×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2015-06-05

Siedem liczb, które mogą uratować Ci życie

Umiesz liczyć? To dobrze, ponieważ liczy się Twoje zdrowie.

(1) 75 minut

Uprawiaj sport przez 75 minut tygodniowo. W jaki sposób? Idealnie byłoby, gdybyś:

  • podzielił ćwiczenia na 3 sesje po 25 minut, każda o wysokiej intensywności.
  • Po 10-minutowej rozgrzewce ćwicz intensywnie przez 45 sekund, maksymalnie 1 minutę, a następnie odpoczywaj tak długo, jak ćwiczyłeś.
  • Powtórz to 8 razy.

 

Według najnowszych badań jest to najlepszy sposób na poprawę stanu zdrowia i zapobieganie chorobom.

Należy zaznaczyć, że Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca 150 minut umiarkowanej aktywności fizycznej w tygodniu. To dobre zalecenie. Ale nie jest ono najlepsze.

(2) 0,85 gramów na litr krwi

Twój poziom cukru we krwi, czy też stężenie glukozy jest bardzo ważną miarą Twojego stanu zdrowia.

Twój poziom hemoglobiny glikowanej HbA1C (test, który odzwierciedla średni poziom cukru w przeciągu kilku miesięcy) nie powinien być wyższy niż 5,7%.

Poza tym poziom glukozy we krwi na czczo powinien być niższy niż 1 gram na litr (100 ml/dL). Optymalna dawka wynosi 0,85 gramów na litr (85 mg/dL).

„Na czczo” to znaczy przynajmniej 12 godzin od ostatniego posiłku.

Jeśli Twoje stężenie glukozy we krwi na czczo jest wyższe, to zły znak. Jeśli przekracza 1,26 g na litr (126 mg/dL), to niestety zostaniesz uznany za cukrzyka. Cukrzyca to choroba, która zwiększa ryzyko wielu innych schorzeń (choroby serca, problemy z nerkami, utrata wzroku, rak ...).

Jeśli podejrzewasz, że może Cię to dotyczyć, skonsultuj się z lekarzem i zrób sobie badania. Dobra wiadomość jest taka, że uprawianie ćwiczeń o wysokiej intensywności, podzielonych na sesje (jak opisano powyżej) powoduje spadek masy o 7% i o 57% zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy u osób w stanie przedcukrzycowym.

(3) Czy wiesz, jakie masz ciśnienie?

Ciśnienie krwi to siła, jaką wywiera krew na ściany naczyń krwionośnych.

Jest mierzone w mm lub cm słupa rtęci (mmHg lub cmHg). W medycynie określa się je jako ciśnienie tętnicze krwi lub ciśnienie krwi.

W tętnicach znajdujących się blisko serca ciśnienie jest maksymalne w momencie, gdy serce się kurczy. Ten moment nazywamy skurczem. Jest minimalne, gdy serce jest całkowicie rozluźnione. Ten moment nazywamy rozkurczem.

Kiedy lekarz bada Twoje ciśnienie krwi, to mierzy ciśnienia skurczowe i rozkurczowe. Dlatego wyniki są przedstawiane w postaci dwóch cyfr. Ciśnienie krwi może wynosić na przykład 120/80, co oznacza 120 mm Hg ciśnienia skurczowego i 80 mm Hg ciśnienia rozkurczowego.

Nie ma idealnego ciśnienia, to kwestia indywidualna. Ważne jest, aby wiedzieć, jakie ma się ciśnienie krwi, aby ewentualnie móc je uregulować.

Jeśli Twoje ciśnienie krwi gwałtownie wzrośnie, to może doprowadzić do udaru. Podobnie jak poziom cukru, prawidłowe ciśnienie krwi można utrzymać poprzez regularne ćwiczenia i zdrową dietę. A także: niepalenie.

(4) Zmierz swoje maksymalne tętno

Twoje serce bije w tempie, które zmienia się w zależności od Twoich potrzeb. Gdy mięśnie potrzebują więcej tlenu, Twoje serce przyspiesza.

Powinieneś zadać sobie następujące pytanie: jaka jest maksymalna prędkość, z jaką może pracować moje serce?

To zależy od Twojego wieku, masy ciała i stanu zdrowia.

Nazywamy to tętnem maksymalnym lub oznaczamy jako HRMax (ang. Maximum Heart Rate). Pomiary HRMax pozwalają obiektywnie monitorować kondycję.

(5) Waga: BMI od 18,5 do 25

Aby określić swoją idealną wagę, powinieneś obliczyć wskaźnik masy ciała, czyli BMI (ang. Body Mass Index).

