×
Dołącz do ponad 100 000 Czytelników
bezpłatnego newslettera Poczty Zdrowia!

Dwa razy w tygodniu będziesz dostawać do swojej skrzynki mailowej porady dotyczące najskuteczniejszych metod naturalnego leczenia chorób i dolegliwości.

A już dziś pobierz bezpłatny raport "Rośliny lecznicze",
w którym znajdziesz informacje:
- jakie rośliny i zioła pomagają w różnych dolegliwościach,
- czym różni się działanie ziół na Twój organizm
od działania leków.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newsletera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczty Zdrowia, kliknij tutaj.

Pobierz bezpłatnie świąteczny raport: Cynamon - przyprawa o niezwykłych właściwościach zdrowotnych

Dowiesz się:

  • jakie właściwości lecznicze ma cynamon,
  • jaki rodzaj cynamonu wybrać i w jakiej postaci,
  • do jakich potraw stosować tę przyprawę, aby wzbogacić smak i nie stracić jej cennych właściwości.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji (więcej)

x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.
Opublikowano dnia: 2014-11-21

Zrzucić kilka kilogramów... ryzykując życie

Dzisiejszy newsletter został zredagowany przez mojego przyjaciela François Merciera, eksperta w dziedzinie roślin i dietetyki.

Życzę Ci przyjemnej lektury,

Jean-Marc Dupuis

---

Jeśli dieta odchudzająca była kiedykolwiek częścią Twojego urlopowego lub noworocznego planu, warto byś przyjrzał się jej z bliska.

Zdecydowana większość diet odchudzających wywołuje wrażenie, że dzięki nim jednocześnie osiąga się optymalny stan zdrowia. To nieprawda!

W rzeczywistości na dłuższą metę diety te powodują wręcz przybieranie na wadze, co popularnie nazywamy efektem jo-jo. A przede wszystkim niekorzystnie wpływają na metabolizm i podnoszą poziom stresu, przez co nieodwracalnie osłabiają organizm.

******************************************

Aż w 80% Twój stan zdrowia zależy od...

sposobu Twojego odżywania, tego, jak sypiasz, poziomu Twojego stresu oraz od stanu środowiska, w którym żyjesz

90% nowotworów bezpośrednio wiąże się z trybem życia: nieodpowiednim odżywianiem, paleniem tytoniu, brakiem ruchu i zanieczyszczeniem środowiska!

Nieodpowiednia dieta ma wpływ na powstawanie nowotworów, cukrzycy typu 2, osteoporozy, chorób serca czy nawet zwyrodnieniowego zapalenia stawów (artroza)!

Jak w naturalny sposób skutecznie walczyć z chorobami wynikającymi ze złego stylu życia - przeczytasz w Kronikach Poczty Zdrowia

W trzech tomach zebrano najważniejsze artykuły Jeana-Marca Dupuis, publikowane w newsletterze Poczta Zdrowia. Aby zyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

******************************************

Aby na zawsze pozbyć się zbędnych kilogramów i wzmocnić swoje zdrowie, wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad. Warto też wspomóc się preparatami roślinnymi, o których wspomnę w dalszej części tego listu. Indywidualnie  dopasowane suplementy diety towarzyszące zmianie diety mogą zatrzymać jej pozytywne efekty na dłużej.

Na dłuższą metę dieta odchudzająca może mieć poważne konsekwencje

Podjęcie takiej diety i utrata wagi przynoszą dużo satysfakcji. Niestety, często jest ona ulotna. W 90% przypadków skuteczność diety odchudzającej nie trwa dłużej niż trzy lata. Niektóre osoby wręcz przybierają na wadze po powrocie do zwykłego trybu odżywania.

Destabilizacja i osłabienie metabolizmu

Dieta polega zazwyczaj na przyjmowaniu mniejszej ilości kalorii niż ilość kalorii zwykle spalanych. Natychmiastowym efektem jest spadek masy pochodzącej z tkanki kostnej i mięśniowej.

Im mniej masy mięśniowej, tym mniej potrzeba energii, a tym samym kalorii. Co więcej, gdy ilość przyjmowanych kalorii się zmniejsza, organizm zaczyna się zachowywać jak w stanie długotrwałego głodu – przetwarza informację o nowym trybie odżywiania i zaczyna gromadzić jak największą ilość tłuszczów. Zatrzymuje też różne produkty uboczne, które w normalnych warunkach by wydalił. Organizm przygotowuje się również na wypadek kolejnych obostrzeń żywieniowych. Taki jest jego mechanizm obronny.

