×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2015-03-24

Zdrowe przekąski, czyli jak nie serwować chipsów

Nie znoszę, gdy aperitif przeciąga się w nieskończoność. Jesteś głodny, więc nie możesz się oprzeć serwowanym orzeszkom ziemnym, chipsom, słodkim alkoholom i sokom owocowym. Aż w końcu, gdy wszystko zacznie się trawić, a Ciebie już prawie zemdli... wtedy trzeba zasiadać do stołu!

Gdy następnym razem to Ty zaprosisz gości na kolację, oszczędź im tego. Ten wyjątkowy czas przeznaczony na aperitif, za którym tak przepadamy, wykorzystaj na podanie gościom kilku zdrowych przystawek, innych niż tradycyjne ciasta i ciasteczka.

 

Aby utrzymać tę szczególną atmosferę, wszystko podaj w szklaneczkach, miseczkach, na małych talerzykach lub na grzankach.

Ogromny wybór przepisów na pyszne i zdrowe przekąski

Możesz wybierać spośród ogromnej ilości przepisów na pyszne i zdrowe przekąski:

  • chłodniki,
  • surowe warzywa z sosem pachnącym ziołami i przyprawami,
  • grzanki z pasztetem (w tym pasztety rybne),
  • tapenada,
  • hummus (pasta z ciecierzycy),
  • kawior z bakłażana,
  • kawior,
  • tłuste ryby,
  • oliwki różnego rodzaju,
  • kostki sera owczego (feta),
  • szaszłyki z pomidorkami koktajlowymi, mozzarellą i bazylią,
  • jaja mimoza (podzielone na cztery),
  • suszone śliwki owinięte grillowanym boczkiem...

Nieskończona liczba pomysłów i możliwości…

A potem (pamiętaj, aby czas na aperitif nie był zbyt długi) możesz zaprosić do stołu i podawać od razu danie główne. Goście będą zachwyceni tak oryginalną formułą, a przy tym poczują ulgę (świadomie lub nie), że żołądka nie rozpychają chipsy i orzeszki ziemne.

Wystarczy, jeśli z poniższej listy wybierzesz dwa lub trzy pomysły, które Ci się spodobają. Przygotuj wybrane przekąski i wyłóż na tacach przed przyjściem zaproszonych osób.

Gdy goście się pojawią, wystarczy je podać w miarę szybko, aby każdy mógł zjeść, ale się nie przesycić.

Verrines (verinki, czyli przekąski w szklaneczkach)

Metoda polega na podaniu przekąsek w maleńkich szklankach. Chodzi o to, aby zaskoczyć grą smaków (słodkie, słone), konsystencją, ciekawymi warstwami i żywymi kolorami (np. chrupiące czerwone na dole, zielony mus na górze).

Verrine z wędzonym łososiem, chrzanem i ricottą

Wymieszaj ricottę i chrzan, dodaj przyprawy do smaku. Przełóż do szklaneczek, na górę połóż pokrojonego w kostkę wędzonego łososia. Przed podaniem posyp koperkiem.

Tatar z krewetek, awokado i grejpfruta podany w szklaneczce

Weź oliwę z oliwek, dodaj sok z cytryny, dobrze wymieszaj, a następnie dopraw. Dodaj miąższ z dwóch grejpfrutów, ugotowane (różowe) krewetki, dwa awokado i jeden pokrojony w kostkę ogórek.

Tuż przed podaniem dodaj kolendrę, przełóż do szklaneczek, a na górze połóż odrobinę ikry pstrąga.

Chłodnik

To najlepszy sposób, aby zaskoczyć gości. Mimo iż w gruncie rzeczy to bardzo zwyczajne danie.

Oto przykłady:

Krem z dyni piżmowej

Do garnka wlej oliwę z oliwek i lekko podsmaż na niej dwie cebule i dwa ząbki czosnku. Dodaj pokrojoną w kostkę dynię piżmową.

Dodaj bulion warzywny, dolej wody i gotuj na niewielkim ogniu przez 20 minut.

