×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2017-04-18

Nowość: zasiłek na Coca-Colę

Od czasu kryzysu gospodarczego w 2008 r. liczba Amerykanów pobierających zasiłki na kupno żywności wzrosła z 28 milionów do 45,4 milionów. Jest to wzrost o 62%. Teraz już dotyczy to co siódmego Amerykanina.

Otrzymują oni „kupony żywnościowe” (tzw. food stamps, po angielsku), wydawane przez rząd federalny osobom o niskich dochodach. Kupony te powinny służyć do zakupów żywności.

Problem: niedawno opublikowane badanie wykazało, że ludzie wykorzystują te kupony, aby nabyć ogromne ilości napojów gazowanych, takich jak Coca-Cola lub Fanta. W następnej kolejności kupowane są inne słodkie napoje, takie jak Nestea, Red Bull oraz soki z owoców na bazie koncentratów 1.

To odpowiada około 600 litrom napojów gazowanych rocznie na czteroosobową rodzinę.

A zatem „kupony żywnościowe” wydają się być zasiłkiem na koncerny typu Coca-Cola.

„W ten sposób, kupony żywnościowe stanowią wielomiliardową dotację dla producentów napojów gazowanych”, oceniła Marion Nestle, profesor żywienia na Uniwersytecie Stanu Nowy Jork w wywiadzie dla New York Times2.

Warzywa = 7% budżetu

Kupony żywnościowe wynikały z dobrych pobudek.

Celem była poprawa żywienia najbiedniejszych grup ludności.

Ale słodzone napoje, lody, cukierki, słodycze, krakersy, gotowe dania mrożone, ciastka i ketchup nie zostały wykluczone z programu. I to na te cele wydawane jest 36% wartości kuponów żywieniowych.

Natomiast na warzywa przeznacza się jedynie 7,2% wartości. A na owoce jeszcze mniej, bo 4,7%.

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Warzywa: jeść lepiej i taniej

To głupota, ale w ostatnich latach w opinii publicznej szerzy się przekonanie, że „świeże warzywa są drogie”.

To prawda, jeśli w styczniu chcesz jeść kenijski groszek cukrowy, chilijskie winogrona czy pomidory z ogrzewanych szklarni. Wszystkie te rozwiązania są katastrofalne dla środowiska naturalnego.

Ale pomijając tego typu zachcianki, świeże warzywa sezonowe pozostają najmniej kosztownym składnikiem diety.

Warzywa zawsze są tańsze niż przekąski, fast-foody i dania gotowe, nawet te najgorszej jakości.

Gdybyś jeszcze nie był do końca przekonany, poniżej znajdziesz osiem wskazówek, jak jeść warzywa i się nie zrujnować:

  1. Wybieraj warzywa sezonowe. Większość warzyw i owoców dojrzewa w krótkim okresie czasu i wtedy są tanie. To także moment, kiedy są najlepsze.
  2. Wybieraj warzywa zawsze tanie: marchew, rzepę, kapustę, pory. Powinniśmy zwłaszcza odkryć na nowo kapustę – we wszystkich odmianach, pod wszystkimi postaciami, na surowo i gotowaną, w tym także kapustę kiszoną i brukselkę, zwłaszcza zimą i na przedwiośniu.
  3. Owoce kupuj na różnych etapach dojrzewania, aby uniknąć strat. Pamiętaj: najdrożej kosztuje nie to, co kupujemy, tylko to, co wyrzucamy.
  4. Kupuj bezpośrednio od producenta, jeśli masz szczęście mieszkać na wsi. W niektórych miejscach możliwe jest nawet umówienie się z rolnikiem i samodzielne zrywanie owoców i warzyw, a dzięki temu nie płaci się za robociznę, zyskując jednocześnie okazję do użytecznej i przyjemnej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
  5. Wyszukuj nowe inicjatywy dążące do sprzedania artykułów uznanych za nie dość dobre do sprzedania w supermarketach. Takich inicjatyw jest mnóstwo tu i tam, gdyż o wiele lepiej jest, by owoce i warzywa skończyły na talerzu niż w śmietniku. I to w dodatku za cenę o wiele niższą niż w supermarketach.
  6. Mrożone owoce i warzywa niekoniecznie są droższe czy gorsze. Wręcz przeciwnie, zbierane w sezonie, dojrzałe, w momencie, kiedy jest ich najwięcej i mają najwięcej witamin. Mrozi się je natychmiast i często w pobliżu miejsca zbiorów, a dzięki temu lepiej zachowują cenne składniki odżywcze niż tzw. „świeże” warzywa przewożone w chłodniach, a następnie leżące w magazynach i na sklepowych półkach.
  7. Bezpośrednio po zakupach zużywaj artykuły świeże, zaś konserwy i mrożonki zachowuj na dalsze dni.
  8. Ratuj, co się da! Wykorzystaj przejrzałe owoce w sałatce owocowej, do przygotowania owoców z kruszonką czy deserów owocowych, a przeleżałe przez kilka dni warzywa w zupach i w purée.

