×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Pobierz bezpłatnie świąteczny raport: Cynamon - przyprawa o niezwykłych właściwościach zdrowotnych

Dowiesz się:

  • jakie właściwości lecznicze ma cynamon,
  • jaki rodzaj cynamonu wybrać i w jakiej postaci,
  • do jakich potraw stosować tę przyprawę, aby wzbogacić smak i nie stracić jej cennych właściwości.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych o za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2013-09-20

„Grypa żołądkowa” – jak jej zapobiegać?

Łagodna jesień we wrześniu i w październiku jest idealna dla rozwoju drobnoustrojów. Jak tylko nadejdą chłody – wirusy i bakterie ruszają do ataku. Dlatego więc pilnie zabezpiecz się przed zachorowaniem na „grypę żołądkową”, stosując proste metody, o których za chwilę opowiem.

Rozpoznanie „grypy żołądkowej”

Do objawów wirusowego zakażenia przewodu pokarmowego (to specjalistyczna nazwa „grypy żołądkowej”) należą między innymi: mdłości, utrata apetytu, skurcze żołądka i nagłe wymioty, biegunka, gorączka oraz bóle głowy1. Choroba ta może mieć różne podłoże, ale jej najczęstszą przyczyną jest zakażenie wirusowe. Potocznie nazywamy ją „grypą żołądkową”, „jelitową” albo „rotawirusową”.

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

U dzieci w wieku powyżej dwóch lat i u dorosłych zazwyczaj wywołuje ją rotawirus.

Jeśli zakażenie żołądkowo-jelitowe spowodowały bakterie, to zostały one przeniesione drogą fekalno-oralną (to określenie stworzone zostało przez lekarzy i osoby, które chciały w ładny sposób opisać wyjątkowo obrzydliwą drogę przenoszenia baterii). Droga ta  oznacza przedostawanie się odchodów do ust, nosa lub oczu innej osoby. Dzieje się tak, kiedy dotykamy czegoś zanieczyszczonego odchodami, a następnie przecieramy oczy, wycieramy nos lub dotykamy palcami ust albo kiedy pijemy wodę zanieczyszczoną fekaliami.

Z kolei rotawirus przenoszony jest drogą kropelkową podczas kichania czy kaszlu.

Chory może zarażać inne osoby na jeden dzień jeszcze przed wystąpieniem u niego objawów oraz przez kolejne pięć do dziesięciu dni. A jeśli często bywa w miejscach publicznych, to zdarza się, że przenoszony przez niego wirus „dociera” nawet do około 80 000 osób.

Wirus „grypy jelitowej” znajdujący się na różnych przedmiotach może być aktywny nawet dziesięć dni! Kiedy znajdzie się w Twoim organizmie, zacznie szukać możliwości przedostania się do komórek. Namnaża się wewnątrz nich, a następnie przenosi się do innych komórek, zakażając je.

Pierwszą linią obrony przed wirusem jest zatem zapobieganie przedostawaniu się go do wnętrza ciała.

Podstawowe zasady higieny

Nie dotykaj błon śluzowych brudnymi rękami lub innymi przedmiotami niewiadomego pochodzenia, ponieważ bakterie przenikają przez nie z łatwością. Dlatego też jest to najłatwiejsza droga zakażenia.

Bakterie przenosimy zazwyczaj na dłoniach, ponieważ wszystkie „miejsca zgięcia” to obszary ciepłe i wilgotne. Są zatem dla nich przytulnym schronieniem, pozwalającym im na namnażanie się. (Jeśli palisz, pamiętaj o myciu rąk również przed zapaleniem papierosa).

Patogeny przenoszą się najczęściej między osobami, z którymi kontaktujemy się najczęściej, czyli między członkami rodziny lub innymi bliskimi, znajomymi z pracy czy współpasażerami w środkach transportu publicznego. W przypadku dzieci będą to koledzy i koleżanki z przedszkola czy szkoły, a także nauczyciele.

Poręcze w metrze, tramwajach czy autobusach nie są w Europie czyszczone codziennie – jak to ma miejsce w Japonii. Uchwyty wózków sklepowych, przyciski zamków cyfrowych, menu w restauracjach czy klawiatury bankomatów, a także, co może zdziwić, lekarskie stetoskopy czy ciśnieniomierze są prawdziwymi siedliskami bakterii.

