beeri, Mark Woodward, Gary E. Striker, and Helen Vlassara. Oral glycotoxins are a modifiable cause of dementia and the metabolic syndrome in mice and humans. PNAS 2014; published ahead of print February 24, 2014, doi:10.1073/pnas.1316013111.

---

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Witamina, którą polecam mojej mamie

- Jean-Marc, powiedz mi, co tak naprawdę muszę zażywać? Tobie i każdemu, kto zadaje mi to pytanie (a więc i mojej Mamie),... czytaj więcej

Światowej sławy czarodziej roślin

Młodzi już o nim nie pamiętają, ale mieliśmy we Francji w Langwedocji w latach siedemdziesiątych znanego na całym świecie zbieracza... czytaj więcej

Czy zgadzać się na zastrzyki do oka Avastinem?

Władze francuskie zatwierdziły refundację zastrzyków do leczenia zwyrodnienia plamki żółtej (AMD) z Avastinu – preparatu... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.