×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2016-09-06

Jestem szczupła dzięki papierosom...

Kiedyś uważano, że kobietom nie wypada palić papierosów. 

A to zupełnie nie urządzało producentów papierosów. 

Oto, jak przekonali kobiety do palenia. 

„Mam szczęście, jestem szczupła dzięki papierosom”

„Wielkie uderzenie” przyszło w 1929 r. od marki papierosów Lucky Strike wraz z pierwszą kampanią reklamową papierosów dla kobiet. 

„Lucky Strike” znaczy „uderzenie szczęścia”. Marka wykorzystała grę słów z tym związaną i wypuściła plakaty, na których młoda kobieta tłumaczyła, że jest „szczęśliwą dziewczyną” (Lucky girl), ponieważ znalazła „nowy sposób na zachowanie smukłej sylwetki”: 

 

 zdjęcie=

Rok 1929 – pierwsza reklama papierosów Lucky Strike 
mająca na celu rozpropagowanie palenia wśród kobiet

Sekret tej „szczęśliwej dziewczyny”? Za każdym razem, kiedy mam ochotę na cukierka, zapalam lucky strike’a. Nie do wiary jak bardzo ten subtelnie palony smak mnie zaspokaja… Naprawdę mam szczęście! –  wyjaśnia. 

Argument, że tytoń odchudza, ponieważ hamuje apetyt i odwodzi od podjadania, nie urodził się wczoraj. Został wymyślony przez samych producentów papierosów, aby zachęcić do palenia także kobiety! 

Kampania ta odniosła ogromny sukces, ale w końcu się wypaliła. W latach 60. ubiegłego wieku trzeba było znaleźć nowy sposób. 

Wykorzystać feminizm, by paliły

Według socjologa Thomasa Francka, specjalisty ds. historii reklamy, reklamodawcy odkryli wówczas jeszcze lepszy haczyk niż linia talii: feminizm

Aż do lat pięćdziesiątych ideał kobiety promowany w reklamie to wizerunek kobiety niepracującej, pani domu, dobrej żony i matki.

Ogromnym problemem dla producentów przemysłowych był fakt, że do zalet dobrej żony i matki zaliczano oszczędność oraz rozsądne zarządzanie małżeńskim majątkiem. Dzięki zmysłowi praktycznemu, kulinarnym talentom i umiejętności szycia pozwalającej na cerowanie skarpetek i poprawianie sukien, taka idealna kobieta miała denerwujący zwyczaj konsumowania jak najmniej.

zdjęcie nr 2

Pilna robiła się zmiana tego stanu rzeczy, by zwiększyć sprzedaż wszelkiego rodzaju artykułów. 

Grając na nucie feministycznej, zachęcając kobiety do „odzyskiwania wolności”, do „odrzucania konwencji”, do „afirmowania samej siebie”, spece od reklamy odkryli nowe pokłady konsumpcji. 

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Kobiecy papieros

Najbardziej znana feministyczna kampania reklamowa w latach 60. XX w. została przygotowana przez amerykańską agencję reklamową Leo Burnett – tę samą, która stworzyła kowboja Marlboro

Hasło reklamowe kampanii brzmiało: Kawał drogi za Tobą, Kochanie (You’ve come a long way, baby). To bezpośrednia aluzja do drogi, którą kobiety musiały przemierzyć, by zdobyć swoje prawa. 

Kampania przedstawiała (wymyślone) perypetie kobiety, którą w 1913 r. przyłapano na paleniu papierosów i z tego powodu wyrzucono z pociągu.

zdjęcie nr 3

Reklama ta miała za zadanie kojarzyć się także z innymi walkami o „prawa”, np. prawa Afroamerykanów niewpuszczanych do autobusu ze względu na kolor skóry. 

Od tamtej pory czasy się zmieniły, kobiety wywalczyły sobie swoje prawa i wreszcie mogą palić do woli. Byłoby więc bardzo głupie nie korzystać z tego przywileju zdobytego takim nakładem sił! 

Kobieta prezydentem USA

Twórcy reklamy z Leo Burnett wpadli także na pomysł obiecywania kobietom, co było wówczas bardzo śmiałym pomysłem, że wkrótce jedna z nich będzie ubiegać się o fotel prezydenta Stanów Zjednoczonych. 

To ciągle pozostawało w dziedzinie utopii, ale już teraz kobiety mogą, jak zapewniali spece od reklamy, korzystać z ostatniego wywalczonego sobie przywileju, czyli prawa do palenia papierosów Virginia Slims.

zdjęcie nr 4

Tekst reklamowy brzmiał następująco: Pewnego dnia, kobieta będzie się ubiegać o fotel prezydencki. Do tego czasu, masz papierosy Virigina Slims, smak dla dzisiejszej kobiety.