Jedno z badań wykazało, że poziom higieny w gabinetach lekarskich nie jest tak wysoki, jak mogłoby się wydawać; dotyczy to szczególnie stetoskopów, ciśnieniomierzy oraz rąk lekarzy. Urząd Ochrony Zdrowia (HAS) we Francji w czerwcu 2007 roku przygotował nawet wytyczne dla gabinetów medycznych ze względu na zwiększoną liczbę zakażeń szpitalnych2.

Naucz się kaszleć w prawidłowy sposób

Prawdopodobnie tak jak i mnie nauczono Cię w dzieciństwie zakrywać usta dłonią podczas kaszlu. Oczywiście lepsze to niż nic i na pewno uchroni osoby znajdujące się w Twoim otoczeniu przed deszczem mikrobów, a także przed niepotrzebnym widokiem Twojego języka, jamy ustnej i gardła.

Jednak kaszląc w ten właśnie sposób, przenosisz zarazki na dłonie. Musisz pamiętać więc, aby umyć je ciepłą wodą z mydłem, a następnie przetrzeć żelem antybakteryjnym. Dzięki temu nie przekażesz kolejnej osobie, z którą się przywitasz, niechcianego prezentu. Możesz też zmniejszyć ryzyko zakażenia innych, zasłaniając usta, jeśli zdążysz, ramieniem lub chusteczką. Przy okazji: już na zawsze zapomnij o chustkach z materiału, których używałeś być może w dzieciństwie, a korzystaj z chusteczek jednorazowych.

Wzmocnij swój układ odpornościowy

  1. Przede wszystkim zadbaj o swoją florę jelitową, która jest kluczowym elementem Twojego układu odpornościowego.
    – Jedz prebiotyki, a także rośliny zawierające włókna (błonnik). Nie są one trawione, ale stanowią pożywienie dla dobrych bakterii znajdujących się w Twoich jelitach.
    – Zażywaj probiotyki, czyli bakterie i drożdże, które mają pozytywny wpływ na Twoje zdrowie i regenerują florę jelitową.
    – Spożywaj fermentowane produkty zawierające kwas mlekowy (takie jak na przykład kapusta kiszona) oraz miso (tradycyjna gęsta pasta japońska, produkowana ze sfermentowanej soi, najczęściej z dodatkiem ryżu lub jęczmienia, soli oraz drożdży)3. Są to produkty pozwalające przywrócić właściwą równowagę flory jelitowej.
  2. Być może słyszałeś już o stosowanej w ziołolecznictwie jeżówce (Echinacea), która wzmacnia układ odpornościowy. Można kupić gotowe nalewki przyrządzone na bazie alkoholowego wyciągu zawierającego substancję czynną i odpowiednio rozcieńczonego. Zapobiegawczo stosuje się trzydzieści kropli nalewki trzy razy dziennie, przyjmując je z wodą lub innym płynem. Kuracja trwa od dwóch tygodni do miesiąca i można ją powtarzać wedle uznania. Butelka zawierająca 50 ml wyciągu z jeżówki kosztuje kilkanaście złotych i powinna wystarczyć Ci na całą zimę.
  3. Guma, spray lub krople propolisowe do rozpuszczania w szklance letniej wody także doskonale wzmacniają układ odpornościowy. Propolis to materiał, który pszczoły wykorzystują do pokrywania wewnętrznych powierzchni ula i uszczelniania szpar, ale przede wszystkim do obrony przed bakteriami lub grzybami. Pszczoły wytwarzają propolis z żywicy, którą zbierają z pączków i kory drzew (zwłaszcza topoli i drzew iglastych) i do której dodają wosk i wydzielinę z gruczołów ślinowych.
  4. Jesienią jest Ci również niezbędna witamina C – niezwykle ważna dla utrzymania Twojego układu odpornościowego w stanie pozwalającym na zwalczanie rotawirusów (lub innych drobnoustrojów), które próbują się przedostać do organizmu. Pamiętaj więc, żeby szczególnie zimą jeść dużo papryki, brokułów, kapusty, pomarańczy i mandarynek, które zawierają duże ilości witaminy C, ale także bananów, które są doskonałym źródłem magnezu. Jednakże mało prawdopodobne jest to, że uda Ci się osiągnąć odpowiednie stężenie witaminy C w organizmie bez zażywania suplementów diety.
  5. Aby wzmocnić układ odpornościowy, warto stosować kontrolę rytmu pracy serca (jej skuteczność potwierdziły badania)4. Technika ta polega na braniu głębszych niż zazwyczaj oddechów. Przez pięć sekund wdychaj powietrze przez nos (dzięki temu bakterie zatrzymają się na włoskach w nosie i nie przedostaną się do gardła), a następnie przez pięć sekund wydychaj je przez usta. Kontrolę rytmu pracy serca stosuj 3 razy dziennie po 5 minut, co nie tylko wzmocni Twoją odporność, ale także pozwoli Ci się uspokoić.
  6. Staraj się wysypiać.
  7. Jedz dużo warzyw i owoców.
  8. Ćwicz na dworze (co najmniej pół godziny dziennie).

