×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Poznaj mity żywieniowe. Pobierz bezpłatny raport: "10 największych kłamstw o odżywianiu"!

Sprawdź:

  • czy Twoje śniadanie rzeczywiście da Ci energię na cały dzień?
  • co pomoże Ci kontrolować apetyt i ograniczyć podjadanie?
  • jaki produkt jest najgorszym sładnikiem współczesnych diet?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Opublikowano dnia: 2018-12-13

Zmień tłuszcze (najlepiej od dziś)

Reklamy powtarzają nam do znudzenia, że powinniśmy jeść mniej tłuszczów.

Jednak wszystko zależy od tego, jakich tłuszczów!

Prawda jest taka, że my, Europejczycy, jemy zdecydowanie za dużo niedobrych tłuszczów i za mało dobrych tłuszczów.

Więcej tłuszczów = mniej zawałów serca

Wiem, to zupełnie odwrotnie niż wszyscy (lub prawie wszyscy) powtarzają.

Wszędzie nas straszą skutkami jedzenia tłuszczów nasyconych. „Te tłuszcze są trucizną”. „Zatykają tętnice!”

Tak uważano w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. I nadal wszyscy to powtarzają. Jak stara, zdarta płyta.

Jednak, gdy sięgniemy do literatury naukowej, wyłania się inny obraz:

Badania nie wykazały żadnego związku pomiędzy spożyciem tłuszczów nasyconych a wskaźnikiem śmiertelności ze wszystkich przyczyn, chorobą wieńcową, wskaźnikiem śmiertelności z powodu choroby wieńcowej (w tym z powodu zawału serca), udarem niedokrwiennym mózgu (z powodu zatkanej tętnicy) ani cukrzycą typu 2, u zdrowych osób dorosłych – przypomina autor artykułu opublikowanego w kwietniu 2017 r. w „British Journal of Sports Medicine”.

Wbrew opinii lekarzy i ogółu społeczeństwa, teoria, wedle której tłuszcze nasycone zatykają tętnice, jest nieprawdziwa1.

Wiele badań wykazało, że zmniejszenie spożycia tłuszczów NIE zmniejsza poziomu występowania zawałów serca2. W jednym, dużym badaniu (Predimed) wykazano nawet, że jest odwrotnie: po zwiększeniu spożycia ilości tłuszczu, liczba zawałów się zmniejszyła!

Jedz więcej oliwy z oliwek i oleju z orzechów włoskich

W tym badaniu uczestnikami byli mężczyźni i kobiety, w starszym wieku, bez żadnej zdiagnozowanej choroby serca.

Za to wszyscy chorowali na cukrzycę typu 2 lub występowały u nich co najmniej trzy główne czynniki ryzyka: palenie tytoniu, nadciśnienie krwi, wysoki poziom cholesterolu LDL, niski poziom cholesterolu HDL, nadwaga lub otyłość, występowanie w przeszłości u członków rodziny przedwczesnej choroby sercowo-naczyniowej.

Czyli typowy przykład osób, którym obecna medycyna grozi, że jeśli nie zrezygnują ze wszystkich „dobrych rzeczy”, nieuchronnie czekają je najgorsze nieszczęścia.

„Proszę jeść pełnoziarnisty ryż!”, „Pełnoziarniste pieczywo!”, „Pełnoziarnisty makaron!”, „I przede wszystkim żadnego masła, oleju ani sosów!”

Jednak w tym badaniu lekarze pokazali inteligencję i otwartość umysłu, i dali uczestnikom dokładnie odwrotne zalecenie.

Poprosili uczestników o znaczne zwiększenie spożycia oliwy z oliwek i oleju z orzechów włoskich oraz o przestrzeganie diety śródziemnomorskiej bez żadnych ograniczeń kalorycznych, czyli bez starania się jeść mniej.

Efekt: liczba zawałów serca zmniejszyła się!3

Postaw raczej na lepszą jakość niż mniejszą ilość

Aby być zdrowym (co moim zdaniem oznacza także, aby nie być zbyt grubym), konieczny jest zdrowy styl życia. A ten zaczyna się od zdrowego odżywiania.

Jeśli będziesz spożywać produkty naturalne, zdrowe i bogate w niezbędne składniki odżywcze, będziesz mieć mniejszą ochotę na podjadanie. Już nie będziesz mieć dużej potrzeby zbytniego najadania się albo sięgania po alkohol, papierosy lub słodycze tylko po to, aby się dobrze poczuć.

Śmieciowe, niezdrowe jedzenie rozregulowuje organizm na każdym poziomie: zły tłuszcz w organizmie, zatkane tętnice, za wysoki poziom cukru we krwi, nieświeży oddech, chora wątroba, problemy jelitowe...

Zbyt duża masa ciała oznacza także zbytnie obciążenie stawów. Pojawia się choroba zwyrodnieniowa stawów. Człowiek rusza się coraz mniej, pogarsza się jakość snu i nastrój.

Wypadają włosy, starzeje się skóra, pogarsza się stan zębów i oczu!

Trzeba się dobrze odżywiać nie tylko po to, „żeby schudnąć” lub aby dobrze wyglądać na plaży.

Spadek masy ciała jest naturalną konsekwencją odżywiania się zdrowo i naturalnie.

Należy unikać olejów wytwarzanych przemysłowo: oleju sojowego, oleju słonecznikowego, oleju kukurydzianego, oleju z nasion winogron... Widziałeś kiedyś z bliska ziarno kukurydzy? Wiesz, ile procesów przemysłowych potrzeba, aby pozyskać olej z kukurydzy?