„Kobiety mają biologiczną wyższość nad mężczyznami”

Jeszcze bardziej bezpośrednie były afisze stwierdzające, że „kobiety mają biologiczną wyższość nad mężczyznami” i że dlatego właśnie papierosy są stworzone specjalnie dla nich.

zdjęcie nr 5

Moje tłumaczenie tekstu tej reklamy to: Produkujemy Virginia Slims specjalnie dla kobiet, ponieważ mają one biologiczną wyższość nad mężczyznami. 

Dokładnie tak, wyższość. Kobiety są bardziej odporne na głód, zmęczenie, ciężkie przejścia, szok i choroby niż mężczyźni.

Kobiety mają dwa chromosomy X, natomiast mężczyźni mają tylko jeden X i jeden Y… które niektórzy eksperci uważają za niższą postać chromosomu.

Mają również mniej skłonności do łysienia, mniej jest kobiet albinosek, o słabo wykształconych gruczołach potowych, daltonistek, krótkowidzów, mają mniej problemów ze szkliwem zębów, odklejaniem się siatkówki, i siwymi pasmami we włosach. 

W nawiązaniu do tego i wielu innych faktów, producenci papierosów Virginia Slims uważają, że to wysoce niestosowne, by kobiety dalej paliły grube i wulgarne papierosy stworzone dla mężczyzn.

W radiowej reklamie papierosów Virginia Slims męski głos grzmiał:

Jeszcze niedawno, wy, kobiety, nie miałyście żadnych praw. Ani prawa głosu, ani prawa własności, ani prawa do zarabiania pieniędzy. To było w czasach, kiedy uwięzione w gorsetach nie miałyście się czym zająć. To było w czasach, kiedy musiałyście się kryć na strychu, kiedy chciałyście sobie zapalić papierosa. Palić w obecności mężczyzny? Niech Was Pan Bóg chroni!1

W niewiarygodnie bezwstydny sposób specjaliści od reklamy odwołali się więc do poczucia niezależności i godności kobiet, aby zachęcić je do palenia, bez żadnego zażenowania kładąc na jednej szali brak prawa głosu i fakt niepalenia! 

„Wolność” przychodzi przede wszystkim wraz z konsumpcją

Thomas Franck szacuje, że w latach 60. ubiegłego wieku nigdzie nie było widać tyle walki feministycznej, ile w reklamie.

Według niego, to nie książki Simone de Beauvoir spopularyzowały feminizm, tylko tłum zachłannych twórców reklam i producentów przemysłowych, którzy wydoili z tej idei, ile tylko się dało, by zapewnić sprzedaż swoich produktów.

I tak na przykład ta reklama telewizyjna, w której, jak w tylu innych, przeszłość przedstawiono jako czasy ucisku kobiet. A następnie, kiedy ciągle jeszcze w tle słychać głos komentatora, kobieta wyciąga parę nożyczek i rzucając porozumiewawcze spojrzenie w stronę kamery, zaczyna się „uwalniać od przeszłości”, rozcinając swoje ubranie.

I tu niespodzianka: po rozcięciu konformistycznej sukienki, widzimy, że ma na sobie najmodniejsze ubranie, ponętne pończoszki i buty na wysokich obcasach w żywym kolorze. A ponieważ „wolność” przychodzi przede wszystkim wraz z konsumpcją, kobieta rozpuszcza włosy układa je na nowo (korzystając przy tym z najmodniejszego lakieru do włosów), maluje rzęsy, zakłada fantazyjne kolczyki, chwyta torebkę, swoje kobiece pismo, swoje okulary słoneczne i odjeżdża z piskiem opon, siedząc za kierownicą małego kabrioletu, nie zapominając oczywiście o rock and rollu i… papierosie Virginia Slims! 

Kawał drogi za Tobą, Kochanie (You’ve come a long way, baby) – wykrzykuje znów męski głos z podziwem. 

I rzeczywiście, nic nie mogło zrobić większej przyjemności producentom przemysłowym i specom od reklamy niż powodzenie w przekształcaniu dążenia kobiet do emancypacji w skoncentrowaną gorączkę konsumpcyjną. 

„Zbuntuj się, kup mój produkt!”

Chociaż niewielu spośród nas pamięta jeszcze kampanię reklamową papierosów Virginia Slims, to miała ona tak silny oddźwięk, że wciąż jest on aktualny2.

Cały przemysł reklamowy wskoczył na tego konia, gdyż każdy próbował zaprezentować swój produkt jako jedyny sposób na „uwolnienie się” ze wszystkich opresji. 

Specjaliści od reklamy odkryli sposób na to, jak rozbić bank, z którego ciągle w pełni korzystają w odniesieniu do wszystkich grup społecznych, poczynając od młodzieży, ciągle wzywanej do „uwolnienia się”, a nawet do „zbuntowania się”… poprzez noszenie takich tenisówek, takiej czapki, takich słuchawek, takiego sprzętu audio, takiej torby, używanie takiego kosmetyku, granie w taką grę, picie takiego napoju czy jedzenie takiego świństwa. 

