×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Pobierz bezpłatnie świąteczny raport: Cynamon - przyprawa o niezwykłych właściwościach zdrowotnych

Dowiesz się:

  • jakie właściwości lecznicze ma cynamon,
  • jaki rodzaj cynamonu wybrać i w jakiej postaci,
  • do jakich potraw stosować tę przyprawę, aby wzbogacić smak i nie stracić jej cennych właściwości.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2014-07-22

Jak ochronić się przed chorobą Alzheimera?

Wiele osób jest zaniepokojonych wzrostem zachorowań na chorobę Alzheimera. Jednak nowe dane pokazują, że występowanie tej choroby spektakularnie spada.

Dokładniej rzecz ujmując, epidemia choroby Alzheimera, której obawiali się naukowcy, nie ma miejsca.

Obecne pokolenie osób po 65. roku życia choruje na demencję starczą i chorobę Alzheimera rzadziej niż poprzednie pokolenia.

Są ku temu powody, obecnie badane przez naukowców. Oto, w jaki sposób Ty także możesz skorzystać z tych odkryć i znaleźć się w gronie osób ochronionych przed chorobą Alzheimera.

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Epidemia się cofa

Aż do 2000 r. naukowcy sądzili, że demencja, w tym choroba Alzheimera jako najpowszechniejsza, są w sposób nieunikniony wywoływane starzeniem się.

Im bardziej starzeje się społeczeństwo, tym coraz więcej przypadków choroby Alzheimera. Kropka. To była tradycyjna wizja według medycyny uniwersyteckiej.

Choroba Alzheimera występuje niezwykle rzadko poniżej 60. roku życia. Między 60. a 70. rokiem występuje u ok. 1% populacji. Jednak potem ryzyko zachorowania wzrasta. Między 70. a 80. rokiem życia choruje już 5% społeczeństwa, a powyżej 80. roku – jeszcze więcej.

Naukowcy przewidywali więc, że liczba chorujących na chorobę Alzheimera do 2050 r. potroi się, z fatalnymi skutkami dla ludzi. Dla otoczenia osoby chorującej jest to bowiem jedno z najtrudniejszych doświadczeń życiowych. To bezradne obserwowanie, jak u bliskiej osoby zanikają wspomnienia, zmienia się osobowość, cofają się zdolności umysłowe. Temu wszystkiemu często towarzyszy ciężka depresja. I tak aż do śmierci pacjenta. Dodatkowo, roczny koszt opieki i terapii osoby z chorobą Alzheimera jest wyższy niż przeciętne wynagrodzenie!

Kiedy Apokalipsa?

Na szczęście zapowiedziana apokalipsa nie nadchodzi. Wedle prognoz z 1994 roku Anglia powinna odnotować 900 tysięcy chorych na demencję w 2013 r. Jednak wcale tak nie jest. Badanie wykonane przez Uniwersytet Cambridge i opublikowane w „The Lancet” pokazuje, że liczba chorych tylko nieznacznie wzrosła, mimo starzenia się społeczeństwa1.

Inne badanie, przeprowadzone w Danii i opublikowane w tym samym czasopiśmie potwierdza te wyniki: pokolenie osób urodzonych w 1915 r. jest odporniejsze na choroby umysłowe niż pokolenie osób urodzonych w 1905 r.

Jaki jest sekret tych młodszych pokoleń, że są bardziej niż ich poprzednicy odporni na spadek sprawności umysłowej?

Mózg bardziej pobudzany

Niecodziennie zachwalam używanie komputerów, smartfonów i gadżetów elektronicznych. Ale faktem jest, że wkroczenie multimediów w nasze życie sprawia, iż ludzkie mózgi są dużo bardziej pobudzane niż jeszcze 50 lat temu.

Od dawna wiadomo, że gra na instrumencie muzycznym, rozwiązywanie krzyżówek i granie w brydża utrzymują sprawność mózgu i pozwalają walczyć z demencją i chorobą Alzheimera. Podobnie działa uczenie się języka obcego.

Co więcej, naukowcy po 25 latach obserwacji potwierdzają, że osoby wykonujące zawody bardzo wymagające intelektualnie, rzadziej dotyka choroba Alzheimera.

Również osoby prowadzące aktywne życie społeczne, które stymuluje mózg, dłużej zachowują zdolności umysłowe.

Wniosek dla Ciebie jest taki, że warto utrzymywać aktywność umysłową bez względu na wiek. Im bardziej pobudzasz mózg, tym dłużej będziesz sprawny. Do swojej „gimnastyki mózgu” możesz śmiało dołączyć gry na urządzeniach elektronicznych i czytanie ciekawych artykułów w internecie.

Naczynia krwionośne w dobrym stanie

Dobrze ukrwiony mózg jest niezbędny do zachowania prawidłowych zdolności umysłowych.

Jest to możliwe tylko wtedy, jeśli masz zdrowe i solidne naczynia krwionośne.

Warunkiem jest prowadzenie zdrowego trybu życia, bez papierosów, za to z dużą ilością świeżych i kolorowych warzyw oraz owoców (głównie czerwonych), bogatych w antyoksydanty. Dodatkowo powinieneś dostarczać sobie tłuszczów typu omega-3 (w tłustych rybach z zimnych mórz, orzechach, oleju rzepakowym, w portulace) i ograniczać prozapalne omega-6 (olej kukurydziany i słonecznikowy).

Taka dieta zmniejsza oczywiście również ryzyko chorób krążenia, ponieważ tętnice są lepiej chronione. To, co jest dobre dla serca, jest zarazem dobre dla mózgu.