Mówiąc w skrócie, podczas diety odchudzającej zmniejsza się zdolność organizmu do spalania kalorii, a zwiększa się ilość produkowanych tłuszczów i zatrzymywanie niektórych produktów ubocznych. Długotrwałym efektem tego procesu jest osłabienie metabolizmu.

Wzrastający poziom stresu

W czasie diety występuje również duże ryzyko podwyższenia się poziomu stresu. Diety wywołują często intensywne poczucie frustracji i winy. Poczucie niesprawiedliwości wobec osób, które nie borykają się z nadwagą, ataki bulimii, obniżone poczucie własnej wartości w przypadku niepowodzenia…

W takich sytuacjach napięcie powoduje wydzielanie neuropeptydu Y (neuroprzekaźnika), który:

  • przyczynia się do zwiększenia liczby komórek tłuszczowych,
  • wspomaga magazynowanie pokarmów oraz
  • sprawia, że mięśnie stają się odporne na działanie insuliny.

Poważne konsekwencje dla zdrowia

Osłabienie procesów metabolicznych i intensyfikacja stresu w czasie diety mogą być brzemienne w długotrwałe skutki:

  • przyrost tkanki tłuszczowej,
  • spadek masy mięśniowej,
  • demineralizacja kości,
  • niedobór witamin i minerałów,
  • podatność na choroby układu krążenia w wyniku efektu jo-jo po kolejnych przebytych dietach,
  • zaburzenia odżywiania,
  • stany depresyjne...

Konsekwencje diety dla Twojego zdrowia mogą być więc poważniejsze niż myślisz.

Osiągnij wagę idealną, zdrowy tryb odżywiania oraz pełnię zdrowia!

Dieta-cud pozwalająca uzyskać sylwetkę modelki lub atlety nie istnieje. Jednakże stosowanie się do kilku prostych zasad umożliwi znaczną poprawę formy i stanu zdrowia, a zbędne kilogramy zaczną sukcesywnie znikać.

  1. Postaw na długotrwałe efekty

Zamiast starać się zrzucić kilogramy przed zbliżającym się urlopem, pomyśl raczej o stałej zmianie diety na zdrowszą. Poprawi to Twoje samopoczucie i ogólny stan zdrowia. Skoncentruj się na tym, co planujesz osiągnąć długoterminowo zamiast stawiać na mało realne do osiągnięcia natychmiastowe efekty.

Kiedy zdasz sobie sprawę, że zmiana diety może zmienić Twoje życie, jej stosowanie stanie się naturalne i bezwysiłkowe. Skorzysta na tym nie tylko Twoja linia, ale cały organizm. Zdrowe ciało oznacza również więcej energii, bardziej pozytywne nastawienie, zwalczenie cellulitu oraz jędrniejsze ciało.

  1. Wybierz jedyną sprawdzoną dietę

Amerykańscy naukowcy opublikowali niedawno wyniki badań, które polegały na porównaniu różnych diet. Pokazują one, że dieta o niskim indeksie glikemicznym (ograniczenie spożywania mąki, skrobi, cukrów) jest najlepszym sposobem na długotrwałą utratę wagi.

Zalety tej diety polegają na tym, że nie wymaga ona całkowitego zrezygnowania z pewnych typów pokarmów i nie pociąga za sobą uczucia głodu, co również ułatwia jej długookresowe stosowanie.

Zabawne, a zarazem interesujące jest to, że te niedawno przeprowadzone badania potwierdziły dokładnie to, co w Europie lekarze zalecali pacjentom cierpiącym na otyłość już w XIX wieku:

  • ograniczenie spożycia pieczywa, ryżu, makaronu, ziemniaków, cukru
  • przy jednoczesnym zachowaniu w diecie tłuszczów, ponieważ pozwalają one na prawidłowy przebieg procesów metabolicznych.

