×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Pobierz bezpłatnie świąteczny raport: Cynamon - przyprawa o niezwykłych właściwościach zdrowotnych

Dowiesz się:

  • jakie właściwości lecznicze ma cynamon,
  • jaki rodzaj cynamonu wybrać i w jakiej postaci,
  • do jakich potraw stosować tę przyprawę, aby wzbogacić smak i nie stracić jej cennych właściwości.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2013-11-29

Sport... to nie zawsze zdrowie

Aktywność fizyczna jest kluczem do zdrowia. Jednak nie należy mylić „bycia sportowcem” z „cieszeniem się dobrym zdrowiem”. W rzeczywistości zalecenia, które mają na celu utrzymanie właściwej kondycji zdrowotnej, nie zawsze pokrywają się z tymi, które mają pomóc zwiększyć osiągnięcia sportowe.

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Czy mistrzowie olimpijscy są chorzy?

Zadaję to pytanie bardzo szczerze – mam tutaj na myśli chorobę umysłową.

Przeprowadzone badania wykazały, że większość sportowców olimpijskich, aby zdobyć złoty medal olimpijski, byłoby gotowych nawet sięgnąć po substancję, która w konsekwencji w ciągu pięciu lat doprowadziłaby do ich… śmierci. Zjawisko to znane jest pod nazwą „dylemat Goldmanna”1.

Intensywne uprawianie sportu = stres oksydacyjny = chroniczne choroby

Każdy rodzaj sportu uprawiany w sposób intensywny powoduje powstawanie zjawiska nazywanego „stresem oksydacyjnym”.

Silne dotlenienie mięśni, które jest potrzebne podczas intensywnego wysiłku, powoduje powstawanie w organizmie wolnych rodników, które utleniają komórki, w tym ich DNA. Utlenianie komórkowe przyśpiesza proces starzenia się organizmu i wpływa na wzrost zagrożenia wieloma chorobami, między innymi chorobami układu krążenia oraz nowotworowymi.

Wiele dyscyplin sportowych powoduje także poważne problemy ze ścięgnami, stawami oraz sercem. I, niestety, tragicznych przykładów nie trzeba tu długo szukać.

W 2011 roku po maratonie w Nowym Jorku u trojga maratończyków wystąpiły niedomagania ze strony układu krążenia, które stały się przyczyną ich śmierci. W Polsce głośnym echem odbiła się w 2012 r. śmierć maratończyka podczas biegu w Poznaniu oraz – kilka tygodni temu, w październiku br. – śmierć jednego z zawodników na mecie największego polskiego biegu masowego Biegnij Warszawo...

Ćwiczenia fizyczne dobre dla zdrowia

Rozważna i systematyczna aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Ćwiczenia zwiększają czułość komórek nainsulinę leptynę. Wpływają na zmniejszenie magazynowania tłuszczu, regulację odczuwania głodu i prawidłowe odczuwanie sytości po posiłku.

Dla przypomnienia – insulina jest hormonem wytwarzanym przez trzustkę. Po zjedzeniu posiłku zawierającego węglowodany poziom cukru we krwi rośnie, co jest niebezpieczne dla naczyń krwionośnych. Trzustka wydziela wtedy insulinę, która uchyla „małe drzwiczki” w Twoich komórkach, aby obniżyć poziom glukozy we krwi. Łączenie się hormonu z receptorem insulinowym aktywuje grupę kinaz białkowych. Te zaś pobudzają komórki do pobierania glukozy z krwi i przekształcania jej w substancje zapasowe (np. kwasy tłuszczowe i glikogen).

Insulina obniża więc poziom glukozy we krwi. Im więcej zjadasz cukru, tym większą ilość insuliny potrzebnej do transportowania glukozy musi wyprodukować Twoja trzustka. W pewnym momencie, gdy podaż cukru jest nadmierna, dochodzi do nasycenia komórek glukozą. Kiedy ilość receptorów insuliny w błonach komórkowych staje się niewystarczająca, mamy do czynienia zopornością na insulinę, a stąd już tylko krok do rozwoju cukrzycy typu 2.

Trzustka usiłuje podejmować walkę z rosnącym stężeniem glukozy we krwi, wytwarzając coraz większą ilość insuliny. Komórki zaczynają produkować tłuszcz i odkładać go w całym organizmie – zaczynamy wówczas przybierać na wadze, wzrasta ryzyko zachorowania na cukrzycę, dochodzi do zwężenia światła tętnic obwodowych oraz tętnic wieńcowych i ostatecznie może dojść do ich zatkania.
Ćwiczenia fizyczne pomagają obniżać poziom cukru we krwi poprzez spalanie go, a nie magazynowanie. Trzustka nie musi pracować na pełnych obrotach. Poziom insuliny spada. Nie zachodzi proces magazynowania glukozy w postaci tłuszczu, a waga ciała maleje.

Amatorzy sportu nie potrzebują cukru

Przez długi czas sądzono, że sportowcy wyczynowi powinni przed treningiem spożywać duże ilości węglowodanów, aby utrzymać rezerwy glikogenu mięśniowego na właściwym poziomie – paliwa niezbędnego do pracy mięśni.
Prawdą jest, że to obecność dużej ilości glikogenu powoduje, że mięśnie pęcznieją.

