×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2016-06-16

Mistrz jogi, przed którym drży przemysł kosmetyczny

Nie mówi się o nim w kanałach telewizji publicznej, która jest przesiąknięta reklamami produktów masowej konsumpcji (artykułów spożywczych, kosmetycznych, gospodarstwa domowego czy środków czystości).

A jednak...

A Nestlé, L’Oréal, Procter & Gamble, Colgate-Palmolive i Unilever chcąc nie chcąc znalazły się na świeczniku… Te marki pojawiają się w naszych mediach nieustannie dzięki ich nieograniczonemu budżetowi marketingowemu.

W Indiach gigantyczne koncerny kosmetyczne są powoli wypierane przez Patanjali – nową markę artykułów ajurwedyjskich (zainspirowanych tradycyjnym systemem medycyny hinduskiej), założoną zaledwie osiem lat temu przez jogina Babę Ramdeva.

Firma o celach charytatywnych

Baba Ramdev jest jednym z najbardziej znanych guru w Indiach. Ten tytuł odnosi się nie tylko do jogi, ale także do medytacji i ajurwedy.

Jogin żyje bardzo skromnie i nie posiada żadnych udziałów w Patanjali Ayurved Ltd – handlowym imperium, które zawdzięcza mu swój dynamiczny rozwój.

Wszystkie dochody firmy są przeznaczane na aśramę (miejsce ciszy i modlitwy) jogina Baby Ramdeva i na cele charytatywne.

Działalność mistrza popierają nie tylko gwiazdy hinduskiego kina Bollywood, ale przede wszystkim premier Indii Narendra Modi, który jest jednym z uczniów Baby Ramdeva.

Artykuły zainspirowane starożytnymi tradycjami leczniczymi

Patanjali oferuje ponad 700 produktów opartych na starych przepisach wywodzących się z tradycyjnej formy medycyny hinduskiej.

Między innymi:

  • pasta do zębów na bazie roślin i węgla służąca do naturalnego wybielania zębów,
  • szampon na bazie akacji poprawiający kondycję i wygląd włosów,
  • maść z ziół przeciwko astmie i zanikom pamięci,
  • mydło zawierające odchody i mocz świętych krów – zwierzęcia będącego symbolem hinduizmu,
  • środki czystości na bazie roślin ajurwedyjskich,

a także:

  • kosmetyki do makijażu,
  • olejki do masażu,
  • artykuły żywnościowe,
  • suplementy diety, takie jak na przykład znany z właściwości zapobiegających starzeniu sok z agrestu.

Nic dziwnego, że te artykuły szybko zyskały popularność.

Ajurweda, nauka o życiu

Ajurweda jest kompleksowym systemem medycyny opartej na świętych tekstach z czasów starożytnych Indii skupiający się na pacjencie, a nie na chorobie. Poza leczeniem i profilaktyką celem medycyny ajurwedyjskiej jest realizacja samego siebie.

Opiera się ona na diecie i farmakopei ajurwedyjskiej. Badania kliniczne potwierdziły skuteczność kluczowych środków stosowanych w ajurwedzie:

  • kurkumy na wrzody żołądka1,
  • gumy guggul na choroby serca2,
  • kozieradki na poprawę wrażliwości organizmu na insulinę (cukrzyca typu 2)3,
  • Gymnema sylvestre na zmniejszenie poziomu cukru we krwi4,
  • żywicy z drzewa Boswellia na łagodzenie dolegliwości związanych ze zwyrodnieniowym zapaleniem stawów5.

Tanie produkty dostępne nawet dla najuboższych

Najbardziej zdumiewa to, że produkty firmy Patańdźali są o wiele tańsze niż artykuły sprzedawane na rynku indyjskim przez konkurencję.

Na przykład rozmarynowy szampon przeciwłupieżowy Patanjali kosztuje 40% mniej niż szampon przeciwłupieżowy Head & Shoulders będący wyrobem firmy Procter & Gamble.

Mydło z drzewa sandałowego marki Patanjali jest dwukrotnie tańsze niż mydło Hamam – jeden z podstawowych produktów rozprowadzanych przez markę Unilever w Indiach.

Wydaje się to wręcz nieprawdopodobne. Wszyscy jesteśmy przecież przyzwyczajeni, że za produkty bez parabenów, SLS-ów i innych szkodliwych substancji trzeba płacić więcej!

Sukces firmy Patanjali polega na jej niezrównanej sieci dystrybucji.

Aśrama Baby Ramdeva sfinansowała otwarcie aptek ajurwedyjskich i kliniki o charakterze charytatywnym w całych Indiach, a zwłaszcza w małych miejscowościach, do których nie docierają produkty Procter & Gamble czy L’Oréal.

Popularność Baby Ramdeva sprawia, że wszyscy uwielbiają produkty jego firmy i mobilizują się, żeby ją promować. Od słowa do słowa i każdy nabiera zaufania do artykułów Patanjali.