Jednak najgorszym wrogiem dla naczyń krwionośnych jest cukier. Cukrzykom częściej grozi ślepota, a nawet amputacja. Dlaczego? Ponieważ cukrzyca jest chorobą, w której organizm nie radzi sobie z regulacją poziomu cukru we krwi. Kiedy poziom glukozy we krwi jest zbyt wysoki, uszkadza to małe naczynia krwionośne, zwane naczyniami włosowatymi (są cienkie jak włosy). Naczynia włosowate odpowiadają za ukrwienie dna oka, dlatego ich uszkodzenia mogą się wiązać z utratą wzroku. Pod wpływem cukru naczynia się zwężają i zatykają.

Naczynia włosowate są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wszystkich narządów, w szczególności mózgu. Dlatego choroba Alzheimera przez niektórych zwana jest również „cukrzycą typu III”, ponieważ źle funkcjonująca regulacja stężenia glukozy we krwi (glikemii) zmniejsza ukrwienie mózgu i osłabia zdolności umysłowe.

Najczęstszym powodem problemów z glikemią jest nadmiar węglowodanów w diecie, w tym zbóż. Zboża, mimo iż nie są słodkie w smaku, w jelicie przekształcają się w cukier i powodują szybki wzrost poziomu cukru we krwi po spożyciu.

Co jeszcze odżywia mózg?

Najlepszymi składnikami odżywczymi dla mózgu są witamina C i E (z uwagi na ich efekt antyoksydacyjny) oraz witaminy z grupy B (w szczególności kwas foliowy – witamina B9), a także kwasy tłuszczowe omega-3, o których już wspomniałem.

Te składniki w dużej ilości znajdziesz w diecie śródziemnomorskiej, obfitującej w świeże warzywa, owoce, ryby, oliwę z oliwek, a ubogiej w czerwone mięso i produkty przetworzone przemysłowo.

Z jednej strony jest duża szansa, że tendencja do spadku chorób demencyjnych będzie nadal się utrzymywać. Poprzednie pokolenia niewątpliwie bardziej doświadczyły niedożywienia (np. z powodu wojen) niż dzisiejsze pokolenie osób starszych. Dodatkowo coraz więcej osób ma świadomość wpływu odżywania na kondycję organizmu.

Z drugiej strony pokolenia powojenne mają znacznie większą tendencję do śmieciowego jedzenia (ciastka, cukierki, chipsy, napoje gazowane, smażone tłuszcze). Stąd otyłość i cukrzyca, które zwiększają ryzyko demencji starczej.

Z tej perspektywy wcale nie jest takie pewne, że gadżety elektroniczne w dłuższej perspektywie są dobre dla mózgu, bowiem skłaniają raczej do siedzącego trybu życia (żeby nie powiedzieć po prostu: do rozwalenia się na kanapie).

W każdym razie, ja bardzo mocno nakłaniam, aby zamiast gry komputerowej wybrać spacer ożywiony pasjonującą rozmową z przyjacielem. Stymulacja mózgu gwarantowana!

Zdrowia życzę!
Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

NOWOŚĆ. Tajemnice bycia młodym do późnej starości: niesamowity jest obecny postęp w dziedzinie medycyny przeciwstarzeniowej (Anti-Aging)! Teraz możesz korzystać z tych osiągnięć, stosując się do porad dra Thierry’ego Hertoghe’a, założyciela Światowego Stowarzyszenia Medycyny Anti-Aging. Przejdź tutaj.

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

******************************************

Zapraszam do śledzenia Poczty Zdrowia na Twitterze: http://twitter.com/PocztaZdrowia i na Facebooku: www.facebook.com/PocztaZdrowia

******************************************

Źródło:

1. The Lancet, vol 382, page 1405/UK MRC.

Komentarze

Kuba 2014-07-22 09:13
ktoś tu ewidentnie pomylił olej rzepakowy z lnianym, jeśli chodzi o omega-3; no i oczywiście chodzi też o "statyny", nie o "statymy"; ...pewnie ktoś to przepisywał na zastępstwie...
Marzena Sowińska 2014-07-30 10:56
Witam. I Kuba ma rację. Autor też ma rację, mózg musi być pobudzany, więc nie należy oglądać tylko telewizję. Mama porównanie u swoich znajomych i nie tylko, Ci aktywni myślą logicznie, ale Ci, którzy tylko oglądają telewizję (nie mają żadnych zainteresowań (wiek około 50), mają zaburzenia w myśleniu, czasami mnie śmiech ogarnia, ale to wcale nie jest śmieszne. Mówimy, że ludzie są "ograniczeni" , to choroba, którą można cofnąć, wystarczy pracować "głową", nie siedzieć bezczynnie. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Bądź młodszy za rok

Niedawno moją uwagę przyciągnął długi artykuł w prasie amerykańskiej o 95-letnim mężczyźnie, który codziennie przepływa... czytaj więcej

Uwaga: nierzetelne informacje dotyczące witamin!

Wystarczy przejrzeć gazety lub zajrzeć do Internetu, aby trafić na dziesiątki artykułów, które przestrzegają nas przed stosowaniem... czytaj więcej

Ebola: katastrofa

Wolałbym nie być posłańcem, który przynosi złe wieści, jednak okazuje się, że niestety miałem rację co do wirusa Ebola. W... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Akceptuję regulamin, politykę prywatności i politykę plików cookies (więcej)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz na otrzymywanie powiadomień e-mail (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.