Jednak synteza glikogenu jest zjawiskiem przebiegającym dosyć wolno. Potrzeba około 24 godzin, aby rezerwy stały się pełne. Dlatego żaden poważny sportowiec nie powinien robić sobie tradycyjnej makaronowej uczty przed wysiłkiem fizycznym. Lepiej jest spożywać małe ilości węglowodanów przez cały dzień, natomiast nie przed samym treningiem i zaraz po nim.

Jednak dla większości spośród nas, którzy chcemy poprawić swoje zdrowie i poziom energii, a nie wyniki sportowe, lepiej jest unikać tych praktyk i wręcz przeciwnie – zjadać na 30 minut przed wysiłkiem 25 gramów protein.

Osoby uprawiające sport sporadycznie powinny unikać spożywania napojów i batonów energetycznych, a nawet napojów witaminizowanych.

Sposób na zwiększenie wydzielania hormonu wzrostu

Krótkie ćwiczenia fizyczne o dużej intensywności powodują wzrost produkcji naturalnego hormonu wzrostu nawet o 771%. Spożywanie w tym czasie protein jest dobrym sposobem na naprawę i odnowienie komórek mięśniowych2.

Hormon wzrostu cieszy się złą sławą we Francji, w związku ze skandalem wywołanym skażonym hormonem wprowadzonym do obrotu. W rzeczywistości to nie sam w sobie hormon wzrostu spowodował śmierć 117 osób, lecz prion, którym był skażony.

Hormon wzrostu podany dzieciom uzyskany został z przysadki mózgowej bydła, które padło na chorobę Creutzfeldta-Jakoba (zwaną chorobą wściekłych krów)!

Produkowany w mózgu hormon wzrostu odgrywa ważną rolę dla Twojego zdrowia, zmniejszając atrofię mięśniową (utrata masy mięśniowej), do której w sposób naturalny dochodzi wraz z wiekiem. Niezależnie od tego, czy uprawiasz sport, czy też nie – już od 40. roku życia co roku tracisz 1% swojej masy mięśniowej. Jest to spowodowane spadkiem wytwarzania hormonu wzrostu wraz z wiekiem.

Ponadto hormon wzrostu pomaga organizmowi w spalaniu tłuszczu i zachowaniu płaskiego brzucha. Korzystnie wpływa również na mózg – im więcej hormonu wzrostu w organizmie, tym mamy większą bystrość umysłu i lepszą pamięć.

Dlatego pamiętaj – gdy następnym razem będziesz uprawiał sport, po zakończeniu ćwiczeń zjedz koniecznie dobry stek, jajka lub warzywa bogate w proteiny roślinne, na przykład soję. Wpłynie to pozytywnie na podwyższenie stężenia hormonu wzrostu, uczyni Cię silniejszym i... bardziej inteligentnym.

Zdrowia życzę!
Jean-Marc Dupuis

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

******************************************

Źródła:

  1. http://www.wada-ama.org/Documents/Education_Awareness/SocialScienceResearch/Research_Projects/2010/Connor_Project_Summary.pdf
  2. Zobacz (artykuł i video w j. ang.) http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2012/02/10/phil-campbell-interview.aspx

Komentarze

Piotr Pelczyński 2013-11-29 10:42
Nie bardzo rozumiem kolejny raz propagowanie jedzenia soi w kontekście zdrowego odżywiania się. Przecież 100% dostępnej soi to soja genetycznie modyfikowana i hodowana z użyciem nawozów i pestycydów. Wygląda, że gorsza niż łososie przed którymi Pan ostrzegał jako tylko pochodzącymi ze sztucznych farm hodowlanych. A więc jak to się ma do zdrowia?
Jolanta Chruszcz 2013-11-29 11:53
Przed napisaniem kazdego artykolu prosze dac go do przeczytania " Normalnej " osobie . Powinno byc wszystko pisane do zwyklego czlowieka a nie jak na uczelnie . 50 % jest nie zrozumiala .
Magmarjo 2013-11-29 18:44
Popieram komentarz pana Piotra! Czy jest sens propagowania soi,która teraz już nie jest wolna od GMO?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz 2013-11-29 22:48
Sherlock Holmes był wysportowany choć sport nie był jego pasją.
Ana 2014-03-12 11:40
Bzdura, wszystko jest zrozumiałe a jestem jedną z najprostszych istot na ziemi ;) Od dawna powtarzam znajomym, że intensywny wysiłek= nadprodukcja wolnych rodników.
adam61 2014-06-23 21:38
A z adrenaliną , która napędza regularny tryb życia, spotkaniami z wariatami którzy nie skończyli tych zawodów a zakładaja sie o zwycięstwo na następnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Gazpacho: sposób na upał i... nadciśnienie

Naukowcy z Uniwersytetu w Barcelonie opublikowali badanie, z którego wynika, że systematyczne spożywanie gazpacho zmniejsza o 27%... czytaj więcej

Suplementy – zastrzyk dla Twojego zdrowia

Przez pięćdziesiąt lat po II wojnie światowej medycyna żyła w złudzeniu, że prędzej czy później wymyśli lek na każdą chorobę. Aby... czytaj więcej

900 milionów ludzi cierpi na niedobór tego składnika odżywczego

W krajach uprzemysłowionych prawie co czwarta kobieta i co szósty mężczyzna cierpi na niedobór magnezu. Istnieje więc... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Akceptuję regulamin, politykę prywatności i politykę plików cookies (więcej)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz na otrzymywanie powiadomień e-mail (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.