---------------------------

Chcesz żyć długo i zdrowo?

Sprawdź, co masz w kuchni!

Wyniki badań szokują! Niezdrowe odżywianie się jest przyczyną śmierci setek tysięcy Polaków rocznie!

Choroby układu krążenia, otyłość, cukrzyca, zawał serca, wylew, nowotwory – te wszystkie choroby są powiązane ze sposobem odżywiania się.

Ryzyko, że Ty i członkowie Twojej rodziny umrzecie w wyniku chorób wywołanych nieodpowiednim odżywianiem, jest niezmiernie wysokie!

W roku 2010 aż 89% wszystkich zgonów w Polsce spowodowanych było chorobami przewlekłymi.

A przecież można je zminimalizować. To kwestia Twoich codziennych wyborów dokonywanych zarówno w sklepie, jak i w kuchni.

Nowy miesięcznik „Jedz na Zdrowie” jest pełen przepisów na zdrowe potrawy, porad ekspertów na temat odżywiania się, diet i ich rzeczywistego wpływu na zdrowie. Jeśli więc chcesz uniknąć kłamliwych informacji i mitów rozprzestrzenianych przez żądny zysków przemysł spożywczy, to jest to miesięcznik dla Ciebie.

Jeśli to Ty odpowiadasz w swojej rodzinie za przygotowywanie jedzenia, pomyśl jak wiele możesz zrobić dobrego dla zdrowia swojego i najbliższych.

Wystarczy, że zaczniesz stopniowo wprowadzać do Waszych posiłków zasady i produkty, o których przeczytasz w miesięczniku „Jedz na Zdrowie” oraz wyeliminujesz szkodliwe substancje, których pełno jest w dostępnych w sprzedaży produktach.

Nadszedł właściwy czas, żeby odzyskać kontrolę nad swoim zdrowiem!

Aby teraz zaprenumerować nowy miesięcznik, kliknij: Chcę otrzymywać miesięcznik „Jedz na Zdrowie”.

Uwaga: Jeśli zdążysz to zrobić TERAZ, wykorzystasz aż 45% rabatu na prenumeratę oraz otrzymasz w prezencie najnowszy raport specjalny „20 dodatków do żywności, których powinieneś unikać”. Sprawdź teraz

---------------------------

O jakich dobrych tłuszczach mowa?

Dobre tłuszcze znajdują się w awokado, orzechach laskowych, migdałach, orzechach makadamia, orzechach pekan, oleju z orzechów włoskich, oleju rzepakowym, ekologicznych jajkach pochodzących od kur karmionych nasionami lnu (które zawierają dużo omega-3).

Jadaj także małe tłuste ryby z zimnych mórz: sardynki, a także sardele (anchois), śledzie i makrele.

Możesz nawet jeść masło i nasycone tłuszcze zwierzęce.

W niedawno przeprowadzonym w Norwegii badaniu, obejmującym osoby spożywające bardzo dużo tłuszczów (stanowiły w ich diecie 73% ogółu kalorii), kardiolog Ottar Nygard stwierdza, że bardzo wysokie spożycie nasyconych tłuszczów nie zwiększyło ryzyka chorób sercowo-naczyniowych4.

Jednakże z uwagi na to, że jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe mają korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy, właśnie te kwasy tłuszczowe należy wybierać przede wszystkim.

Najlepsi we Francji eksperci ds. żywienia (strona internetowa La Nutrition) zalecają następujące spożycie:

  • Kobiety: jedna łyżka oliwy z oliwek, jedna łyżka oleju rzepakowego i jedna łyżka oleju kokosowego (zamiast oleju kokosowego może być 12 g masła).
  • Mężczyźni: po półtorej łyżki każdego z wyżej wymienionych (zamiast oleju kokosowego może być 15 g masła)5.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis

Źródła:

1) Aseem Malhotra, Rita F. Redberg, Pascal Meier: Saturated Fat does not clog arteries: coronary heart disease is a chronic inflammatory condition, the risk of which can be effectively reduced from healthy lifestyle Intervention. Br Sports Med. 2017 Apr 25.

2) Etudes Look Ahead et WHI.

3) https://www.cholesterol-statine.fr/predimed.html

4) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27903520

5) Voir les dossiers de La Nutrition, juillet 2017: «Faut-il éliminer les graisses saturées pour éviter l’infarctus?» (accès payant).

---

Komentarze

RMT** 2018-12-13 15:32
Tak samo uważał dr JAN Kwaśniewski (tzn. że nie tłuszcze nam szkodzą tylko węglowodany proste).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Czy przyjmujesz witaminy z grupy B?

Mam nadzieję, że spodoba Ci się ten newsletter Erica Müllera.   Zdrowia życzę Jean-Marc Dupuis --- Czy przyjmujesz witaminy z... czytaj więcej

Broń chemiczna – o tym nie dowiesz się z mediów

Stany Zjednoczone i większość krajów europejskich były gotowe doprowadzić do wojny, aby „ukarać” prezydenta Syrii, Baszszara... czytaj więcej

Tylko dla Twoich oczu

Nie czekaj, aż zaczniesz tracić wzrok, aby zacząć dbać o oczy. Jeśli zdarza Ci się widzieć ciemne plamy przed oczami, nie czekaj ani... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o rabatach i aktualnej ofercie (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Direct Media sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.