×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Pobierz bezpłatnie świąteczny raport: Cynamon - przyprawa o niezwykłych właściwościach zdrowotnych

Dowiesz się:

  • jakie właściwości lecznicze ma cynamon,
  • jaki rodzaj cynamonu wybrać i w jakiej postaci,
  • do jakich potraw stosować tę przyprawę, aby wzbogacić smak i nie stracić jej cennych właściwości.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2015-05-22

Skończ z joggingiem

O ile nie jesteś miłośnikiem aktywności fizycznej, od dziś możesz przestać przeznaczać długie godziny na pływanie na basenie, uprawianie joggingu i wszystkich sportów wytrzymałościowych.

Wraz z postępem badań naukowych coraz bardziej oczywiste staje się to, że podzielone, krótkie i intensywne serie ćwiczeń mają najkorzystniejszy wpływ na zdrowie!

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Sprawdza się to niemalże u wszystkich osób, nawet u cierpiących na choroby serca, chorobę zwyrodnieniową stawów, cukrzycę, choroby płuc czy chorobę Parkinsona.

To odkrycie ma przełomowe znaczenie.

Nie ma czego się bać

Zbyt wiele osób uważa, że intensywne ćwiczenia zarezerwowane są dla atletów. W rezultacie doprowadzając do stanu przedzawałowego – tłumaczy w gazecie „New York Times” dr Jonathan P. Little, specjalista w dziedzinie fizjologii sportu na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie1.

Osoby mające problemy ze zdrowiem, a zwłaszcza dolegliwości sercowo-naczyniowe, zazwyczaj obawiają się, że duży wysiłek fizyczny jest dla nich niebezpieczny i dlatego lepiej uprawiać spokojniejsze rodzaje sportu albo wręcz nie uprawiać go wcale.

Takiemu myśleniu przeczą fakty:

Doprowadzenie swojego ciała na krótką chwilę do granic jego możliwości nie jest niebezpieczne. Jest natomiast bardzo skuteczne w zapobieganiu chorobom, a nawet odwróceniu ich skutków.

Osoby bardzo chore, z wysokim ryzykiem zawału serca powinny ćwiczyć pod nadzorem medycznym. Natomiast osoby z umiarkowanym ryzykiem wystąpienia zawału serca przed podjęciem się wysiłku fizycznego powinny skonsultować się ze swoim lekarzem.

W każdym razie – ćwiczyć trzeba.

A to dlatego, że sport to aktualnie najskuteczniejszy środek pozwalający poprawić elastyczność naczyń krwionośnych, wydolność płuc, wytrzymałość serca, siłę mięśni itd.

Co robić?

Możesz biegać, tańczyć, pływać, jeździć na rowerze, wiosłować, robić pompki – co tylko zechcesz.

Założenia zawsze są takie same:

  • Wkładaj 100% wysiłku w ćwiczenie, do granicy wytrzymałości i wykonuj je przez 30 – 60 sekund.
  • Na kolejne 30 – 60 sekund zatrzymaj się, żeby nabrać oddechu.
  • Powtórz tę kombinację 8 razy.

Ćwicząc w ten sposób trzy razy w tygodniu, zoptymalizujesz funkcjonowanie układu krążenia, oddechowego i ruchowego oraz metabolizmu.

Mniejszy nakład czasu

Na całość ćwiczeń wystarczy, że poświęcisz, wliczając w to 10-minutową rozgrzewkę, nie więcej niż 25 minut. Zajmą Ci one zatem niewiele czasu w porównaniu z długimi godzinami spędzonymi na basenie czy jeżdżeniu rowerem stacjonarnym lub uprawianiu joggingu.

Przyjemniejsze rozwiązanie

Wyniki badań opublikowanych w czasopiśmie naukowym „Plos One” pokazują, że ludzie uznają opisany powyżej sposób uprawiania sportu za przyjemniejszy niż trenowanie sportów wytrzymałościowych2.

A to zwiększa szanse na trzymanie się postanowień i samodzielne ćwiczenie w domu.

Korzyści w przypadku cukrzycy

Serie ćwiczeń o wysokiej intensywności poprawiają wrażliwość na insulinę, zdolność organizmu do wykorzystania tlenu i elastyczność naczyń krwionośnych.

Badania przeprowadzone w Danii dowiodły, że podzielone serie intensywnych ćwiczeń są skuteczniejsze niż nieustanne kontrolowanie poziomu cukru we krwi nawet przy jednakowym spalaniu kalorii.

Korzyści dla serca i tętnic

Ćwiczenia poprawiają funkcjonowanie układu krwionośnego, rozszerzając naczynia krwionośne. Po zaledwie dwóch tygodniach zwiększy się pułap tlenowy, a zmniejszy ryzyko wystąpienia zakrzepicy żył głębokich (choroby polegającej na powstawaniu zakrzepów w układzie żył głębokich).