Największym osiągnięciem speców od reklamy było oczywiście przekonanie odbiorców, że ten ruch zrodził się „spontanicznie” w głowach młodzieży (lub innej grupy społecznej), która pewnego pięknego poranka rzekomo odczuła gwałtowną potrzebę manifestowania swojej „tożsamości” lub swojego „buntu” poprzez kupowanie takiego czy innego produktu. 

Oczywiście wszystko to dzieje się w kierunku dokładnie odwrotnym

Nieszczęśni „buntownicy” i inne „zakały”, których pełno w naszych centrach handlowych, na naszych osiedlach i w naszych liceach, są zbiorową ofiarą tego samego mitu zbudowanego od podstaw przez przemysł reklamowo-medialny. Przekonani, że wyrażają swoją własną i nieskrępowaną indywidualność, starają się wszyscy upodobnić do tych samych raperów, piłkarzy i innych gwiazd telerzeczywistości, którzy „dziwnym trafem” wyznają ze wszystkich sił ten sam ideał estetyczny i konsumpcyjny

Obsypani tymi samymi produktami złej jakości sprzedawanymi po kosmicznych cenach, ponieważ noszą markę-fetysz, są ostatecznymi ofiarami drapieżnej reklamy. 

Całe ich życie jest ukierunkowane na metodyczne nabywanie tych symboli konsumpcyjnych, bez których – jak zostali przekonani – nie są nic warci i ich życie również nie jest nic warte. 

Nie będziemy więc dziękować specom od reklamy odpowiedzialnym, poprzez konsekwencje ich manipulacji, za epidemię raka płuc, który w coraz większym stopniu atakuje również kobiety. 

Ale nie będziemy im również dziękować za to, co uczynili z młodzieży, i w rzeczywistości także z innych grup społecznych, przekonanych, że „pokazują swoją inność”, będąc niewolnikami takiej czy innej marki. 

Autentyczna „wolność” to przede wszystkim wolność od iluzji i pułapek! Przychodzi po poważnej refleksji na temat wyborów dokonanych w naszym życiu, poczynając od ideałów, za którymi podążamy. „Drzewo ocenia się po owocach” - mówi tekst biblijny. Więc tak, nauczmy nasze dzieci oceniać skutki, które przyniesie im wyznawanie takich czy innych ideałów. 

Jeśli wyznawanie danego ideału nie wiąże się przede wszystkim z myśleniem, z czytaniem czy z rozważaniem, lecz z sięgnięciem po kartę kredytową, trzeba nauczyć je mówić sobie: „Uwaga!”

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

NOWOŚĆ. Tajemnice bycia młodym do późnej starości: niesamowity jest obecny postęp w dziedzinie medycyny przeciwstarzeniowej (Anti-Aging)! Teraz możesz korzystać z tych osiągnięć, stosując się do porad dra Thierry’ego Hertoghe’a, założyciela Światowego Stowarzyszenia Medycyny Anti-Aging. Przejdź tutaj.

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

 

---

Źródła:

1) Cytowany przez Thomasa Francka, s. 156.

2) Można znaleźć wiele zdjęć z tej kampanii na tej stronie:

http://www.printmag.com/design-inspiration/mad-men-truth-about-cigarettes/

---

Komentarze

wt 2016-09-06 12:35
Halo Moi Drodzy ! Papierosy a szczuplosc. Jak mialem miedzy

120 a 130 kg palilem do 70 szt. dziennie i to nie Jakis tam, tylko

bez ustnika, kubanskie czarne lub francuskie Gauloisen tez

czarne i ani grama mi nie ubylo. Potem "zlapalem" wrzody zoladkowe i rzucilem w 1 dzien palenie (1980r.) i nie pale.

Waga odobna. Moja slubna ukochana walczyla dzielnie jeszcze

wiele lat potem z papierosem w ustach. Az idzie do dr., bo ja

dusi cos. Dr. zajrzal, zbadal i rzekl: Bedzie dusic az pani rzuci

palenie. I co ? i Cholera mial racje. No i ona tez nie pali.

A wiec.... Pozdrawiamy cieplo i b. mile. My Dwoje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Leki, które zażywasz, mogą Ci zaszkodzić

W Polsce nie ma na ten temat wiarygodnych danych, więc opowiem Ci o sytuacji we Francji. W moim kraju co roku zgłaszanych jest aż... czytaj więcej

Metoda Butejki

Konstantyn Pawłowicz Butejko to naukowiec, o którym bez wątpienia muszę Ci dzisiaj napisać. Nigdy wcześniej o tym nie wspominałem,... czytaj więcej

Różeniec górski: złoty korzeń na stalowe nerwy

  Na początku pierwszej dekady XXI wieku zachodni naukowcy uzyskali dostęp do tajnych badań przeprowadzonych przez Związek Radziecki... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.