Dodaj czubatą łyżkę śmietany oraz sól i pieprz. Zmiksuj całość. Przełóż do miseczek, w których potrawa będzie serwowana. Wstaw do lodówki. Przed podaniem posyp niewielką ilością bazylii.

Na blasze uformuj małe krążki z tartego parmezanu i wstaw na 10 minut do piekarnika. Te serowe wiórki roztopią się, następnie stwardnieją i powstaną z nich ząbkowane i chrupiące placuszki. Będą świetnym dodatkiem do kremu z dyni.

Krem z cukinii

Wykorzystaj wyżej podany przepis, zastępując dynię cukinią.

Gazpacho

Zmiksuj aromatyczne pomidory (ok. 12), jeden ogórek, dwie papryki, jedną cebulę, czosnek i sok z cytryny. Dodaj sporą ilość oliwy z oliwek, ocet, pieprz i sól, a na koniec –  kilka listków bazylii.

Terrina

Terrina (pasztet z ryb, mięsa albo warzyw) (fr. terrine) to klasyka. Te tradycyjne dania królują  we Francji od średniowiecza. Ich zaletą jest długi okres przechowywania.

Terrina z łososia i brokułów

Filet z surowego łososia natrzyj solą i odstaw na jakiś czas. Następnie zdejmij sól z łososia i pokrój go w kostkę.

Ugotuj brokuły w całości. W połowie gotowania odetnij kilka różyczek brokułowych i przechowaj. Po ugotowaniu do miękkości, zmiksuj brokuł z kremowym jogurtem, solą, pieprzem i gałką muszkatołową.

Rozpuść żelatynę i wymieszaj z tą kremową pastą. Do formy wlej masę do połowy wysokości i zaczekaj, aż żelatyna ją zetnie. Następnie na tej warstwie ułóż różyczki brokułów i łososia w kostkach. Całość zalej pozostałą ilością kremowej masy. Wstaw do lodówki, aby potrawa stężała. Podawaj z sosem winegret z cebulą szalotką.

Szaszłyki

Główną zaletą szaszłyków jest to, że można je jeść palcami.

Szaszłyki z kurczaka z sosem satay

Kawałki kurczaka zamarynuj w marynacie z sosu sojowego, miodu, czosnku, świeżego imbiru, czerwonej papryki i cytryny.

Z marynowanego kurczaka przygotuj szaszłyki i upiecz w piekarniku. Aby zrobić sos satay, zmiksuj orzeszki ziemne z niewielką ilością oleju arachidowego, powoli dodając pozostałą ilość marynaty, aż do uzyskania kremowej konsystencji.

Tapenada, hummus i kawior z bakłażana

Te specjały kuchni śródziemnomorskiej wciąż uznawane są niezwykle wykwintne, jeśli oceniać je przez pryzmat cen w sklepach! Dobre oliwki i tapenada to spory wydatek… Tapenadę przygotowuje się w niecałe dwie minuty.

Tapenada

Zmiksuj czarne lub zielone oliwki, kapary, sok z cytryny, czosnek, parmezan, pieprz i sól. I gotowe!

Hummus

Weź jedną puszkę ciecierzycy i odlej płyn. Ciecierzycę zmiksuj z kilkoma ząbkami czosnku, sokiem z cytryny, pastą sezamową, oliwą z oliwek i czerwoną papryką. Dodaj sól i pieprz. Podawaj z natką pietruszki.

Zamiast chlebka pita do hummusu możesz podać surowe marchewki i ogórki pokrojone w słupki.

Kawior z bakłażana

Upiecz w piekarniku dwa całe bakłażany. Następnie obierz je i zmiksuj z czosnkiem, sokiem z cytryny i oliwą z oliwek. Dopraw do smaku i podawaj z odrobiną natki pietruszki.

Wywołać wrażenie, że zabraknie

Kiedy serwujesz przystawki w maleńkich porcjach, w szklaneczkach, stwarzasz poczucie niedosytu, co uwydatnia walory przyrządzonych przez Ciebie dań. Im mniejsza ilość, tym bardziej goście docenią to, co im podano. Podobną zasadę stosuje się do takich produktów luksusowych jak trufle, makaroniki i kawior. To nie są potrawy, aby jeść je garściami.