Pułap tlenowy określa ilość tlenu, jaką organizm jest w stanie pochłonąć, transportować i zużyć w określonym przedziale czasu. Sprawdza się go często u osób z niewydolnością serca, ponieważ pomaga to w określeniu prawdopodobieństwa zawału serca i zgonu.

Kompleksowe badania przeprowadzone przez Francuzów, Szwajcarów i Kanadyjczyków w 2012 roku wykazały, że podzielone serie ćwiczeń o wysokiej intensywności zdają się być bezpieczniejsze i lepiej tolerowane przez pacjentów niż ćwiczenia wytrzymałościowe, a także skuteczniejsze w zwiększaniu pułapu tlenowego, elastyczności naczyń krwionośnych oraz wydajności pompowania krwi przez serce3.

Korzyści dla płuc

Osoby cierpiące na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc nie mogą podejmować się długotrwałego wysiłku fizycznego.

Według badań przeprowadzonych w Atenach, pacjenci z tym schorzeniem dostają mniejszej zadyszki przy wykonywaniu krótkich serii intensywnych ćwiczeń4.

Korzyści w przypadku udaru mózgu

Z kolei badania przygotowawcze przeprowadzone w Trondheim w Norwegii dowiodły, że krótki, ale intensywny wysiłek fizyczny pozwala na szybszą poprawę stanu zdrowia niż sporty wytrzymałościowe u osób, u których występują następstwa udaru mózgu.

Naukowcy twierdzą, że sześć tygodni ćwiczeń pozwoli pacjentom na długotrwałą poprawę.

Korzyści w przypadku choroby Parkinsona

Polscy naukowcy dowiedli, że krótkie serie intensywnych ćwiczeń pomagają pacjentom cierpiących na chorobę Parkinsona pozbyć się nadmiernego napięcia mięśni, które zazwyczaj powoduje trudności z poruszaniem kończynami5.

Wykonywanie takich ćwiczeń trzy razy w tygodniu przez dwa miesiące pozwoliło grupie badanych poprawić sprawność zarówno w górnych, jak i dolnych partiach ciała.

To wszystko za darmo

Warto zwrócić uwagę na dodatkową korzyść płynącą z krótkich, intensywnych ćwiczeń – ich wykonywanie nic nie kosztuje!

Nieważne, gdzie jesteś, nieważne, jaka jest pogoda! Zawsze możesz ćwiczyć! Czy to wychodząc na zewnątrz, czy pozostając w domu.

Co więcej, ta forma aktywności fizycznej pozwala na dużą różnorodność. Każda sesja stanowi okazję do wypróbowania nowego rodzaju ćwiczeń.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

******************************************

Źródła:

1) Why Your Workout Should Be High-Intensity, http://well.blogs.nytimes.com/2015/01/26/sweaty-answer-to-chronic-illness/?src=recg&_r=2

2) Where Does HIT Fit? An Examination of the Affective Response to High-Intensity Intervals in Comparison to Continuous Moderate- and Continuous Vigor ous-Intensity Exercise in the Exercise Intensity-Affect Continuum, http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0114541

3) High-Intensity Interval Training in Cardiac Rehabilitation, http://www.centreepic.org/files/pdf/Recherche/2012_Guiraud_T_HIIT_R_Sports_Med.pdf

4) Effectiveness of Interval Exercise Training in Patients with COPD, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2941353/

5) Interval training-induced alleviation of rigidity and hypertonia in patients with Parkinson’s disease is accompanied by increased basal serum brain-derived neurotrophic factor, http://www.medicaljournals.se/jrm/content/?doi=10.2340/16501977-1931

Komentarze

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz 2015-05-22 19:40
dobre rady podobne do "rzuć palenie" "ale ja nie palę" "zatem musisz zacząć palić"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

12 pomysłów, jak być szczęśliwym, swobodnym i pełnym wigoru

Wiele osób przechodzi przez życie, czekając na szczęście. Gdybym tylko miał więcej pieniędzy..., gdybym... czytaj więcej

Jelita napompowane jak pompką do roweru!

„Gdziekolwiek się nie ruszysz, spotykasz ludzi, którzy mają wzdęcia! W firmach, ministerstwach, szpitalach, na wakacjach i w... czytaj więcej

Kot lekarzem

Charlotte najpierw rozeszła się z mężem (który ją zdradził), potem straciła pracę, a w końcu podupadła na zdrowiu. Kiedy do rachunku... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Akceptuję regulamin, politykę prywatności i politykę plików cookies (więcej)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz na otrzymywanie powiadomień e-mail (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.