×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2017-04-18

Nowość: zasiłek na Coca-Colę

Od czasu kryzysu gospodarczego w 2008 r. liczba Amerykanów pobierających zasiłki na kupno żywności wzrosła z 28 milionów do 45,4 milionów. Jest to wzrost o 62%. Teraz już dotyczy to co siódmego Amerykanina.

Otrzymują oni „kupony żywnościowe” (tzw. food stamps, po angielsku), wydawane przez rząd federalny osobom o niskich dochodach. Kupony te powinny służyć do zakupów żywności.

Problem: niedawno opublikowane badanie wykazało, że ludzie wykorzystują te kupony, aby nabyć ogromne ilości napojów gazowanych, takich jak Coca-Cola lub Fanta. W następnej kolejności kupowane są inne słodkie napoje, takie jak Nestea, Red Bull oraz soki z owoców na bazie koncentratów 1.

To odpowiada około 600 litrom napojów gazowanych rocznie na czteroosobową rodzinę.

A zatem „kupony żywnościowe” wydają się być zasiłkiem na koncerny typu Coca-Cola.

„W ten sposób, kupony żywnościowe stanowią wielomiliardową dotację dla producentów napojów gazowanych”, oceniła Marion Nestle, profesor żywienia na Uniwersytecie Stanu Nowy Jork w wywiadzie dla New York Times2.

Warzywa = 7% budżetu

Kupony żywnościowe wynikały z dobrych pobudek.

Celem była poprawa żywienia najbiedniejszych grup ludności.

Ale słodzone napoje, lody, cukierki, słodycze, krakersy, gotowe dania mrożone, ciastka i ketchup nie zostały wykluczone z programu. I to na te cele wydawane jest 36% wartości kuponów żywieniowych.

Natomiast na warzywa przeznacza się jedynie 7,2% wartości. A na owoce jeszcze mniej, bo 4,7%.

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Warzywa: jeść lepiej i taniej

To głupota, ale w ostatnich latach w opinii publicznej szerzy się przekonanie, że „świeże warzywa są drogie”.

To prawda, jeśli w styczniu chcesz jeść kenijski groszek cukrowy, chilijskie winogrona czy pomidory z ogrzewanych szklarni. Wszystkie te rozwiązania są katastrofalne dla środowiska naturalnego.

Ale pomijając tego typu zachcianki, świeże warzywa sezonowe pozostają najmniej kosztownym składnikiem diety.

Warzywa zawsze są tańsze niż przekąski, fast-foody i dania gotowe, nawet te najgorszej jakości.

Gdybyś jeszcze nie był do końca przekonany, poniżej znajdziesz osiem wskazówek, jak jeść warzywa i się nie zrujnować:

  1. Wybieraj warzywa sezonowe. Większość warzyw i owoców dojrzewa w krótkim okresie czasu i wtedy są tanie. To także moment, kiedy są najlepsze.
  2. Wybieraj warzywa zawsze tanie: marchew, rzepę, kapustę, pory. Powinniśmy zwłaszcza odkryć na nowo kapustę – we wszystkich odmianach, pod wszystkimi postaciami, na surowo i gotowaną, w tym także kapustę kiszoną i brukselkę, zwłaszcza zimą i na przedwiośniu.
  3. Owoce kupuj na różnych etapach dojrzewania, aby uniknąć strat. Pamiętaj: najdrożej kosztuje nie to, co kupujemy, tylko to, co wyrzucamy.
  4. Kupuj bezpośrednio od producenta, jeśli masz szczęście mieszkać na wsi. W niektórych miejscach możliwe jest nawet umówienie się z rolnikiem i samodzielne zrywanie owoców i warzyw, a dzięki temu nie płaci się za robociznę, zyskując jednocześnie okazję do użytecznej i przyjemnej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
  5. Wyszukuj nowe inicjatywy dążące do sprzedania artykułów uznanych za nie dość dobre do sprzedania w supermarketach. Takich inicjatyw jest mnóstwo tu i tam, gdyż o wiele lepiej jest, by owoce i warzywa skończyły na talerzu niż w śmietniku. I to w dodatku za cenę o wiele niższą niż w supermarketach.
  6. Mrożone owoce i warzywa niekoniecznie są droższe czy gorsze. Wręcz przeciwnie, zbierane w sezonie, dojrzałe, w momencie, kiedy jest ich najwięcej i mają najwięcej witamin. Mrozi się je natychmiast i często w pobliżu miejsca zbiorów, a dzięki temu lepiej zachowują cenne składniki odżywcze niż tzw. „świeże” warzywa przewożone w chłodniach, a następnie leżące w magazynach i na sklepowych półkach.
  7. Bezpośrednio po zakupach zużywaj artykuły świeże, zaś konserwy i mrożonki zachowuj na dalsze dni.
  8. Ratuj, co się da! Wykorzystaj przejrzałe owoce w sałatce owocowej, do przygotowania owoców z kruszonką czy deserów owocowych, a przeleżałe przez kilka dni warzywa w zupach i w purée.