Mój warzywnik ma smutną minę

Zauważ, że w niektórych porach roku łatwiej mi powiedzieć niż samemu zastosować rady, by jeść warzywa lokalne i sezonowe – oraz by samemu uprawiać warzywa.

W zeszłym roku fala polarnego chłodu uszkodziła mój warzywnik, choć dobrze się zorganizowałem.

Miałem jeszcze bogatą kolekcje kapusty (zielonej, jarmużu, włoskiej, czerwonej, kalafiorów i brukselki), choć nieźle ją przetrzebiły gąsienice. Miałem także jeszcze trochę sałaty, porów i marchwi. Ale wszystko niestety spoczęło pod grubą warstwą zmrożonego śniegu.

Przyznajmy także, że z kapustą jest jeden poważny problem: nudzi się nam.

Od jesieni jedliśmy mnóstwo kapusty w bigosie, kapuśniaku, sałatach, kapustę włoską przygotowaną na parze oraz placek kapuściany.

Przez pierwsze tygodnie to była fantazja. Później entuzjazm nieco osłabł. A potem zaczęliśmy się zastanawiać, jak to robili wieśniacy w dawnych czasach, którzy zimą żywili się wyłącznie kapustą. Pod koniec to musiał być jakiś dramat. Ale oczywiście nie mieli wyboru.

Dlatego „ośmieliłem” się mówić także o mrożonkach i konserwach, które także mogą być produkowane lokalnie i które odzwierciedlają, nie bójmy się tego przyznać, niesamowity postęp.

Mimo wszystko trzeba to powiedzieć, bo to prawda.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

******************************************

NOWOŚĆ. Tajemnice bycia młodym do późnej starości: niesamowity jest obecny postęp w dziedzinie medycyny przeciwstarzeniowej (Anti-Aging)! Teraz możesz korzystać z tych osiągnięć, stosując się do porad dra Thierry’ego Hertoghe’a, założyciela Światowego Stowarzyszenia Medycyny Anti-Aging. Przejdź tutaj.

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.Źródła:

1) https://www.fns.usda.gov/snap/foods-typically-purchased-supplemental-nutrition-assistance-program-snap-households

2) https://www.nytimes.com/2017/01/13/well/eat/food-stamp-snap-soda.html

 

---

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Ochrona przed wirusem Ebola

Po raz kolejny powtarzam, że w krajach zachodnich epidemia wirusa Ebola jest wysoce nieprawdopodobna. Pojedyncze przypadki, które miały miejsce... czytaj więcej

Olejki aromatyczne na raka?

Dziś krótkie zajęcia pogłębiające wiedzę na temat olejków aromatycznych. Trochę Cię pozanudzam mądrymi słowami, ale w... czytaj więcej

Prawdziwe klucze do szczęścia

Często mówi się, że pieniądze szczęścia nie dają, natomiast naukowcy angielscy twierdzą, że odkryli, co działa: sen i miłość. W... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.