„Starzy wyjadacze” często bywający na przyjęciach weselnych twierdzą, że dopiero po zjedzeniu mniej więcej dwunastu (!) porcji w szklaneczkach poczucie niedosytu zaczyna znikać.

Nie wahaj się ugościć swych gości tak, aby od stołu odeszli z lekkim niedosytem. Czynisz im w ten sposób wielką przysługę.  Będą mieli zdrowszy sen, a nazajutrz obudzą się w lepszej formie.

Smacznego!
Jean-Marc Dupuis

PS1 A jak wygląda Twój pomysł na zdrowe przekąski? Czekam na Twoje propozycje i pomysły, którymi możesz podzielić się z innymi Czytelnikami Poczty Zdrowia podzielić się tutaj. Zapraszam.

PS2 Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

Jak sobie radzić z tym potwornym bólem głowy?

...Kilka razy w miesiącu jestem jak sparaliżowany. I mam na myśli nie tylko ból głowy, nudności czy zawroty głowy…

Moją migrenę poprzedzają (i towarzyszą jej) straszne myśli. I to jest, dla mnie, najgorsze. Gdyż poza tymi momentami jestem osobą energiczną i pozytywnie nastawioną do życia!

Na szczęście mój problem zmierza wreszcie ku szczęśliwemu rozwiązaniu: na moim biurku znalazł się fenomenalny raport Dossier Naturalnych Terapii zatytułowany: Migreny. Strategia łagodzenia i zmniejszania częstotliwości napadów. Otrzymałem w nim między innymi kompletną listę objawów, które pomogły mi prawidłowo zidentyfikować moją chorobę.

Zdobyłem w nim również szczegółową listę czynników, które sprzyjają migrenie. Są wśród nich czynniki żywieniowe, genetyczne, hormonalne, a także czynniki związane z trybem życia.

Ponadto najnowsze wydanie Dossier wskazało mi na ryzyko związane z przyjmowaniem poszczególnych rodzajów leków przeciwmigrenowych, a także skuteczne wskazania, jak sobie poradzić z objawami migreny oraz jak złagodzić dolegliwości bólowe.

J-M Dupuis

Zgłoś się po Twój raport Dossier Naturalnych Terapii o migrenach, korzystając z ograniczonej czasowo promocji na 12-miesięczną prenumeratę raportów, ważnej tylko do niedzieli, 23 kwietnia, do 23:59.

******************************************

Komentarze

m.kolinski 2015-03-27 19:26
BARDZO DOBRA PRZEKASKA jest brushietta.Ja najpierw zapiekam kromeczki bulki posmarowanej maslem czosnkowym,po wyjeciu i wystygnieciu ukladam na nich:pokrojonego w drobna kostke pomidora ,ser fette a na wierzch posypuje bazlie> Polecam takze nadziewanego ogorka.Z obranego swiezego ogorka przekrojonego w zdluz usowam miaz a w jego miejsce napelniam paste z:tunczyka z puszki wymieszanego z lodygami selera pokrojonego w kosteczke ,suszona zurawina i majonezem.Smacznego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Bez telefonu komórkowego można żyć

Po newsletterze Poczty Zdrowia na temat fal elektromagnetycznych, wielu Czytelników napisało do mnie, że nie mogą żyć bez... czytaj więcej

Niewierni mężczyźni częściej mają zawały w trakcie uprawiania seksu

„Mężczyźni cierpiący na problemy kardiologiczne powinni być wierni zasadom. Kiedy serce zatrzymuje się w trakcie uprawiania seksu lub tuż po,... czytaj więcej

Sok z brzozy – cud natury

Oskoła, bzowina – tak nasi przodkowie nazywali sok z brzozy. Na wiosnę Polacy, Szkoci, Norwegowie, Węgrzy czy Słowacy z palącą... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.