Co robić, jeśli zachorujesz?

  1. Przede wszystkim natychmiast zmień dietę (i tak z pewnością zrobisz to ze względu na wymioty i biegunkę). Będziesz tracić dużo płynów, więc, aby zapobiec odwodnieniu, popijaj regularnie wodę ryżową.
    Przepis na wodę ryżową:
    – Przez 30 minut gotuj brązowy ryż w wodzie (w proporcjach 1 : 6), dodając pół łyżeczki soli morskiej.
    – Ryż przecedź przez gazę, a wodę ostudź.
    – Przed podaniem do przygotowanej tak wody ryżowej możesz dodać trochę miodu.
  2. Kiedy odzyskasz apetyt, jedz purée z ziemniaków i marchwi (bez mleka) i gotowanego kurczaka z warzywami oraz pij bulion pozostały po gotowaniu kurczaka.
  3. Później możesz stopniowo wprowadzać ryż i pieczywo.
  4. Po trzech dniach bez biegunki lub wymiotów wróć do swojej zwykłej diety, unikając jednak tłustych potraw i mięsa innego niż gotowany kurczak.

Życzę zdrowia!
Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

******************************************

Źródła:

1. Francuska edycja wikipedii z 14 listopada 2011 r.: http://fr.wikipedia.org/wiki/Gastro-enterite

2. Zalecenia HAS (z 3 listopada 2011 r.) http://www.has-sante.fr/portail/upload/docs/application/pdf/hygiene_au_cabinet_medical_-_recommandations_2007_11_27__18_45_21_278.pdf.

3. Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Miso.

4. Polecam książkę „Guérir” dr. Servana-Schreibera.

Komentarze

Halina Ceglarska 2013-09-20 23:15
Ogromne podziękowania za cenne informacje dotyczące profilaktyki zdrowia i naturalnego leczenia. Właśnie tu, na łamach Poczty Zdrowia, można dowiedzieć się przede wszystkim całej prawdy o zdrowiu człowieka, o naturalnym leczeniu wszelkich dolegliwości a nie zatruwaniu lekami chemicznymi. Z wyrazami wdzięczności i szacunku dla MAESTRO Jean-MarcDupuis. - Halina
Ryszard Widzinski 2014-01-16 11:31
Polecam wszystkim chorym aby przeczytany tekst przerobili praktycznie , efekt murowany ...sprawdzone osobiscie ,rychu
aneta 2014-03-27 16:08
No juz przeszliśmy to 2 tygodnie temu straszny bol brzucha :(:(:( wyleczylismy lekami hemopatycznymi pozdrawiam
Krzysztof 2016-01-28 21:54
Ja miałem już trzy razy grypę żołądkową. Próbowałem ją przeczekać. Nic nie jadłem. Nic to nie dało. Bez przerwy wymiotowałem i miałem straszne rozwolnienie. Nie obeszło się od wizyty u lekarza. Po wstrzymaniu dolegliwości i długiej głodówce ratowałem się lekkim rosołkiem z grysikiem. W następstwie po grypie mój organizm zarządał czegoś kwaśnego. W wyniku czego zjadłem dwa słoiki kiszonych ogórków, a wodę z pod nich wypiłem, następnie wypiłem około pół litra octu winnego. I tak trzymało to mnie przez dwa miesiące. I tyle na ten temat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Najlepsza przyprawa o właściwościach przeciwnowotworowych

Kurkumina to składnik, którego przeciwnowotworowe działanie jest najlepiej udokumentowane w literaturze naukowej. Kurkumina to pochodna... czytaj więcej

Dzień, w którym skręciłem sobie kark

Chciałbym opisać Ci prawdziwą historię, którą możesz dać do przeczytania swoim dzieciom i wnukom. Być może pozwoli im to w... czytaj więcej

900 milionów ludzi cierpi na niedobór tego składnika odżywczego

W krajach uprzemysłowionych prawie co czwarta kobieta i co szósty mężczyzna cierpi na niedobór magnezu. Istnieje więc... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Akceptuję regulamin, politykę prywatności i politykę plików cookies (więcej)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz na otrzymywanie powiadomień e-mail (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych o za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.