Niesamowity sukces

Wszystko wydarzyło się w przeciągu zaledwie kilku lat.

W zeszłym roku obrót firmy wzrósł o 70%, to jest o ponad miliard złotych.

W ciągu ostatnich pięciu lat w Indiach popyt na tradycyjne kosmetyki wzrósł o 7,5% na rok, podczas gdy popyt na artykuły ajurwedyjskie wzrósł o 13%, czyli niemalże dwukrotnie więcej. A to zaledwie początek…

Baba Ramdev jest zdania, że firma Patanjali stanie się liderem na rynku w przeciągu następnych pięciu lat.

Dlaczego giganci kosmetyczni nie mają szans?

L’Oréal usilnie próbuje wprowadzić na rynek swoje wersje produktów ajurwedyjskich.

Unilever pospiesznie kupuje lokalne biznesy produkujące kosmetyki ajurwedyjskie, a zatrudnione w koncernie osoby gorączkowo przeszukują religijne pisma hinduskie w poszukiwaniu przepisów na kremy.

Jednak to oczywiste, że te ogromne firmy nie znają się na medycynie ajurwedyjskiej i każdy doskonale wie, że ich podejście ma czysto marketingowy charakter.

Aby nadrobić słabą sieć dystrybucji, koncerny wydają fortunę na kampanie reklamowe, a żeby zachować odpowiednie marże, są zmuszone sprzedawać swoje produkty za duże pieniądze.

Ich porażka jest nieunikniona.

W każdym razie ich wizerunek ma zbyt negatywny charakter, a mieszkający w Indiach ludzie mają swój rozum i wiedzą, że te firmy nie wahają się przed używaniem produktów chemicznych, barwników i środków konserwujących, których konsumenci nie chcą.

Jednym słowem działania tych firm stanowią uosobienie przeszłości.

Zmiany dotrą i do nas

Można się dziwić i pytać, jak to się stało, że rewolucja zaczęła się w kraju o wiele uboższym niż kraje europejskie.

To dlatego, że Hindusi są mniej rozpuszczeni niż Europejczycy i chętniej biorą się za kontrofensywę.

Jednak i my mamy dość produktów pełnych szkodliwych substancji i nie chcemy ich wcierać w swoją skórę.

Istnieją malutkie firmy, które starają się wypełnić tę lukę, ale wciąż nie na skalę, która stanowiłaby zagrożenie dla gigantów przemysłu kosmetycznego.

Jestem pewien, że Baba Ramdev pewnego dnia wkroczy również do Europy. To dopiero będzie coś! Ciekawe, gdzie się podzieją absolwenci szkół marketingowych, jeśli L’Oréal i Unilever znikną z rynku? 

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

NOWOŚĆ. Tajemnice bycia młodym do późnej starości: niesamowity jest obecny postęp w dziedzinie medycyny przeciwstarzeniowej (Anti-Aging)! Teraz możesz korzystać z tych osiągnięć, stosując się do porad dra Thierry’ego Hertoghe’a, założyciela Światowego Stowarzyszenia Medycyny Anti-Aging. Przejdź tutaj.

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Zapraszam do śledzenia Poczty Zdrowia na Twitterze: http://twitter.com/PocztaZdrowia i na Facebooku: www.facebook.com/PocztaZdrowia

---

Źródła:

1) http://www.passeportsante.net/fr/Solutions/PlantesSupplements
/Fiche.aspx?doc=curcuma_ps

2) http://www.passeportsante.net/fr/Solutions/PlantesSupplements
/Fiche.aspx?doc=guggul_ps

3) http://www.passeportsante.net/fr/Actualites/Dossiers/Dossier
Complexe.aspx?doc=produits-naturels-benefiques-diabete-
type-2-le-fenugrec-pour-reduire-l-insulinoresistance

4). http://www.passeportsante.net/fr/Solutions/PlantesSupplements
/Fiche.aspx?doc=gymnema_ps

5) http://www.passeportsante.net/fr/Solutions/PlantesSupplements
/Fiche.aspx?doc=boswellie_ps

---

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

W moim biurze się pości

W moim biurze jest nas z dwadzieścioro, średnia wieku 30 lat (ja sam jestem jednym z najstarszych). Mnóstwo ludzi z dyplomami,... czytaj więcej

Suchość w gardle, cienie pod oczami oraz nieprzyjemny zapach z ust…

Zła wiadomość jest taka, że wymienione przeze mnie przypadłości rzadko występują w odosobnieniu. Na ogół osoby, u których... czytaj więcej

Cholesterol: ważne informacje

Pomimo ostrzeżeń lekarzy takich jak profesor Philippe Even lub doktor Michel de Lorgeril dotyczących mitów o cholesterolu (wyjaśniają... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.