Swoje BMI obliczysz, dzieląc swoją wagę przez wzrost podniesiony do kwadratu (czyli swój wzrost w metrach pomnożony przez siebie).

W Internecie bez problemu znajdziesz wiele stron z bezpłatnym kalkulatorem BMI.

Prawidłowe BMI wynosi od 18,5 do 25

BMI powyżej 25 oznacza osobę z nadwagą, u której występuje zwiększone ryzyko chorób serca, stawów, cukrzycy i raka. Przy BMI wynoszącym powyżej 30 mówimy o otyłości.

Wskaźnik BMI jest wiarygodną metodą dla dorosłych w wieku od 18 do 65 lat, ale nie może być stosowany dla kobiet w ciąży lub karmiących piersią, u ludzi starszych, sportowców wytrzymałościowych i osób mocno umięśnionych.

Powinieneś także zachować szczególną ostrożność, jeśli Twoje BMI jest normalne, ale masz dużo tkanki tłuszczowej w obrębie jamy brzusznej (zob. następny punkt).

(6) Mniej niż 0,8 dla kobiet i 0,95 dla mężczyzn

Jeśli podzielisz swój obwód w pasie przez obwód bioder, to dowiesz się, czy jesteś raczej typem „jabłka” czy „gruszki’.

Twoim celem jest, aby ten wskaźnik wynosił mniej niż 0,80 dla kobiet i mniej niż 0,95 dla mężczyzn.

Wyższy wskaźnik zwiększa ryzyko cukrzycy, chorób serca i niektórych nowotworów.

(7) 10000 dziennie

Aby zachować dobrą kondycję, oprócz ćwiczeń podzielonych na sesje, staraj się wykonać przynajmniej 10000 kroków dziennie.

Przy przeciętnej aktywności robimy ich dziennie średnio 60007000. Natomiast 30 minut spaceru o umiarkowanej intensywności dla dorosłej, zdrowej osoby oznacza 3000 do 4000 kroków. Jeśli dodasz te wartości, to osiągniesz dzienną zalecaną liczbę kroków.

Liczbę kroków można także mierzyć krokomierzem. Również wiele smartfonów umożliwia liczenie kroków wykonywanych dziennie.

Osoby otyłe powinny wykonywać od 15000 do 18000 kroków dziennie.

Zdrowia życzę,

Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

Już wkrótce w niezależnym czasopiśmie, które o problemach zdrowotnych mówi bezkompromisowo, między innymi:

  • Psy, które pomagają wykryć raka

  • 6 niezbędnych badań krwi... ale zbyt rzadko zlecanych przez lekarzy

  • Najnowsze informacje z zakresu naturalnych metod terapii

  • Naturalne środki przeciwbólowe, które nie rujnują zdrowia

  • Kardiolog nie znalazł dla niego ratunku. Uratowała go roślina

  • Drżyj, drżyj!... I pokonaj swoje lęki!

  • Georges Lakhovsky i uzdrawiające fale

Tego typu porady znajdziesz w miesięczniku Naturalnie Zdrowym Być. Zaprenumeruj go do niedzieli 18 czerwca, aby otrzymać: rabat (który wynosi do 52 zł) oraz aż 2 wyjątkowe publikacje:

1. E-book Rak – wszystkie naturalne rozwiązania,
2. E-book Stop Artrozie – jak skutecznie leczyć chorobę zwyrodnieniową stawów.

Kliknij tutaj, aby zdążyć zaprenumerować miesięcznik Naturalnie Zdrowym Być w specjalnej ofercie powitalnej.

******************************************

A jeśli masz konto na Facebooku, polub facebookową stronę Poczty Zdrowia. Znajdziesz tu codziennie ciekawe artykuły, zyskasz możliwość dzielenia się swoimi komentarzami i wymiany poglądów z innymi osobami, łatwo udostępnisz też ważne informacje swoim znajomym... Wejdź na: www.facebook.com/PocztaZdrowia

Zapraszam też do śledzenia Poczty Zdrowia na Twitterze: http://twitter.com/PocztaZdrowia

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Rak tarczycy: zagrożenia związane z badaniami przesiewowymi

Badania przesiewowe w kierunku raka tarczycy stały się... zagrożeniem. Obecne techniki obrazowania są zbyt dokładne. W sztuczny... czytaj więcej

Prosty pomysł na odżywianie

Mogłoby się wydać, że już wszystko zostało powiedziane na temat żywienia i diety, postanowiłem więc nie dodawać swoich trzech groszy. Ale... czytaj więcej

Wygramy

Dziennik New York Times ogłosił prawdziwe trzęsienie ziemi w zakresie zwyczajów żywieniowych ludzi1. Sprzedaż napojów... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.