×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2017-07-11

Zalety siarki w walce z...

Siarka jest bardzo ważnym pierwiastkiem w organizmie.

Dostarczasz ją sobie prawie wyłącznie za pośrednictwem spożywanego białka.

Istnieje jednak badanie poświęcone najważniejszym dla organizmu pierwiastkom, z którego wynika, że nie docenialiśmy znaczenia siarki1. Być może nawet cierpisz na jej poważny deficyt!

Znaczenie siarki

Blisko połowa siarki w Twoim organizmie znajduje się w mięśniach, skórze i kościach.

Siarka odgrywa ważną rolę w setkach procesów fizjologicznych. Na poziomie cząsteczkowym wiązania siarkowe są niezbędne do utrzymania kształtu białek i określania ich biologicznej aktywności.

Na przykład włosy i paznokcie zbudowane są z twardych białek tworzących tzw. keratynę o bogatej zawartości siarki. Chrząstka stawowa i tkanka łączna tak samo, z tym że w tym przypadku cząsteczki są miękkie i elastyczne.

Z wiekiem elastyczne tkanki w organizmie (jak tkanka chrzęstna, skóra, włosy…) tracą na elastyczności. To tłumaczy sztywność, zmarszczki, obwisłą skórę, łamliwe paznokcie.

Niedobór siarki sprzyja tym problemom związanym ze starzeniem się.

Oprócz wiązań międzybiałkowych, siarka jest również niezbędna do budowania i biologicznej aktywności enzymów. Jeśli za mało masz siarki w organizmie, enzymy nie mogą funkcjonować prawidłowo, co może wywołać reakcję łańcuchową poważnych zaburzeń metabolicznych.

Siarka odgrywa także ważną rolę w:

  • systemie transportu elektronów w organizmie, zwłaszcza w białkach zawierających siarkę i żelazo w mitochondriach, elektrowniach wytwarzających energię w komórkach;
  • metabolizmie witaminy B1 (tiamina) i witaminy B8 (biotyna), które są niezbędne do przekształcenia węglowodanów w energię;
  • syntezie ważnych metabolitów, np. glutationu;
  • funkcjonowaniu insuliny. Cząsteczka insuliny składa się z dwóch łańcuchów aminokwasów złączonych mostkami siarkowymi, bez których insulina nie mogłaby być biologicznie aktywna;
  • oczyszczaniu wątroby.

W badaniu tym przeanalizowano wiele procesów metabolicznych, by określić te z nich, na które mógłby mieć wpływ deficyt siarki. Oceniono również sposób działania szerokiej gamy suplementów diety zawierających siarkę, w tym suplementy chondroityny / glukozaminy (o wysokiej zawartości siarki) stosowane często w przypadku schorzeń stawów.

Zdaniem autorów badania:

Aminokwasy siarkowe znacznie wspierają utrzymanie i prawidłowe funkcjonowanie układów komórkowych poprzez swój wpływ na stan oksydoredukcji oraz dzięki ich zdolności detoksykacji organizmu z trujących składników, wolnych rodników i substancji reagujących z tlenem.

Metabolity zawierające siarkę, w tym glutation, w swoim działaniu wchodzą w reakcje z wieloma związkami odgrywającymi znaczącą rolę w mechanizmach, które wykorzystuje medycyna alternatywna i uzupełniająca.

Dotyczy to m.in. wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, składników mineralnych, takich jak selen, cynk, miedź i magnez, witamin C i E, przeciwutleniaczy, tj. proantocyjanidów oraz kwasu liponowego, wśród których wiele uczestniczy w syntezie prostaglandyn i „spiętrzeniu przeciwutleniającym”.

Czy w Twojej diecie jest wystarczająco dużo siarki?

Pierwszym źródłem siarki w diecie są zwykle jajka oraz drób, wołowina i ryby. To tam znajduje się najwięcej białek „pełnych”, tj. takich, które zawierają dość wszystkich aminokwasów, a zwłaszcza dwa niezbędne aminokwasy zawierające siarkę: metioninę i cysteinę.

Dzięki nim możesz wytwarzać nowe białka zawierające grupy siarkowe, których potrzebujesz.

Żaden z tych dwóch aminokwasów nie może być magazynowany jako taki w organizmie. Podlegają one utlenieniu i są wydalane z moczem lub magazynowane w postaci glutationu.