Mój warzywnik ma smutną minę

Zauważ, że w niektórych porach roku łatwiej mi powiedzieć niż samemu zastosować rady, by jeść warzywa lokalne i sezonowe – oraz by samemu uprawiać warzywa.

W zeszłym roku fala polarnego chłodu uszkodziła mój warzywnik, choć dobrze się zorganizowałem.

Miałem jeszcze bogatą kolekcje kapusty (zielonej, jarmużu, włoskiej, czerwonej, kalafiorów i brukselki), choć nieźle ją przetrzebiły gąsienice. Miałem także jeszcze trochę sałaty, porów i marchwi. Ale wszystko niestety spoczęło pod grubą warstwą zmrożonego śniegu.

Przyznajmy także, że z kapustą jest jeden poważny problem: nudzi się nam.

Od jesieni jedliśmy mnóstwo kapusty w bigosie, kapuśniaku, sałatach, kapustę włoską przygotowaną na parze oraz placek kapuściany.

Przez pierwsze tygodnie to była fantazja. Później entuzjazm nieco osłabł. A potem zaczęliśmy się zastanawiać, jak to robili wieśniacy w dawnych czasach, którzy zimą żywili się wyłącznie kapustą. Pod koniec to musiał być jakiś dramat. Ale oczywiście nie mieli wyboru.

Dlatego „ośmieliłem” się mówić także o mrożonkach i konserwach, które także mogą być produkowane lokalnie i które odzwierciedlają, nie bójmy się tego przyznać, niesamowity postęp.

Mimo wszystko trzeba to powiedzieć, bo to prawda.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

******************************************

NOWOŚĆ. Tajemnice bycia młodym do późnej starości: niesamowity jest obecny postęp w dziedzinie medycyny przeciwstarzeniowej (Anti-Aging)! Teraz możesz korzystać z tych osiągnięć, stosując się do porad dra Thierry’ego Hertoghe’a, założyciela Światowego Stowarzyszenia Medycyny Anti-Aging. Przejdź tutaj.

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.Źródła:

1) https://www.fns.usda.gov/snap/foods-typically-purchased-supplemental-nutrition-assistance-program-snap-households

2) https://www.nytimes.com/2017/01/13/well/eat/food-stamp-snap-soda.html

 

---

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Rtęć – niebezpieczna neurotoksyna w Twoich zębach... i mózgu!

W 2008 roku Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) potwierdziła toksyczność plomb amalgamatowych zawierających rtęć. Mimo... czytaj więcej

Kwasy tłuszczowe omega-3 – co o nich wiesz?

Kiedy jakiś czas temu zajrzałem do hasła dotyczącego kwasów tłuszczowych omega-3 w Wikipedii oraz przejrzałem inne poświęcone temu... czytaj więcej

Cholesterol – lekarstwa, które podtrzymują chorobę

System medyczno-farmaceutyczny chce wmówić społeczeństwu, że cholesterol jest główną przyczyną zawałów oraz... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.