Badania te podają również w wątpliwość główne tendencje współczesnych dietetyków, którzy od ponad 50 lat zalecają zmniejszenie ilości przyjmowanych tłuszczów i zastąpienie ich zbożami. Jest to podstawowy błąd, jako że produkty te charakteryzują się wysokim indeksem glikemicznym i dlatego są odpowiedzialne za wzrost liczby przypadków otyłości i cukrzycy.

  1. Wzmacniaj i reguluj działanie Twojego metabolizmu za pomocą roślin

Gdy tylko zaczniesz zmieniać przyzwyczajenia żywieniowe, Twój metabolizm automatycznie zareaguje, próbując zrekompensować zmiany.

Według naturopatów komórki mają zdolność do zapamiętania nowego trybu funkcjonowania, a metabolizm zawsze będzie miał tendencję do prób rekompensowania utraty takiej czy innej substancji, której mu brakuje z uwagi na dietę.

Aby wyrwać się z tego błędnego koła, przy odzyskiwaniu przez organizm równowagi żywieniowej zdecydowanie musisz wspomagać regulację metabolizmu i funkcjonowanie komórek tłuszczowych. Innymi słowy Twoje ciało będzie musiało nauczyć się normalnie pracować przy nowym trybie odżywiania.

Istnieją naturalne składniki, które stanowią doskonałe wsparcie dla organizmu w procesie odzyskiwania równowagi.

Guarana i kofeina pomagają tłuszczom zgromadzonym w organizmie przedostać się do reszty ciała za pomocą krwi, gdzie są wykorzystywane do wytwarzania energii. Liście jesionu i zielona herbata ułatwiają drenaż. Zielona herbata, ananas i czerwone wino pomagają pozbyć się mankamentów związanych w nadwagą (na przykład cellulitu).

Idealnym rozwiązaniem byłoby wpływanie na wszystkie wyżej wymienione aspekty jednocześnie, stosując odpowiednie suplementy diety.

Rzecz jasna żaden z naturalnych składników sam w sobie nie zdziała cudów. Dlatego jednocześnie trzeba podjąć zbilansowaną dietę i zmianę stylu życia na zdrowszy. Wyżej wymienione produkty mogą zaś okazać się pomocne w przyzwyczajaniu organizmu do nowych nawyków żywieniowych i sprawią, że efekty diety będą trwalsze.

Rośliny te można znaleźć pod postacią wyciągów i herbat, głównie w sklepach zielarskich. W kwestii wyboru naparu najlepiej poprosić o poradę specjalistę tak, aby był on odpowiedni pod względem indywidualnych potrzeb i wyznaczonych celów żywieniowych.

4. Ukierunkowane suplementy diety

Jeśli nie masz dostępu do tego typu wyciągów, w sklepach można znaleźć wiele suplementów diety wspomagających chudnięcie.

Wystrzegaj się tabletek czy innych produktów reklamowanych jako „lek-cud”, który rzekomo pomoże zrzucić zbędne kilogramy jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Zasada jest zazwyczaj taka, że im bardziej reklamowany produkt, tym mniejsza jego skuteczność…

Przede wszystkim zaś pamiętaj, że najważniejszą rzeczą jest skomponowanie diety o niskim indeksie glikemicznym. Właśnie na tym polega cały sekret.

François Mercier

PS Jeśli myślisz, że te informacje mogą zainteresować kogoś znajomego, śmiało mu je prześlij. A jeśli jeszcze nie jesteś prenumeratorem Poczty Zdrowia, a również chciałbyś otrzymywać ten newsletter bezpłatnie, możesz podać swój adres e-mail tutaj.

******************************************

Twoja naturalna apteka: Odkryj na nowo zapomnianą moc roślin leczniczych. Sporządź skuteczne mieszanki olejków, napary, nalewki, okłady i maści. Tajniki ziołolecznictwa poznasz, przechodząc tutaj.

Leczenie bez skutków ubocznych: Jednym z problemów dzisiejszej medycyny jest fakt, że lekarze o wiele za rzadko proponują pacjentom terapie naturalne. A przecież doskonale wiadomo, że są one bardzo skuteczne, jeśli chodzi o leczenie bólu i wielu chorób! Nie mają groźnych skutków ubocznych, ani nie są tak kosztowne, jak większość leków syntetycznych. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak stosować. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.