Jest więc bardzo ważne, by w pożywieniu stale dostarczać sobie te aminokwasy siarkowe.

Niewielkie ilości siarki występują również w roślinach strączkowych, czosnku, cebuli, szparagach, koprze włoskim, a zwłaszcza we wszystkich gatunkach kapusty: brukselce, kapuście itd.

Siarka występuje także w orzechach, migdałach oraz orzechach nerkowca.

Zalety MSM – jednej z postaci siarki organicznej

Istnieje również organiczna postać siarki o silnym działaniu przeciwutleniającym: to metylosulfonylometan, zwany także MSM.

MSM to źródło siarki dostępnej w pożywieniu. Posiada on specyficzne właściwości zdrowotne.

Osobom, które mają niski poziom MSM w organizmie, częściej dokuczają:

  • zmęczenie,
  • depresja,
  • nadmierna podatność na stres fizyczny i psychiczny,
  • choroby degeneracyjne.

Jednym z najważniejszych, a jednocześnie najmniej kosztownych odkryć w dziedzinie medycyny jest szczególna właściwość MSM polegająca na neutralizowaniu stanów zapalnych.

Wydaje się również, że MSM jest szczególnie skuteczny w zapobieganiu chorobom kardiologicznym. Wykazano, że niszczy on blaszkę miażdżycową, związaną z przewlekłymi stanami zapalnymi w organizmie.

Suplementacja MSM:

  • zmniejsza przewlekłe dolegliwości bólowe;
  • poprawia przyswajanie niezbędnych składników odżywczych (witamin A, B, C, D i E, aminokwasów, selenu, wapnia, magnezu, koenzymu Q10);
  • łagodzi bóle mięśni lub pozwala całkowicie pozbyć się skurczów i bólów mięśni;
  • poprawia funkcjonowanie płuc i dotlenienie całego organizmu;
  • zapobiega cukrzycy poprzez poprawę wrażliwości na insulinę;
  • poprawia siłę i wytrzymałość;
  • zapobiega chorobom neurologicznych poprzez ochronę membrany komórkowej przed stresem oksydacyjnym;
  • zapobiega i zmniejsza objawy chorób autoimmunologicznych2.

MSM jest dostępny w formie suplementu diety, w dawkach 2 500 mg dziennie na początku stosowania aż po dawkę 7 500 mg dziennie (dawkę zwiększa się stopniowo, w zależności od możliwości organizmu).

W pożywieniu MSM występuje w:

  • świeżym mleku z hodowli ekologicznej,
  • jajkach oraz
  • świeżych warzywach i owocach.

Uwaga: gotowanie (a nawet tylko podgrzewanie) szybko niszczy MSM. Ważne jest zatem, by pożywienie zawierające MSM spożywać na surowo.

MSM nie jest toksyczny, ale nie zaleca się go osobom z alergią na siarkę.

Alternatywnie możesz suplementować siarczan glukozaminy, tańszy niż MSM. Gdyż w rzeczywistości być może zalety tych składników odżywczych są związane wyłącznie z zawartą w nich siarką. Dlatego preparaty łączące MSM i siarczan glukozaminy (i/lub siarczan chondroityny) działają najskuteczniej: w ogólnym rozrachunku – jest w nich więcej siarki.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

******************************************

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

---

Źródła:

1) Are we getting enough sulfur in our diet? http://nutritionandmetabolism.biomedcentral.com/articles/10.1186/1743-7075-4-24

2) http://www.msm-info.com/msm_brochure_pdf.pdf

---

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

W obronie koncernu farmaceutycznego?

Być może będzie to zaskoczeniem, ale raz w życiu stanę w obronie wielkiego koncernu farmaceutycznego. A oto cała historia: Władze... czytaj więcej

Szczotkowanie zębów antyzawałowe

W dziąsłach masz mnóstwo naczyń krwionośnych, zaś w ustach pełno bakterii. Jeśli zranisz dziąsło, nawet lekko, bakterie przenikną do... czytaj więcej

Smartfon może pomóc zasnąć

Nienawidzę smartfonów, ponieważ szkodzą relacjom międzyludzkim. Ale mają pewną fantastyczną zaletę: Umożliwiają... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.