×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2017-04-13

Złamania: rady eksperta w dziedzinie medycyny integracyjnej

Doktor Erika Bradshaw jest jednym z najlepszych na świecie specjalistów w dziedzinie medycyny integracyjnej (czyli takiej, która łączy medycynę konwencjonalną z medycyną alternatywną).

Poniżej przytaczam wywiad opublikowany w miesięczniku Independent Healing, w którym odpowiedziała na pytania dotyczące mocnych kości.

Często złamanie kości biodrowej lub szyjki kości udowej u osób w starszym wieku oznacza początek końca. Co robić w młodości, by do starości zachować mocne kości?

Dr Bradshaw: po pierwsze, bardzo ważne jest, by upewnić się, że prawidłowo wchłaniasz pokarmy. Wszystko zaczyna się w układzie pokarmowym. Poziom kwasowości (pH) ma również ogromne znaczenie dla mocnych kości. Trzeba stosować dietę alkalizującą (redukującą zakwaszenie organizmu).

Zbyt wiele mięsa z hodowli, zbyt wiele nabiału i węglowodanów może wymuszać na organizmie czerpanie z zapasów minerałów, by wyrównać pH. To prowadzi do demineralizacji kości i osteoporozy.

Po drugie, już w młodości trzeba rozpocząć uprawianie ćwiczeń, podczas których na kości wywierany jest nacisk i kontynuować to przez całe życie.

Kości powinno się trenować tak jak mięśnie: im więcej wysiłku od nich wymagasz (nacisk), tym są mocniejsze. I odwrotnie, kość nienarażana na uderzenia i silny nacisk staje się coraz słabsza.

I wreszcie, przez całe życie dbaj o właściwy poziom witaminy D3 (40 do 65 ng/ml). W naszej strefie klimatycznej, umiarkowanej, utrzymanie tego poziomu bez suplementacji witaminy D3 przez całą zimę, przynajmniej od października do maja, a czasem nawet i latem w przypadku osób nieprzebywających na słońcu, nie jest możliwe. Suplementuj przynajmniej 1 500 j.m. dziennie, a nawet możesz też całkiem bezpiecznie podwyższyć dawkę do 4 000 j.m. dziennie.

Czy jest możliwe wzmocnić kości w sytuacji genetycznego obciążenia słabymi kośćmi?

Dr Bradshaw: Im masz jaśniejszą skórę i oczy, tym większe ryzyko zachorowania na osteoporozę. Ale to, co jesz i aktywność fizyczna liczą się najbardziej.

Jakie są najzdrowsze dla kości pokarmy?

Dr Bradshaw: Bulion na kościach ze szpikiem lub na korpusie kurczaka, jarmuż, szpinak, sardynki w puszce z ościami.

Co sądzi Pani o mleku?

Dr Bradshaw: Nabiał bardzo zakwasza organizm. Nadmiar białka mlecznego może być niezdrowy dla kośćca.

Jakie są najzdrowsze ćwiczenia dla kości?

Dr Bradshaw: podnoszenie ciężarów (kulturystyka), ale także aerobik, tai-chi i szybki marsz z kijkami (nordic walking).

Obecnie wiele dyskutuje się na temat suplementacji wapnia. Jakie jest Pani zdanie?

Dr Bradshaw: Zawsze lepiej jest czerpać wapń z pożywienia. W ten sposób lepiej się wchłania. Suplementacja wapnia wiąże się z podwyższeniem ryzyka chorób serca”.

Moja rada

Dziękuję doktor Bradshaw za te krótkie, ale wiele wyjaśniające odpowiedzi. Badanie British Medical Journal opublikowane w 2012 r. przeprowadzone na 36 000 kobiet po menopauzie, wykazało wzrost o 86% ryzyka zawału u kobiet suplementujących wapń1!

Ryzyko to jeszcze bardziej wzrasta u tych, które zarazem nie suplementują witaminy D3.

Jak często mówiłem, problem z wapniem polega na tym, że nie panujemy nad tym, gdzie on trafi. Może dostać się do kości, i to jest dobrze. Ale może również osiąść w tkankach miękkich, a zwłaszcza w tętnicach, wywołując ich zwapnienie, co powoduje wzrost ryzyka zawału serca.

Wapń może także tworzyć kamienie w nerkach, wywołujące potworne kolki nerkowe, o których jakiś czas temu wspominałem.

Moim osobistym „asem w rękawie” jest witamina K2-MK7, która ma niesłychaną właściwość kierowania wapnia w dobre miejsce (do kości).

Uwaga: witamina K (lub inaczej K2-MK7) nie przeciwdziała szkodliwym skutkom suplementacji wapnia. Umożliwia natomiast prawidłowy metabolizm wapnia, z tym zastrzeżeniem, że ją także spożywa się w prawidłowych ilościach.

Podsumowując: unikaj nabiału i suplementacji wapnia, zaś codzienną dawkę wapnia reguluj, pijąc wodę mineralną i jedząc dużo zielonych i liściastych warzyw. 

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

-

******************************************

NOWOŚĆ. Tajemnice bycia młodym do późnej starości: niesamowity jest obecny postęp w dziedzinie medycyny przeciwstarzeniowej (Anti-Aging)! Teraz możesz korzystać z tych osiągnięć, stosując się do porad dra Thierry’ego Hertoghe’a, założyciela Światowego Stowarzyszenia Medycyny Anti-Aging. Przejdź tutaj.

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

---

Źródła:

1) M.J. Bolland, A. Grey, A. Avenell, G.D. Gamble, I.R. Reid. „Calcium supplements with or without vitamin D and risk of cardiovascular events. Reanalysis of the Women’s Health Initiative limited access dataset and meta-analysis”. BMJ, 2011, 342 (apr 19 1).

---

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Przyrządzanie kataplazmów

Kataplazm to gęsta papka złożona z roślin, którą stosuje się na skórę. Aby przygotować preparat, daną... czytaj więcej

10 pokarmów, po które sięgaj wyłącznie z gospodarstw ekologicznych i tradycyjnych

Jeden z portali internetowych przygotował listę 10 pokarmów, po które powinno się sięgać wyłącznie z upraw lub... czytaj więcej

Fińska metoda na obniżenie o 60% ryzyka udaru mózgu i choroby Alzheimera

Fińscy naukowcy twierdzą, że wykazali, iż osoby, które codziennie korzystają z sauny, o 65% obniżają ryzyko zachorowania na chorobę... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.