Zapobieganie chorobom: Już od 13 lat nasi Czytelnicy są świadomi prawdziwego zagrożenia dla zdrowia, które wiąże się ze stosowaniem pigułek antykoncepcyjnych. Od 6 lat wiedzą o niebezpieczeństwie wynikającym z przyjmowania leków obniżających cholesterol (statyn) oraz o szkodliwym oddziaływaniu adjuwantów znajdujących się w szczepionkach. Znają też naturalne alternatywy dla powszechnie stosowanych leków, których skuteczność jest dowiedziona naukowo. Poznaj i Ty miesięcznik o naturalnych metodach ochrony zdrowia, który służy Czytelnikom w Europie już od kilkunastu lat. W 100% wiarygodny, wolny od jakichkolwiek nacisków lub wpływów.

******************************************

Źródła:

  • Cara B. Ebbeling et al. Effects of Dietary Composition on Energy Expenditure During Weight-Loss Maintenance.JAMA, June 27, 2012 DOI: 10.1001/jama.2012.6607.
  • Sleep-deprived people eat 300 more calories a day; http://usatoday30.usatoday.com/news/health/story/health/story/2011/03/Sleep-deprived-people-eat-300-more-calories-a-day/45227686/1

Komentarze

Marzenam 2014-11-25 16:56
Witam. Popieram autora. Sama stosuje takie żywienie, jestem zdrowa.
SuperShape 2015-01-08 22:19
Zgadzam się z tym bez dwóch zdań. Dieta odchudzająca to przede wszystkim styl życia i odżywiania. Jeśli ktoś pragnie zachować efekty na stałe, a nie tylko na kilka miesięcy to proponuję podejść do tematu zmiany diety i nawyków bardzo poważnie. Możemy w ten sposób zyskać nie tylko szczupłą sylwetkę, ale również poprawić własne zdrowie. ;)
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz 2015-03-13 14:04
W ogóle życie jest szkodliwe bo kończy się śmiercią. I jak ktoś gdzieś w zauważył "w ogóle żyjąc powodujesz głód w Afryce bo to co zjadasz mogłyby biedne dzieci z Afryki zjeść i przeżyć"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj również:

Łuszczyca – 4 strategie walki z tą szczególnie uciążliwą chorobą

Co prawda łuszczyca nie jest chorobą zakaźną, ale objawia się powstawaniem brzydkich ran i tworzeniem się płytki łuszczycowej. Gdy zmiany... czytaj więcej

Jak znaleźć przyjaciół?

Kiedy Gérard B. stracił żonę w wieku 40 lat, zdał sobie sprawę, że nie miał przyjaciół. Po latach spędzonych na... czytaj więcej

Gdy Twój organizm atakuje samego siebie

Częstość występowania chorób autoimmunologicznych, podczas których nasz organizm atakuje sam siebie, w ciągu ostatnich... czytaj więcej
×
Zanim wyjdziesz... nie zapomnij zapisać się
na swój bezpłatny newsletter Poczta Zdrowia!
  • Będziesz BEZPŁATNIE otrzymywać e-mailem informacje o najskuteczniejszych naturalnych metodach leczenia i zapobiegania chorobom.
  • Na końcu każdego newslettera znajdziesz przypisy podające źródła naukowe podawanych informacji. Będziesz mógł sam je sprawdzić, a także porozmawiać na ich temat ze swoim lekarzem.
  • Te informacje mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego zdrowia!
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Twój adres email jest bezpieczny i nigdy nie będzie przekazany osobom trzecim.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania bezpłatnego newslettera.
Aby otrzymywać bezpłatnie newsletter
Poczta Zdrowia, po prostu wpisz poniżej swój
adres e-mail i kliknij „Zapisz mnie!”.
Tu wpisz swój adres email

Akceptuję regulamin, politykę prywatności i politykę plików cookies (więcej)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz na otrzymywanie powiadomień e-mail (więcej)

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (więcej)

Jeśli już otrzymujesz newsletter Poczta Zdrowia, kliknij tutaj
x przez Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450, która będzie administratorem Twoich danych osobowych. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności
x handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wyżej podany adres elektroniczny (e-mail) od Niezależne Wydawnictwo Informacyjne sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku KRS nr 0000445450.

Aby zapisać się na bezpłatny newsletter wymagana jest akceptacja regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.